مدیرکل استاندارد استان زنجان خبر داد:

دو دفتر استانداردسازی در زنجان تأسیس میشود

مدیرکل استاندارد استان زنجان از تأسیس 2 دفتر استانداردسازی در سازمان نظام مهندسی معدن و شرکت آب و فاضلاب روستایی در هفدهم خرداد ماه خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی این دفاتر موجب افزایش بهره‌وری در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی میشود.

کد خبر: 960317001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ خرداد ۹۶ - ۱۰:۵۵ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مدیرکل استاندارد استان زنجان از تأسیس ۲ دفتر استانداردسازی در سازمان نظام مهندسی معدن زنجان و شرکت آب و فاضلاب روستایی در هفدهم خرداد ماه خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی این دفاتر موجب افزایش بهره‌وری در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی میشود.دو دفتر استانداردسازی در زنجان تأسیس میشود

دو دفتر استانداردسازی در زنجان تأسیس میشود

دو دفتر استانداردسازی در زنجان تأسیس میشود

دو دفتر استانداردسازی در زنجان تأسیس میشود

داود کارگرزاده گفت: ۲ دفتر استانداردسازی روز ۴ شنبه هفدهم خرداد ماه در سازمان‌ نظام مهندسی معدن استان زنجان و شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان افتتاح میشود.
کارگر زاده با بیان این که سال پیش ۸ دفتر استانداردسازی در ارگانها و دستگاههای مختلف استان افتتاح شده است، ادامه داد: امسال تأسیس ده دفتر استاندارد‌سازی در ادارات و سازمانها در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: طبق بند چهار مصوبه یک صد و هفتمین اجلاسیه شورایعالی استاندارد کشور در سال نودوسه، کلیه وزارت خانه‌ها، موسسات دولتی، نهادهای غیردولتی، شرکتهای دولتی و همه دستگاههایی که شمول قانون بر آن ها مستلزم است، مکلف هستند در مدت ۶ ماه از تاریخ تصویب به ایجاد دفاتر استانداردسازی در ساختار خود اقدام نمایند.
مدیر کل استاندار استان زنجان با اشاره به این که در ماده بیست و هفت قانون مدیریت خدمات کشوری به استانداردسازی فرآیند‌های سازمانی اشاره گردیده است، اذعان کرد: با وجود مصوبات و قوانین در این حوزه، تأسیس دفتر استاندارد در استان زنجان کم تر از حد انتظار است.
وی عنوان کرد: دستگاهها و نهادهایی که در قانون مشخص شده باید رئیس و مسئول دفتر استانداردسازی را به اداره کل استاندار معرفی نمایند.
کارگر زاده تصریح کرد: اداره کل استاندارد استان زنجان با پشتیبانی از دفاتر استانداردسازی نسبت به آموزش، راهنمایی و بازدید از واحدها اقدامات لازم را انجام میدهد و اولین دوره آموزشی آگاهی از وظایف دفاتر استاندارد سازی و نحوه گرداوری استانداردهای درون‌ سازمانی در سی ام خرداد امسال برای مسئولین این دفاتر در محل اداره کل استاندارد استان برگزار میشود.


وی افزایش سطح آگاهی دستگاهها، تعامل موثر میان سازمان ملی استاندارد ایران و دستگاهها، مشارکت موثر در گرداوری استانداردهای ملی در راستای افزایش پوشش استاندارد و بسترسازی برای عملیاتی شدن آن ها و ترویج استاندادرها را از اهداف تأسیس این دفاتر عنوان کرد.
کارگرزاده از دیگر اهداف تأسیس این دفاتر به افزایش دانش و فناوری با دسترسی آسان به تجربه بین‌المللی از طریق مشارکت در گرداوری استانداردهای بین‌المللی، جهتدهی پایان‌نامه‌های دانشجویی و تحقیقات سازمانها در راستای بهبود استانداردهای ملی و سایر موارد اشاره نمود.
وی گفت: کلیه سازمانها با تشکیل کمیته استانداردسازی با محوریت دفاتر استاندارد میتوانند در ارائه خدمات بهتر به شهروندان و هم چنین استانداردسازی امور که بطور حتم سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری میشود، در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی حرکت نمایند.
منبع: تسنیم

 

کانال تلگرام نظام مهندسی خراسانشمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ خرداد ۹۶
1306 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0