معاون استاندار البرز خبر داد:

کم تر از بیست درصد معابر کرج مناسب سازی شده است

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری البرز بیان کرد: با توجه به جمعیت معلولان ،کم تر از بیست درصد معابر کلان شهر کرج مناسب سازی شده است.

کد خبر: 960320013 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ خرداد ۹۶ - ۵:۳۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری البرز بیان کرد: با توجه به جمعیت معلولان ،کم تر از بیست درصد معابر کلان شهر کرج مناسب سازی شده است.کم تر از بیست درصد معابر کرج مناسب سازی شده است

کم تر از بیست درصد معابر کرج مناسب سازی شده است

کم تر از بیست درصد معابر کرج مناسب سازی شده است

کم تر از بیست درصد معابر کرج مناسب سازی شده است

خسرو ارتقایی روز شنبه در شانزدهمین جلسه مناسب سازی معابر محیط برای معلولان و جانبازان استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار گردید، با بیان این که در سالهای اخیر شهرداریها بخصوص شهرداری کرج اقدامات خوبی در جهت مناسب سازی معابر داشته، گفت: فقط باید نظارت بیش تری برای اجرای درست در مناسب سازی معابر انجام گردد.
ارتقایی با تاکید بر این که شهرداریها در طرحهای اجرایی خود مناسب سازی معابر را هم در نظر داشته باشند، ادامه داد: شهرداریها برای هرچه بهتر انجام شدن طرحهای خود از پیمان کاران ذی صلاح که توجیه شده باشند، استفاده کنند.
او یکی از الزامات برای هرچه بهتر شدن اجرای مناسب سازی معابر را فرهنگ سازی دانست و افزود: شاید خیلی از مسئولان حتی نسبت به این الزام توجیه نباشند و باید برای فرهنگسازی صدا و سیما برنامه های فرهنگی را تولید کند.
معاون استاندار هم چنین تصریح کرد: شهرداری و یا دستگاههای دیگر در هنگام اجرای طرحهایشان یک نماینده از معلولان یا جانبازان را بعنوان همکار و ارایه طرح داشته باشند زیرا آنها برای هرچه بهتر اجرا شدن این طرحها انگیزه دارند.
هم چنین در ادامه این جلسه مدیرکل بهزیستی استان البرز بعنوان دبیراجرایی این جلسه عنوان کرد: در سال پیش تفاهم نامه هایی با استانداری و سازمان نظام مهندسی البرز برای اجرای مناسب سازی معابر داشتیم.
داریوش بیات نژاد ضمن ارایه گزارشهای مناسب سازی در سال پیش، گفت: سال پیش بهزیستی استان در اجرای این طرح موفق شد از رتبه سی و یک به رتبه پنج کشور برسد.
بیات نژاد ادامه داد: متاسفانه نامناسب بودن معابر شهری و ادارات موجب محروم شدن استان از خیلی از ظرفیتها هم چون برگزاری بعضی از جشنواره ها شده است به طوری که قرار بود جشنواره تئاتر معلولان منطقه ای در البرز برگزار گردد که بدلیل مناسب نبودن سالنهای تئاتر و پلاتوهای استان از برگزاری آن در سال جاری محروم شدیم.


او افزود: اما این جشنواره سال آینده بطور حتم بعهده کرج است که باید تا آن زمان سالنهای مناسب را داشته باشیم.
بیات نژاد یادآور شد که شهرداری در زمان صدور پایانکار طرحهای عمرانی یک ناظر از بهزیستی در مورد مناسب سازی حضور داشته باشد.
نماینده انجمن معلولین و جانبازان استان البرز هم در این جلسه از غیراصولی و غیراستاندارد بودن تمام امکانات شهری برای این قشر هم چون پل عابر پیاده، کیوسک، اتوبوس، پیاده رو، خط عابر پیاده و… گلایه کرد.
میرحسینی هم چنین از طرحهای غیراستاندارد دستگاههای عمرانی و خدمات رسان هم چون شهرداری، اداره برق، مخابرات، آب و… و استفاده از مصالح غیراستاندارد و نامرغوب گلایه کرد.
منبع: ایرنا

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ خرداد ۹۶
1006 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0