ادامه مجمع عمومی نوبت دوم جلسه مشترک

جلسه مشترک استاندار و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

نشست مشترک جناب آقای دکتر زرگرپور استاندار محترم اصفهان، جناب آقای مهندس رجبی رئیس محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و جناب آقای مهندس عموشاهی رئیس محترم سازمان مورخ بیستم خرداد نودو شش در محل استانداری اصفهان برگزار شد.

کد خبر: 960323008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ خرداد ۹۶ - ۲:۵۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نشست مشترک جناب آقای دکتر زرگرپور استاندار محترم اصفهان، جناب آقای مهندس رجبی رئیس محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و جناب آقای مهندس عموشاهی رئیس محترم سازمان مورخ بیستم خرداد نودو شش در محل استانداری اصفهان برگزار شد.جلسه مشترک استاندار و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان

جلسه مشترک استاندار و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان

سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان

جلسه مشترک استاندار و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان

در این دیدار استاندار اصفهان بیان کرد: نظام مهندسی میتواند بازوی فنی و تخصصی قوی برای دولت و صنعت ساختمان و مکمل خوبی برای شهرداری ها باشد.
دکتر رسول زرگرپور در دیدار مهندس رجبی، رئیس نظام مهندسی کشور با ایشان، گفت: معتقد هستم نظام مهندسی میتواند بازوی فنی و تخصصی قوی برای دولت و صنعت ساختمان و مکمل خوبی برای شهرداری ها و کمک کننده ی عالی برای مردم باشد.
زرگرپور با اشاره به این که در مجموعه ی نظامها، نظام مهندسی ساختمان جلوتر و پیشرفته تر فعالیت میکند، ادامه داد: این سازمان میتواند الگویی برای سایر نظامها باشد.
او رسالت نظام مهندسی را بسیار بالا خواند و افزود: بسیاری از دستورالعملها توسط خود نظام مهندسی نوشته میشود.
زرگر پور عنوان کرد: مدیریت استان تلاس میکند که ارتباط شهرداریها و نظام مهندسی را قویتر کند و شهرداریها باید قبول کنند که کارهای تخصصی باید ازطرف نظام مهندسی صورت گیرد و نظام مهندسی هم باید قانون شهرداریها را محترم شمارد.
وی عنوان کرد: مردم باید بپذیرند که نظام مهندسی یک کمک کننده است و نه تنها رقیب شهرداری نیست بلکه مکمل یکدیگر میباشند.
استاندار اصفهان تصریح کرد: مدیریت استان بیست و چهار ساعت قبل از وقوع حادثه پلاسکو جلسه ی استانی خود را برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در ساختمانهای بلند مرتبه استان تشکیل داد.


رئیس سازمان نظام مهندسی کشورهم در این دیدارگفت: نظام مهندسی ساختمان سرمایه ای است که مورد غفلت مانده و باید از این وضعیت درون گرا بیرون آید.
رجبی ادامه داد: این سازمان باید بازوی فنی، تخصصی برای دستگاههای اجرایی باشد و باید بسمتی حرکت کند که دادوستد فنی و تخصصی داشته باشد و قوانین و مقررات را نوشته و سپس دولت این قوانین را ابلاغ کند.
وی با اشاره به این که این سازمان کاملا غیر سیاسی است و افرادیکه در آن حضور دارند فعالیتهای فنی و تخصصی انجام میدهند، تاکید کرد: افرادی هم که به این سازمان ورود میکنند باید تواناییهای تخصصی و فنی داشته باشند.
ایشان افزودند: سازمان نظام مهندسی اصفهان همواره جزو سازمانهای برتر بوده است ولی سطح انتظارات و توقعات از این سازمان بالاتر است و جهت تحقق اهداف کلان ملی و گرداوری مقررات باید به نظام مهندسی ساختمان کشور کمک نماید.
رجبی عنوان کرد: بعد از حادثه ی پلاسکو شهرداریها پذیرفتند که رعایت قوانین نظام صنفی مهندسی امری لازم و ضروری است و مقررات تعطیل بردار نیست، بلکه چنان چه یک مجری یا ناظر، تخلف کرده باید تنبیه و مجازات گردد.
منبع: پایگاه خبری رویش

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ خرداد ۹۶
1001 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0