رییس سازمان نظام مهندسی معدن خبر داد:

گزارش مجلس از حادثه معدن یورت تایید شده نیست

پس از قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن از حادثه زمستان یورت رییس سازمان نظام مهندسی معدن، بیان کرد که گزارش کمیته حقیقت‌ یاب هنوز آماده نشده و گزارش مجلس از نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت تایید شده نیست.

کد خبر: 960320004 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ خرداد ۹۶ - ۱۲:۳۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، پس از قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن از حادثه زمستان یورت رییس سازمان نظام مهندسی معدن، بیان کرد که گزارش کمیته حقیقت‌ یاب هنوز آماده نشده و گزارش مجلس از نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت تایید شده نیست.گزارش مجلس از حادثه معدن یورت تایید شده نیست

گزارش مجلس از حادثه معدن یورت تایید شده نیست

گزارش مجلس از حادثه معدن یورت تایید شده نیست

گزارش مجلس از حادثه معدن یورت تایید شده نیست

در حالیکه سی و هشت روز از وقوع انفجار و فاجعه انسانی در معدن زغالسنگ زمستان یورت آزادشهر گلستان میگذرد روز ۴ شنبه هفدهم خردادماه هم زمان با وقوع حادثه تروریستی در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی که منجر بشهادت عده ایی از هم وطنان شد، مجلس شورای اسلامی تصمیم به ادامه کار خود در شرایط بوجود آمده گرفت که بخشی از دستور کار جلسه آن روز قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از حادثه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر گلستان بود که در آن به بعضی جزییات حادثه و وضعیت مالکین این معدن پرداخته شد.
قرائت گزارش مجلس در حالی صورت گرفت که در روزهای آغازین وقوع حادثه معدن زغالسنگ زمستان یورت آزادشهر گلستان کمیته حقیقتیابی متشکل از ۲ استاد دانشگاه، ۴ بازنشسته حوزه معدن و ۲ نفر از مسوولان قدیمی معادن تشکیل شد تا به بررسی دلیل وقوع این حادثه بپردازد و در نهایت طی گزارشی آن چه در این معدن روی داده را به اطلاع مردم و مسوولان برسانند.
اما با این حال گزارشی که باید از طرف کمیته حقیقت‌یاب ارائه میشد هنوز آماده نشده است که نادعلی اسماعیلی دهج – رییس سازمان نظام مهندسی معدن  – در این مورد گفته است: گزارشی که از طرف مجلس شورای اسلامی قرائت شده است مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم چنین کمیته حقیقت‌یاب این حادثه نیست.


اسماعیلی گفت: کمیته حقیقت‌یاب اکنون منتظر بیرون آوردن لوکوموتیوهایی هستند که موجب جرقه اولیه انفجار درون معدن شدند و تا زمانیکه آن ها از اعماق زمین بیرون کشیده نشوند نمیتوان نظر نهایی را ارائه داد.
معدن زغالسنگ زمستان یورت آزادشهر گلستان نیمه‌های اردی بهشت‌ماه در اثر اشتباهی فردی در روشن کردن لوکوموتیو حمل مواد معدنی و انفجار گاز انباشته شده در آن محیط شد که بهمین علت هم دچار ریزش و مرگ چهل و سه نفر از کارگران این معدن گردید.
به گفته بعضی کارشناسین، معدن زغالسنگ آزادشهر فاقد برخی استانداردهای ایمنی لازم بوده، در عین حال ۳ عضو از ۵ عضو هیات مدیره آن و بخش عمده‌ای از مالکیت آن هم متعلق به بنیاد تعاون سازمان بسیج است و سهام دیگر آن به بازنشستگان تامین اجتماعی و سهامداران عمومی متعلق است.
منبع: ایسنا

 

کیلد آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ خرداد ۹۶
1123 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0