توقف احداث صد برج در تهران کسبه ساختمان نیمه ویران پلاسکو

پلاسکو در کما/با قمه نگهبان را تهدید میکنند

کسبه ساختمان نیمه ویران پلاسکو ادعا میکنند؛ بنیاد مستضعفان در ابتدا اعلام کرد طی 2 سال ساختمان را تحویل میدهد؛ ولی امروز میگوید پس از صدور مجوز ساختمان را 2 ساله تحویل میدهد.

کد خبر: 960323022 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ خرداد ۹۶ - ۵:۱۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،کسبه ساختمان نیمه ویران پلاسکو ادعا میکنند؛ بنیاد مستضعفان در ابتدا اعلام کرد طی ۲ سال ساختمان را تحویل میدهد؛ ولی امروز میگوید پس از صدور مجوز ساختمان را ۲ ساله تحویل میدهد.پلاسکو در کما با قمه نگهبان را تهدید میکنند

پلاسکو در کما با قمه نگهبان را تهدید میکنند

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران

پلاسکو در کما با قمه نگهبان را تهدید میکنند

در ابتدای ورود به خیابان، تصویرِ آتش‌نشانها درست مقابل ابهت سیاه ساختمان فروریخته قدرت‌نمایی میکند. عده‌ای بنر را به دیوارهای بتنی نصب میکنند و تعدادی نیروی انتظامی را قانع میکنند که این تجمع سیاسی نیست. یکی از میان جمعیت فریاد میزند: “فراموش شده‌ایم.” مردی کاغذ در دستش را بالاتر می‌آورد؛ کلمات در بین جمعیت و در کلام مردانی که در عرض چند ثانیه بخش مهمی از زندگی خود را از دست داده‌اند؛ رد و بدل میشود.
کسبه پلاسکو در سومین روز از تجمع مقابل ساختمان پلاسکو حاضر شدند تا اینبار مطالبات خود را با حضور در محل حادثه پی گیری کنند؛ ولی امروز لابه‌لای جمعیت نگهبانهای ساختمان هم بچشم میخورند که چندین بار از طرف دزدها با قمه تهدید شده‌اند.
” متاسفانه هر شب از مغازه‌های ساختمان دزدی میشود؛ ولی کسی پاسخ گو نیست جالب است که دزدها با شکستن شیشه‌ها وارد پاساژ میشوند؛ ولی کسبه حق ورود ندارند. دزدها براحتی از دیوار بالا میروند و اگر با مقاومت نگهبانها روبرو شوند هم با تهدید قمه اقدام بدزدی میکنند.”
نگهبان ساختمان که پس از حادثه هم در این محل مشغول بکار است در ادامه تاکید میکند که نیروی انتظامی تنها در صورت تماس نگهبانها در این محل حاضر میشود و باتوجه به این که بخش قابل توجهی از اجناس هم چنان در مغازه‌ها وجود دارد خطر دزدی همیشه این مکان را تهدید میکند.
یکی از کسبه در رابطه با تجمع ۳ روز اخیر که در مقابل بنیاد مستضعفان، میدان منیریه و حال مقابل پلاسکو برگزار ‌شده است، میگوید: تاسیسات بخشی که آسیب دیده؛ قابل جبران است و در حال حاضر کسبه با استناد به گزارشهای سازمان نظام مهندسی خواهان مشخص شدن تکلیف خود هستند. سوال این است که با توجه به این که هفتاد درصد مغازهها سالم است چرا این مکان رها شده است؟ اگر هم قصد دارند بخشهای سالم را تخریب کنند و باز هم در این جا ساختمانی بسازند بنیاد مستضعفان باید با کسبه قراردادی را امضا کند که طی آن مشخص گردد تا چه زمانی ساختمان را تحویل میدهد در غیر این صورت هیچ اجناسی را از این ساختمان بیرون نمی‌آوریم.
وی تاکید میکند؛ بنیاد مستضعفان برخلاف وعده‌هایی که طی آن قول داده بود در سریعترین زمان ممکن پلاسکو را دوباره بمحل کسب و کار تبدیل کند؛ولی تا امروز هیچ اقدام خاصی انجام نداده است. هفتاد درصد ملک سالم است چرا میخواهند هفتاد درصد را فدای سی درصد تخریب‌شده بکنند؟ همه آن چیزی که جزو دارایی کسبه است را میخواهند تبدیل بساختمانی جدید کنند.


کسبه ادعا میکنند که بنیاد مستضعفان در ابتدا اعلام کرده؛ طی ۲ سال ساختمان را تحویل میدهد؛ ولی در حاضر این بحث را مطرح میکند که پس از صدور مجوز ساختمان را ۲ساله تحویل میدهد.
علاوه بر پاساژ نور که به گفته کسبه برای آن ها هیچ سودی ندارد و هنوز هم سوت و کور است؛ از دیگر مشکلات آن ها این است که طی اعلام رییس بانک مرکزی ۲ سال به کسبه فرصت داده شد تا اقساط وامهای خود را پرداخت کنند. این مصوبه صادر شده ولی بانک مرکزی مصوبه را به شعب اعلام نکرده است که همه کسبه باید قسط وام خود را پرداخت کنند. درنهایت هم بانکها از جریمه‌های عدم پرداخت قسطها هم سود دریافت میکنند. آن ها توان پرداخت قسط‌ ها را ندارند و بهمین خاطر ضامن و وثیقه‌های آن ها در خطر است و این برخلاف قول دولت در این زمینه است.
منبع: ایلنا

 

آخرین ویرایش نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ خرداد ۹۶
997 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0