دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی بیان کرد:

ضرورت پاسخ گویی سازندگان و مهندسین ناظر نظام‌مهندسی در مسکن مهر گلستان‌شهر بجنورد

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی عنوان کرد: واحدهای مسکن مهر گلستان‌شهر بجنورد مشکل سازه‌ای ندارند و باید سازندگان و مهندسین ناظر نظام‌مهندسی پاسخ گو باشند.

کد خبر: 960322023 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶ - ۹:۴۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،  مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی عنوان کرد: واحدهای مسکن مهر گلستان‌شهر بجنورد مشکل سازه‌ای ندارند و باید سازندگان و مهندسین ناظر نظام‌مهندسی پاسخ گو باشند.پاسخ گویی سازندگان و مهندسین ناظر نظام‌مهندسی در مسکن مهر

پاسخ گویی سازندگان و مهندسین ناظر نظام‌مهندسی در مسکن مهر

پاسخ گویی سازندگان و مهندسین ناظر نظام‌مهندسی در مسکن مهر

پاسخ گویی سازندگان و مهندسین ناظر نظام‌مهندسی در مسکن مهر

علیرضا مصطفی‌زاده تصریح کرد: برآورد خسارتهای وارد شده بر اثر زلزله بیست و سوم اردی بهشت ماه جاری انجام شده است و به ستاد بحران استانداری و بنیاد مسکن استان ارسال گردیده است.
مصطفی زاده ادامه داد: این خسارتها توسط کارشناسین به ازای هر واحد پانزده میلیون تومان برآورد شده است.
وی با اشاره به این که اکثر واحدهای مسکن مهر گلستان شهر بجنورد دچار خسارت شده است، افزود: بغیر از بلوکهای ساختمانی هر واحد بطور متوسط بیست درصد تخریب داشته است که بیش ترین خسارتها ترک و تخریب دیوار بوده است و آن چه مهم است طبق اعلام مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در این ساختمانها خسارت سازه‌ای وجود نداشته است.


مصطفی زاده اظهار داشت: طی نامه‌ای برآورد خسارت واحدهای گلستان شهر بجنورد بستاد بحران استانداری و بنیاد مسکن استان ارسال گردیده است اما هنوز هیچ دستورالعملی برای ترمیم و بازسازی از طرف مراجع ذی ربط ابلاغ نشده است.
وی عنوان کرد: با توجه به این که هیچ تخریبی به لحاظ سازه‌ای وجود نداشته است تعمیر و ترمیم واحدهای خسارت دیده باید توسط سازندگان این پروژهها انجام گردد.
مدیر کل راه وشهرسازی استان با اشاره به این که در پروسه اجرای پروژه مسکن مهر، راه و شهرسازی فقط بر روند تخصیص اعتبارات بانکی نظارت داشته است، تاکید کرد: این که این واحدها تا حدودی تخریب شده است باید سازندگان و ناظرین نظام‌مهندسی ساختمان خراسان شمالی پاسخ گو باشند.
او اذعان کرد: ما هم در مورد دلایل تخریب این واحدها و بررسی این موضوع با سازندگان و مهندسین ناظر این پروژه‌ها مکاتباتی برای استمهال اقساط بانکی و ودیعه مسکن این واحدها پیشنهاد‌ات لازم را به بانک مسکن کشور داشته‌ایم که در دست پی گیری است.

منبع: مازندشورا

دانلود سوالات آزمون نظام مهندسی اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ خرداد ۹۶
1161 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0