رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مازندران خبر داد:

لزوم همراهی هیأت رئیسه منتخب دفاتر در دست یابی به سازمانی پویا/ رضایتمندی عموم مهندسین از نحوه اداره دفاتر در طی ۱ سال پیش

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به نقش دفاتر نمایندگی در پیش برد برنامه های سازمان، بر لزوم همراهی هیأت رئیسه منتخب دفاتر در دست یابی به سازمان پویا تاکید نمود.

کد خبر: 960314003 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ خرداد ۹۶ - ۴:۴۷ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اشاره به نقش دفاتر نمایندگی در پیش برد برنامه های سازمان، بر لزوم همراهی هیأت رئیسه منتخب دفاتر در دست یابی به سازمان پویا تاکید نمود.لزوم همراهی هیأت رئیسه منتخب دفاتر در دست یابی به سازمانی پویا

لزوم همراهی هیأت رئیسه منتخب دفاتر در دست یابی به سازمانی پویا

لزوم همراهی هیأت رئیسه منتخب دفاتر در دست یابی به سازمانی پویا

لزوم همراهی هیأت رئیسه منتخب دفاتر در دست یابی به سازمانی پویا

مهران فرصت در آئین تکریم سرپرستان و معارفه هیأت رئیسه دفاتر نمایندگی که روز پنجشنبه یازدهم خردادماه در محل مجتمع نفت محمودآباد برگزار گردید به نقش دفاتر نمایندگی سازمان در پیش برد اهداف و برنامه ها اشاره نمود و گفت: دفاتر نمایندگی در صف مقدم سازمان مشغول به هم کاری هستند و بخش بسیاری از فشار برنامه های سازمان را متحمل میباشند و برای دست یابی به سازمانی پویا ، هم کاری و تعامل سازنده هیأت رئیسه منتخب الزامی میباشد.
فرصت ادامه داد: با وجود قانون نظام مهندسی اما متاسفانه بعضی ساخت و سازها بر خلاف قانون صورت میگیرد و هیأت رئیسه دفاتر نمایندگی و هیأت مدیره سازمان با کنترل و بررسی رویه هایی که در ساخت و سازها صورت میگیرد مبنا و معیاری برای گرداوری دستورالعملها خواهد بود.
وی ضمن تشکر از هم کارانی که در طی ۱ سال پیش مسئولیت سرپرستی دفاتر را بعهده داشتند افزود :بموجب تغییراتی که در آیین نامه ها داشتیم و مسئولیت اداره دفاتر بکارکنان سپرده شد که بازخورد ۱ سال چیزی جز رضایتمندی عموم مهندسان نبوده است.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران تصریح کرد: حسب نظام نامه ابلاغی شورای مرکزی در مورد برگزاری انتخابات بمنظور اداره دفاتر نمایندگی ، انتخابات خیلی سالم و با مشارکت بالا برگزار گردید که حدود شصت و پنج درصد از اعضای دارای پروانه در انتخابات شرکت کردند.
فرصت با اشاره به نقش جامعه مهندسی در رویداد تاریخی بیست و نهم اردی بهشت ماه گفت: جامعه مهندسین با حضور حماسی خود در روز بیست ونهم اردی بهشت ماه در تحقق رخداد تاریخی کشور تقش به سزایی داشتند که این مشارکت حماسی و انتخاب رئیس جمهور کشور را تبریک میگویم.
وی در بخشی از سخنان خود به برنامه های در دست اجرا و لزوم هم راهی و هم کاری هیأت رئیسه منتخب اشاره کرد و افزود : رویه در نظام مهندسی نسبت به چندسال پیش متفاوت شده و در این دوره شروع بعضی از این برنامه ها که هم زمان شده با شروع هیأت رئیسه جدید به فال نیک میگیریم.
او تصریح کرد: سیستم هوشمند ارجاع نظارت ،پرداخت مرحله ای حق الزحمه ناظران و بارگذاری نرم افزار گزارش نویسی بر پایه کنترل و نظارت ،برنامه هایی هستند که تا پایان خرداد ماه اجرایی خواهند گردید.
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران اذعان کرد : یکی از وظایف اصلی سازمان ، کنترل و نظارت است و نرم افزار گزارش نویسی سبب خواهد شد که حوزه کنترل و نظارت از شیوه سنتی گذشته خارج گردیده و دفاتر از طریق مانیتور همه پروژههای سطح شهر را رصد کنند و در جریان پروژهها قرار بگیرند.
وی اظهار کرد: موضوع واقعی کردن خدمت مهندسی از موضوعاتی است که هیأت مدیره روی کرد جدی دارد و در نخستین قدم موضوع خوداظهاری سازندگان حقیقی و حقوقی در دستور کار قرار دارد و مطابق این دستورالعمل مجریان باید تمام وقت در پروژهها حضور داشته باشند .


وی در ادامه با تاکید بر روی کرد سازمان بر تکریم اریاب رجوع عنوان کرد: هیأت رئیسه منتخب، افزایش کیفیت و کنترل خدمات مهندسی ، توجه به حفظ و افزایش شان جامعه مهندسی ، تلاش جدی برای جلوگیری از رانتها و ممانعت از هرگونه رقابت ناسالم ، ایجاد ارتباط سازنده و سودمند برای سازمان با نهادهای دولتی و غیر دولتی ، عدم استفاده از عناوین سازمانی در امور شخصی و حرفه ای را محور فعالیتهای خود قرار دهند.
فرصت مطرح کرد: پی گیری تخلفات حرفه ای سازمانی در جهت اعتماد سازی مالکان ، مهندسان و بهره برداران ، ترجیح منافع عمومی بر منافع شخصی ، شفافیت و پاسخ گو بودن در انجام امور حرفه ای و اداری ، التزام به قانون ، آیین نامه های اجرایی و دستورالعملها به ویژه اخلاق حرفه ای ، هم از دیگر مواردی است که باید مد نظرقرار گیرد تا ،سازمانی رو بجلو و پویا داشته باشیم .
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران

 

کانال تلگرام نظام مهندسی کشاورزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ خرداد ۹۶
933 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0