ادامه مجمع عمومی نوبت دوم در استان اصفهان

امضای تفاهم نامه ارتقاء کارایی موتورخانه‏‌ها

تفاهم‏نامه هم کاري اجرای طرح ملی ارتقا کارآیی موتورخانه‏‌ها ميان شركت بهينه سازي سوخت کشور و برخی از شرکتهای خدماتی استان اصفهان امضا گردید.

کد خبر: 960324010 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۹۶ - ۱۲:۴۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، تفاهم‏نامه هم کاري اجرای طرح ملی ارتقا کارآیی موتورخانه‏‌ها ميان شركت بهينه سازي سوخت کشور و برخی  از شرکتهای خدماتی استان اصفهان امضا گردید.امضای تفاهم نامه ارتقاء کارایی موتورخانه‏‌ها

 

امضای تفاهم نامه ارتقاء کارایی موتورخانه‏‌ها

سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان

امضای تفاهم نامه ارتقاء کارایی موتورخانه‏‌ها

تفاهمنامه هم کاري اجرای طرح ملی ارتقا کارآیی موتورخانه‏‌ها با هدف ممیزی انرژی ساختمانها و اجراي طرح ارتقا كارايي در موتورخانه ساختمانهای اداری وعمومی و خدماتی و سایر هم چنین مسکونی مورد تقاضاي مستقر در استان اصفهان میان استانداری اصفهان و شركت بهينه سازي مصرف سوخت و سازمانهای مرتبط استان اصفهان از جمله شرکت گاز امضا گردید.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در مورد این تفاهمنامه گفت:  این تفاهمنامه با هدف ممیزی انرژی ساختمانها و اجراي طرح ارتقا كارايي در موتورخانه‌هاي ساختمانهای اداری، عمومی، خدماتی و هم چنین مسکونی مورد تقاضاي مستقر در استان اصفهان به امضای دكتر علي وكيلي مديرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور،دکتر رسول زرگرپور استاندار اصفهان، مهندس حجت الله غلامی مدير کل راه و شهرسازی استان اصفهان،مهندس علی عموشاهی رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان و شرکت گاز استان اصفهان رسید.

سید مصطفی علوی بیان کرد:  تفاهمنامه مورد نظر در ذيل فرمایشات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال نودوشش بعنوان «اقتصاد مقاومتی، توليد و اشتغال» و در راستای پروژه بیع متقابل افزایش کارایی سی هزار موتورخانه و سامانه گرمایشی ساختمانهای کشور از برنامه‌های وزارت نفت در چارچوب مصوبه شورای اقتصاد طبق ماده دوازده قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور مصوب نودوچهار و آئیننامه اجرائی آن بمنظور هم کاری در اجرای راه کارهای بهینه سازی مصرف انرژی در سيستمهاي گرمایشی موتورخانه‌هادر بخشهای مختلف تنظيم شده است.

علوی با اظهار خرسندی از امضای این تفاهمنامه و تاثیر شرکت گاز استان اصفهان در بهینه سازی سوخت کشور ادامه داد: این شرکت با توزیع سالانه بیست میلیارد متر مکعب سوخت پاک در کاهش حجم آلاینده‌های زیست محیطی سهم بسزایی دارد ولیکن این حجم مصرف قطعاً بهینه نیست و امیدوار هستیم در سایر بخشهای مصرفی هم شاهد اجرای برنامه‌های  مشابهی باشیم.

وی افزود: با اجرای طرح ملی ارتقا کارآیی موتورخانه‏‌ها میزان قابل توجهی از مصرف گاز طبیعی کاهش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان، با اشاره به این که یکی ازاهداف  اصلی اين تفاهمنامه  کاهش آلاینده‌های زیست محیطی  ناشی از کاهش مصرف گاز در ساختمانها ی اداری  و مسکونی میباشد، تصریح کرد: این شرکت در راستای توسعه فرهنگ صرفه جویی، مصرف بهینه و رعایت نکات ایمنی برنامه‌های متعددی را اجرایی نموده و در راین راستا طی چند سال اخیر موفق عمل نموده است.

