رئیس سازمان نظام مهندسی معادن کشور خبر داد:

تحریمهای داخلی مانع فراروی توسعه معادن بشمار میرود

رئیس سازمان نظام‌مهندسی و عضو شورایعالی معادن کشور، تحریمهای داخلی را ازجمله عوامل موانع فراروی توسعه معادن برشمرد.

کد خبر: 960322008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ خرداد ۹۶ - ۲:۱۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،امداد رسانی به معدن چیان یورت رئیس سازمان نظام‌مهندسی و عضو شورایعالی معادن کشور، تحریمهای داخلی را ازجمله عوامل موانع فراروی توسعه معادن برشمرد.تحریمهای داخلی مانع فراروی توسعه معادن

تحریمهای داخلی مانع فراروی توسعه معادن

تحریمهای داخلی مانع فراروی توسعه معادن

تحریمهای داخلی مانع فراروی توسعه معادن

نادعلی اسماعیلی صبح دوشنبه در جلسه هیئت‌مدیره خانه صنعت و معدن مازندران بیان کرد: خوشبختانه معادن متنوع و ظرفیتهای معدنی بالایی داریم و رشد بالایی را در حوزه معادن و فرآوری آنها شاهد هستیم و پیشرفت های بسیاری حاصل شد که فردایی بهتر را نوید میدهد.
عضو شورایعالی معادن گفت: عواملی ازجمله معارضان محلی، تحریمهای داخلی، عدم هم راهی و سلیقه‌ای عمل کردن برخی سازمانها موانع توسعه معادن ما بشمار میروند.
وی با اشاره به این که کاربرد بعضی کلمات و واژگان در مورد معدنکاران در شأن آنها نیست اینگونه الفاظ را جفا در حق آنها خواند.
هادی حمیدیان رئیس نظام‌مهندسی معدن استان مازندران بیش تر مشکلات معدنی استان را مربوط به ۲ سازمان منابع طبیعی و محیط‌زیست دانست و تصریح کرد: اگر مباحثی فنی و مهندسی موردتوجه لازم قرار گیرد منافع آن به خود معدنداران هم میرسد.


نصراله صدرزاده رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت، معدنداران را کارآفرینان مظلوم خواند که در خط مقدم تولید واشتغال فعالیت دارند و در دوران تحریمها قابلیتهای بسیاری را به نمایش گذاشتند و تا حد قابل‌توجهی نیاز ارزی کشور را تأمین نمودند.
صدرزاده حمایت از تشکلهای معدنی را موجب شکوفایی معادن اعلام دانست.
اعضای هیئت‌مدیره انجمن معدن رفع موانع منابع طبیعی و محیط ‌زیستی معادن استان بویژه در بخش واگذاری عرصه بهره‌برداری و محدوده‌های بالادستی را درخواست و مخالفتهای ۲ سازمان را مانع پیاده‌سازی فعالیتهای علمی و تخصصی در حوزه معادن اعلام نمودند.
معدنداران استان مازندران خواستار یک مرحله‌ای شدن انتقال پروانه معدنی و حذف جرائم تأخیر حقوق دولتی، فرهنگ ‌سازی در حوزه معادن، کمک مالی برای فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از واردات مواد معدنی شدند.
منبع: خبرگزاری مهر

 

پاسخ تشریحی سوالات نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ خرداد ۹۶
1255 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0