رییس خانه معدن مطرح کرد:

بزرگ داشت روز ملی صنعت و معدن ۱۰ تیر در تهران

رییس خانه معدن ایران بیان کرد: آئین بزرگ داشت روز ملی صنعت ومعدن 10 تیرماه امسال در تهران با حضور یکی از مقامهای ارشد کشور بمنظور تبیین سیاستهای این بخش در چارچوب برنامه ششم توسعه برگزار خواهد گردید.

کد خبر: 960322026 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶ - ۹:۵۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، رییس خانه معدن ایران بیان کرد: آئین بزرگ داشت روز ملی صنعت ومعدن ۱۰ تیرماه امسال در تهران با حضور یکی از مقامهای ارشد کشور بمنظور تبیین سیاستهای این بخش در چارچوب برنامه ششم توسعه برگزار خواهد گردید.بزرگ داشت روز ملی صنعت و معدن ۱۰ تیر در تهران

بزرگ داشت روز ملی صنعت و معدن 10 تیر در تهران

بزرگ داشت روز ملی صنعت و معدن ۱۰ تیر در تهران

بزرگ داشت روز ملی صنعت و معدن ۱۰ تیر در تهران

محمد رضا بهرامن گفت: جامعه ایرانی امروز نیازمند توسعه واشتغال است و بخش معدن و صنایع معدنی میتواند بعنوان یک پیشران در اقتصاد کشور به ایفای نقش بپردازد .
بهرامن پیش بینی رشد اقتصادی ۸ درصدی در چارچوب برنامه ششم توسعه را یادآور شد و ادامه داد: فعالیت روی ریل اقتصادی بخش معدن وصنایع معدنی میتواند یکی از عوامل تحقق این هدف باشد .
وی افزود: رشد و توسعه فعالیت معدنی بعنوان یک فاکتور مهم در سیاست گذاریها باید دیده شود و تصمیمهای گرفته شده در دولت و مجلس بشکل مکمل به پیش برد اهداف این بخش میتواند کمک کند .


بهرامن تشکل گرایی را نیاز جامعه امروزی دانست وعنوان کرد : همه تشکلها میتوانند در آئین روز ملی صنعت ومعدن نقش داشته باشند و این امر نیازمند هماهنگی مجریان امور است و از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهان تنظیم برنامه ها در این ارتباط شد .
هم چنین در این جلسه نادعلی اسماعیلی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران عنوان کرد : این سازمان نقش بازوی اجرایی وزارت صنعت را در عرصه معادن دارد و اکنون تعداد سی و شش هزار نفر بعضویت آن در سراسر کشور درآمده اند.
اسماعیلی ادامه داد: وزارت صنعت تاکنون برای بیش از ده هزار نفر پروانه تعیین صلاحیت حرفه ای صادر کرده و انتظار میرود در استان ها هم کاری بیش تری با این سازمان صورت گیرد .
وی تصریح کرد: قرار است این سازمان ظرف ده روز آینده گزارشی را در زمینه وضعیت ایمنی در معادن در اختیار وزارت صنعت قرار دهد تا نسبت به برنامه ریزی لازم در این زمینه اقدام گردد .
به گفته ایشان، توسط بازرسان سازمان نظام مهندسی معدن برنامه سرکشی سرزده بمعادن برای آگاهی از آخرین استانداردهای کاری و ایمنی در دستور کار قرار دارد و در صورت مشاهده نواقص، رفع آن ها را از کارفرمایان خواستار میشوند.
وزارت صنعت شمار معادن فعال کشور را بالغ بر پنج هزار و هفتصد معدن اعلام کرده که در سال پیش سیصد و نود میلیون تن از آن ها مواد معدنی استخراج شده و ارزش صادرات معدن وصنایع معدنی پارسال به رقم شش و نیم میلیارد دلار رسید.
منبع: ایرنا

 

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ خرداد ۹۶
1524 بازدید
5 نظر
امتیاز به این خبر:
0 0