وی تاکید کرد: اجرای مفاد این تفاهمنامه صرفاً در قالب انعقاد قراردادهای آتی به صورت مجزا بین طرفین و طبق مقررات و ضوابط حاکم بر شرکت ملی نفت ایران صورت خواهد پذیرفت و میزان مشارکت مالی و غیرمالی وظایف و تعهدات هریک از طرفین به تفکیک مشخص خواهد شد.لازم به ذکر است، این تفاهم نامه روز ۴ شنبه مورخ هفدهم خرداد ماه سال جاري به امضا رسيد و از تاریخ امضاء بمدت دو سال داراي اعتبار ميباشدكه در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

تکلیف حقابه‌های حوضه آبریز زاینده‌رود

تا شهریور مشخص گردد

استاندار اصفهان با اشاره به این که تکلیف حق آبه‌ها میان مناطق مختلف حوضه آبریز زاینده رود باید تا شهریور ماه مشخص گردد، اذعان کرد: آب منطقه ای باید این موضوع را تعیین تکلیف کند و حداکثر تا پانزدهم تیرماه نخستین جلسه بررسی حقابه‌های مناطق برگزار گردد.

رسول زرگرپور در این نشستی که با نمایندگان کشاورزان کشت بهاره و مدیران ذی ربط مسائل و  مشکلات در مورد نحوه توزیع آب کشاورزی داشت، دفاع از حقوق کشاورزان را قابل ستایش خواند و بیان کرد: از پیگیریهای صنف کشاورزان برای رفع مشکلات این قشر زحمت کش تشکر میکنم.

زرگر پور با اعلام این که برای حل مشکلات باید ابتدا راه حل ارائه شود، ادامه داد: راه کارهای برون رفت از این مشکلات باید در کمیته ای با حضور نماینده های کشاورزان منطقه، آب منطقه ای و مدیریت بحران استانداری ارائه و بررسی گردد.

وی با اشاره به انتقاد کشاورزان از احتمال استفاده سهم آب آنها برای فضای سبز، افزود: هیچکس حق ندارد سهم آب کشاورزان را در فضای سبز، مراکز علمی و شهرداریها استفاده کند که برابر گزارشات تاکنون این موضوع رعایت شده است ولی در هر حال باید در کمیته ای که برای بررسی راه کارهای حل مشکلات تشکیل میشود بررسی گردد.

استاندار اصفهان با تاکید به این که تکلیف حق آبه‌ها بین مناطق مختلف حوضه آبریز باید تا شهریور ماه مشخص گردد، تصریح کرد: آب منطقه ای باید این موضوع را تعیین تکلیف نماید و حداکثر تا پانزدهم تیرماه نخستین نشست بررسی حقابه‌های مناطق برگزار گردد و باید این موضوع کاملاً مشخص و حقابه‌ها دقیقاً تعیین گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجانغربی اعلام کرد:

پرداخت سی هزار و سیصد و نودو سه میلیون ریال پاداش هم کاری به ۸۱۱۲ مشترک استان در سال نودوپنج

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجانغربی عنوان کرد : در سال نودوپنج به حساب ۸۱۱۲ مشترک در سطح استان از بابت هم کاری در پیک بار سال نودو پنج، مبلغ ۳۰۳۹۲ میلیون ریال پاداش به صورت بستانکاری پرداخت گردید.

اکبر حسن بکلو ادامه داد: از این میزان ۲۱۸۷۲ میلیون ریال برای صدو شصت و شش مشترک در بخش صنعتی، ۶۰۴۴ میلیون ریال برای هفت هزار و هشتصد و سی و یک مشترک در بخش کشاورزی، ۱۱۶۵ میلیون ریال برای چهل و چهار مشترک اداری و ۱۳۱۱ میلیون ریال به هفتاد و یک مشترک از سایر مصارف تعلق گرفت.

بکلو تاکید کرد: در سال جاری یکی از برنامه‌های اصلی شرکت، تامین برق مطمئن با حداقل خاموشی و افزایش میزان رضایتمندی مشترکین میباشد که در این راستا برنامه‌های پاسخ گویی بار برای مشترکین دیماندی صنعتی و کشاورزی و سایر مشترکین و سایر فعالیتهای فرهنگی-تبلیغی مصرف برق اجرا خواهد شد.

وی اذعان کرد: سهم کاهش پیک بار شرکت در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف در سال جاری بیست و پنج مگاوات و سهم پیک سایی کلیه فعالیت ها در سطح شرکت پنجاه و چهار مگاوات است که با هم کاری مشترکین استان به این مهم دست خواهیم یافت.

منبع: تی نیوز

 

دانلود رایگان نشریه ۱۱۰ برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ خرداد ۹۶
980 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0