رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبيل مطرح کرد:

بهینه‌سازی مصرف انرژی از علل مهم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از اصلیترین زمینه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور است.

کد خبر: 960308009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ خرداد ۹۶ - ۱۲:۱۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: مدیریت و بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از اصلیترین زمینه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور است.بهینه‌سازی مصرف انرژی از علل مهم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

بهینه‌سازی مصرف انرژی از علل مهم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

بهینه‌سازی مصرف انرژی از علل مهم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

بهینه‌سازی مصرف انرژی از علل مهم تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی

میرمحمد سیدهاشمی، گفت: بهینه سازی مصرف در حوزه مهندسی و ساختمان یکی از مهم ترین اهداف سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بوده و در این راستا اجرای مبحث نوزده مقررات ملی ساختمان الزامی است.
سید هاشمی ادامه داد: امروزه موضوعاتی مانند « صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آب» از مهم ترین و استراژتیک‌ ترین مباحث دنیا محسوب میشوند که همت اکثر کشورها برای تامین امنیت و استقلال در این حوزه‌ها بوده و با توجه بمحدودیت منابع آب و انرژی بیش ترین تمرکز دولتها برای مصرف بهینه و جلوگیری از اتلاف این سرمایه‌های گران قدر بشری منعطف گشته است.
وی افزود: با توجه به اینکه بیش ترین میزان اتلاف انرژی و آب در ساختمانهای مسکونی و خدماتی اتفاق می افتد، حوزه ساختمان یکی از مهم ترین حوزههایی است که ما در زمینه بهینه سازی مصرف باید به آن توجه اساسی داشته باشیم و با اجرای درست استانداردهای بهینه سازی و استفاده از مصالح و تاسیسات جدید در ساخت و سازها حد المقدور از اتلاف انرژی و آب در ساختمانهای جدید جلوگیری بعمل آوریم.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل تصریح کرد: بیش ترین آمار اتلاف انرژی در ساختمانهای قدیمی بدلیل مصالح نادرست و پنجره‌های غیراستاندارد و در حوزه آب و برق بخاطر استفاده از تاسیسات قدیمی و غیر استاندارد صورت میپذیرد که اکنون اقدامات خوبی در این زمینه در دستور کار سازمانهای نظام مهندسی ساختمان قرار دارد.
سید هاشمی گفت: سازمان نظام مهندسی علاوه بر استاندارد سازی ساختمانهای جدیدالتاسیس در زمینه فرهنگسازی و تشویق مردم به بهینه سازی با استفاده از تجهیزات جدید حرارتی و الکتریکی هم اقدامات خوبی در حال انجام دارد.
وی در خاتمه با بیان اینکه مدیریت و بهینه سازی مصرف یکی از اصلیترین زمینه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است،عنوان کرد: بخاطر آینده فرزندان مان مصرف بهینه را در همه زمینه‌ها بخصوص حوزه‌های آب و انرژی جدی بگیرند.
منبع: خبر آنلاین

 

آخرینویرایشنشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ خرداد ۹۶
1192 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0