قائم مقام اتحادیه خوراک دام طیور و آبزیان خبر داد:

راه کار جدید برای کاهش وابستگی به واردات “خوراک دام و طیور”

مهدی مسعودی قائم مقام اتحادیه خوراک دام و طیور ، با اشاره به نابه سامانیهای اخیر در بازار نهادههای دامی بویژه ذرت، بیان کرد: راه کار اجرایی برای جلوگیری از این نوسانها در کشور، استفاده از پسماند محصولات کشاورزی و فرآوری آن ها برای مصرف در صنعت خوراک دام و طیور است.

کد خبر: 960308036 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ خرداد ۹۶ - ۶:۳۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، مهدی مسعودی قائم مقام اتحادیه خوراک دام و طیور ، با اشاره به نابه سامانیهای اخیر در بازار نهادههای دامی بویژه ذرت، بیان کرد: راه کار اجرایی برای جلوگیری از این نوسانها در کشور، استفاده از پسماند محصولات کشاورزی و فرآوری آن ها برای مصرف در صنعت خوراک دام و طیور است.راه کار جدید برای کاهش وابستگی به واردات خوراک دام و طیور

راه کار جدید برای کاهش وابستگی به واردات خوراک دام و طیور

راه کار جدید برای کاهش وابستگی به واردات خوراک دام و طیور

راه کار جدید برای کاهش وابستگی به واردات خوراک دام و طیور

وی گفت: وقتی نوسان در قیمت ذرت در بازار اتفاق می افتد صنعت دام و طیور کشور را هم با چالش و مشکلات جدی مواجه می شود.
مسعودی ادامه داد: برای جلوگیری از این نوسانها راه کارهای اجرایی و استفاده از پسماند محصولات کشاورزی و فراوری آن ها مثل پسته، نیشکر، خرما و سیب زمینی برای مصرف در صنعت خوراک دام و طیور، الزامی است.
وی با تاکید بر ضرورت حمایت دولت از ورود ماشین آلات، تکنولوژی و دانش استفاده از پسماندها در صنعت خوراک آماده، افزود: تسهیلات کم بهره برای ترغیب و تشویق سرمایه گذاران در این صنعت می تواند برای اقتصاد کشاورزی و همچنین دامداران و کشاورزان و ایجاد صنایع تبدیلی موثر باشد.
این کارشناس صنعت خوراک دام و طیور هم چنین به اقدام اخیر وزارت جهاد کشاورزی بعد از گرانی دویست تومانی در قیمت ذرت و استفاده از ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام با نرخ مناسب، اشاره نمود و گفت: این اقدام وزارت جهاد کشاورزی بموقع و به جا بود اما باید راه کارهای مطلوب و دایمی در این زمینه ارایه و اجرا کرد.


وی علل عمل کرد ضعیف در بخش استفاده از پسماند محصولات کشاورزی و فرآوری آن ها برای مصارف خوراک دام و طیور را نام برد و اذعان کرد: علت اصلی که در این زمینه ضعیف عمل نموده ایم، نبود بسترهای مناسب برای سرمایه گذاری و حمایتهای دولتی از این صنعت مهم و موثر در کشور است.
قائم مقام اتحادیه خوراک دام،طیور و آبزیان هم چنین به سمیناری که اتحادیه خوراک دام و طیور با هم کاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی در حاشیه نمایش گاه فیداکسپو در این زمینه برگزار کرد، اشاره و عنوان کرد: دولت هم باید به کمک بخش خصوصی بیاید تا با تعامل سازنده، وضعیت تولید و بهره وری در کشور بهبود یابد.
قابل ذکر است؛ در روزهای اخیر قیمت ذرت(نهاده دام و طیور) در هر کیلوگرم دویست تومان افزایش یافت در حالیکه بازارهای جهانی هیچ نشانی از گرانی ندارند .
با توجه به این که نهاده های دام و طیور وارداتی است و قیمت آن ها از بازارهای جهانی متاثر میشود، این گرانی بیدلیل بوده که این امر وزارت جهاد کشاورزی را هم به اقدام متقابل برای کنترل بازار نهاده های دامی واداشت و امروز اعلام نمود که این محصولات را به قیمت ارزان در اختیار مرغداران قرار میدهد.
منبع: تسنیم

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی طراحی برق اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ خرداد ۹۶
1162 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0