ارتقای سطح مشارکت کمیته‌های فرعی کمیته فنی فناوری اطلاعات قائم مقام کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان

مراکز آموزش مهارت‎های فاوا باید در زمره دانش‎بنیان ها قرار بگیرند

به گفته قائم مقام کمیسیون آموزش و پژوهش نظام صنفی رایانه ای استان تهران، یکی از خواسته‎های مهم مراکز آموزشی که به صورت تخصصی مهارت های فناوری اطلاعات را آموزش می دهند، این است که در زمره شرکت‎های دانش بنیان قرار بگیرند.

کد خبر: 960317013 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ خرداد ۹۶ - ۵:۱۵ ق.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران مازیار گنجه‎ای گفت: بارها کمیسیون آموزش نظام صنفی رایانه ای از معاونت علمی ریاست جمهوری خواسته که موسسات آموزشی را هم زیر چتر دانش بنیان قرار دهد، اما از آنجا که ممکن است دانشگاه ها نیز چنین درخواستی را مطرح کنند با آن مخالفت کرده اند. در صورتی که کار این موسسات، آموزش مهارت به استارت‎آپ‏ها و دانش بنیان هاست.مراکز آموزش مهارت‎های فاوا در زمره دانش‎بنیان ها

مراکز آموزش مهارت‎های فاوا در زمره دانش‎بنیان ها

مراکز آموزش مهارت‎های فاوا در زمره دانش‎بنیان ها

مراکز آموزش مهارت‎های فاوا در زمره دانش‎بنیان ها

وی افزود: نظام صنفی پیگیری این موضوع را تا حصول نتیجه مطلوب ادامه می دهد.
 همکاری با سازمان فنی و حرفه ای
گنجه ای همچنین درباره اقدامات کمیسیون آموزش و پژوهش نظام صنفی رایانه ای استان تهران گفت: سال گذشته پروتکلی با سازمان فنی و حرفه ای امضا کردیم، اما به دلیل تغییر تیم فنی و حرفه ای متوقف شد و امسال با تیم جدید کار را جلو خواهیم برد.
او افزود: براساس این پروتکل دوره های پیشرفته آموزشی استانداردسازی خواهد شد و شرکت هایی از طرف سازمان معرفی می‎شوند، راحت‎تر  بتوانند مجوز فعالیت دریافت کنند.
گنجه ای گفت: سال گذشته کمیسیون آموزش سمینارهای آموزشی متعددی برگزار کرد که با استقبال مواجه شد و در نظر داریم امسال نیز این سمینارها را داشته باشیم. همچنین تحقیق درباره اینکه چند آموزشگاه در سطح تهران فعالیت می‏کنند و چند درصد آنها عضو سازمان هستند، از برنامه‏های کمیسیون در سال جاری است.
گنجه ای افزود: شرکت هایی که ۷۰ درصد از فعالیت آنها به امر آموزش اختصاص داده شده باشد نیز در این فهرست قرار خواهند گرفت.به عقیده نایب رییس کمیسیون آموزش نصر تهران، رشد قارچ گونه موسسات آموزشی در سطح کشور مشکلات عدیده ای هم برای شرکت های صاحب نام و هم سازمان های دولتی و خصوصی به وجود آورده است؛ زیرا مهندسان سازمان ها به دلیل بازدهی پایین آموزشگاه ها نمی توانند مهارت لازم را کسب کنند.
وی افزود: موسسات آموزشی برای فعالیت باید به یکسری از استانداردها پایبند باشند و شرکت هایی که مناقصات بزرگ می گیرند نیز بهتر است بخش آموزش را به موسسات با تجربه کاری بالا بسپارند.
 اهمیت آموزش در سازمان ها
او با بیان اینکه متاسفانه سازمان های دولتی به آموزش کارکنان خود اهمیت چندانی نمی دهند، گفت: در گذشته حضور کارمندی که دوره های آموزشی فناوری اطلاعات را گذرانده باشد، برای یک سازمان کافی بود. اما با رشد عجیب فاوا، اکنون سازمان ها نیازمند تیم هستند؛ لذا روسای سازمان ها آموزش را ضروری نمی بینند و این به دلیل ضعف اطلاع رسانی است.
گنجه ای افرود: فناوری اطلاعات هم ابزار است و هم زیرساخت، از این رو دوره های آموزشی آن نیز زیاد است و سازمان‎ها نیاز دارند که کارکنانشان این دوره های تخصصی را بگذرانند.

 

 

منبع: سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران

 

کانال تلگرام نظام مهندسی قم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ خرداد ۹۶
1001 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0