نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند رضایی کوچی مطرح کرد:

عدم رعایت استاندارد ساخت ‌و ساز ؛ عامل کاهش عمر مفید خیلی از ساختمانها/اصلاح قانون نظام مهندسی با هدف کاهش ساختمانهای نوساز فرسوده

رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از عمر کوتاه و فرسودگی ساختمانهای جدید ایجاد شده، بیان کرد: عدم رعایت اصول استاندارد در حین ساخت و عدم استفاده از مصالح مرغوب عمر مفید خیلی از ساختمانها را در کشور کاهش داده است.

کد خبر: 960315002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ خرداد ۹۶ - ۱۲:۲۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، رئیس کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از عمر کوتاه و فرسودگی ساختمانهای جدید ایجاد شده، بیان کرد: عدم رعایت اصول استاندارد در حین ساخت و عدم استفاده از مصالح مرغوب عمر مفید خیلی از ساختمانها را در کشور کاهش داده است.عدم رعایت استاندارد ساخت ‌و ساز عامل کاهش عمر مفید

عدم رعایت استاندارد ساخت ‌و ساز عامل کاهش عمر مفید

سازمان نظام مهندسی ساختمان

عدم رعایت استاندارد ساخت ‌و ساز عامل کاهش عمر مفید

محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از فرسودگی بعضی از ساختمانهای جدید ساخت، تصریح کرد: متاسفانه عدم رعایت اصول استاندارد در حین ساخت و ساز و هم چنین استفاده از مصالح نامرغوب عمر مفید خیلی از ساختمانها را در کشور کاهش داده است.
وی با اشاره به این که افزایش میزان بافت فرسوده در کشور نگران کننده است،ادامه داد: تلاشهای زیادی برای نوسازی بافتهای فرسوده در حال انجام است، ولی اگر جلوی ساخت و سازهای نا ایمن و غیر استاندارد گرفته نشود همه تلاشها بی ثمر خواهد شد.
رضایی کوچی با اشاره به این که هر نوع ساخت و ساز باید با تخصص و مهارت مجری ذی صلاح صورت بگیرد، تصریح کرد: یکی از تلاش های کمیسیون عمران مجلس در راستای ساخت و یازهای ایمن و جلوگیری از ساخت سازه های فرسوده گنجانده، اصولی برای ساختمان سازی در قانون نظام مهندسی است.


نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره بعامل مهم دیگری که بکاهش عمر مفید ساختمانها دامن زده است، تاکید کرد: عدم نظارت بر کیفیت مصالح ساختمانی در حین تولید و مصرف عامل مهم دیگری است که عمر سازه ها را کم کرده است.
رضایی با اعلام این که در حال حاضر با وجود ظرفیتهای خوبی که در کشور وجود دارد کیفیت مصالح ساختمانی پایین است، افزود: نظارت بر تولید مصالح ساختمانی با کیفیت یکی از مولفه هایی است که از ایجاد ساختمانهای فرسوده جلوگیری میکند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عامل دیگری که میتواند از فرسودگی ساختمانهای جدید الاحداث جلوگیری کند وجود مهندس نگه داری ساختمان است که متاسفانه در کشور ما دیده نشده و رها کردن ساختمانها عمر آنها را کاهش داده و زود در استانه فرسودگی قرار میدهد.
وی ابراز کرد: در نظر گرفتن مهندس مقسم جهت نظارت بر روند ساخت و ساز میتواند بر استاندارد بودن ساختمان بیفزاید، چرا که در حال حاضر نبود مهندس بصورت مداوم بر سر ساختمان خود معضلی است که بفرسودگی بناها می انجامد.
منبع : خانه ملت

 

کانال تلگرام نظام مهندسی رایانه

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ خرداد ۹۶
1158 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0