تحویل دستگاه شتاب نگار به استان خراسان رضوی ناظر مالی پروژه مصلای فریمان

انتظار پنج ساله مصلای فریمان برای اعتبارات/ پیمان کاری که نیمه کاره رها کرد

ناظر مالی پروژه مصلای فریمان بیان کرد: اتمام و تکمیل پروژه مصلای فریمان پس از پنج سال انتظار نیازمند بیش از 4 میلیارد تومان اعتبار است ولی اکنون اعتباری برای تکمیل این مکان در دست نیست.

کد خبر: 960304003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶ - ۸:۲۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،ناظر مالی پروژه مصلای فریمان بیان کرد: اتمام و تکمیل پروژه مصلای فریمان پس از پنج سال انتظار نیازمند بیش از ۴ میلیارد تومان اعتبار است ولی اکنون اعتباری برای تکمیل این مکان در دست نیست.انتظار پنج ساله مصلای فریمان برای اعتبارات

انتظار پنج ساله مصلای فریمان برای اعتبارات

سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی

انتظار پنج ساله مصلای فریمان برای اعتبارات

غلامرضا انبایی، ناظر مالی پروژه مصلی جدید فریمان ضمن بیان برآوردهای انجام شده برای تکمیل مراحل ساخت مصلای فریمان، گفت: جهت تکمیل کلیه مراحل و بخشهای مختلف مصلی فریمان بیش از ۴ میلیارد اعتبار لازم است ولی کار آماده‌سازی فضای مسقف برای اقامه نماز در مصلی با مبلغی حدود ۱‌ و نیم میلیارد تومان انجام میشود.
خاتمه عملیات ساخت اسکلت ساختمانی مصلی تا سال نودوچهار
انبایی با اشاره به این که کلنگ احداث مصلای جدید فریمان سال نود به زمین زده شد و از سال نودویک عملیات ساخت این مکان شروع شده است، ادامه داد: این پروژه تا سال نودوچهار با ساخت اسکلت آهنی سازه‌ها و مسقف شدن حدود هزار متر از شبستانهای مصلی پیش رفت و با هزینه شدن حدود ۱ میلیارد و چهارصد میلیون تومان ادامه پروژه ساخت مصلی متوقف گردید.
انتظار پنج ساله مصلای فریمان برای اعتبارات/ پیمان کاری که نیمه کاره رها کرد
وی افزود: برآورد اولیه بودجه در ساخت مصلای جدید فریمان حدود ۳ میلیارد بود ولی بوجود آمدن مشکلات اقتصادی و بالا رفتن نرخ تورم در همان سالهای ابتدایی عملیات ساخت موجب شد تا بودجه دریافتی در این زمینه به اتمام برسد.


انبایی تصریح کرد: بودجه‌ها و اعتبارات صرف شده در این پروژه از محل اعتبارات شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، اعتبارات استانداری، کمکهای اداره اوقاف و امور خیریه و هم چنین بخشی هم از طریق کمکهای مردمی تأمین شده است.
انصراف پیمان کار و توقف عملیات ساخت در سال نودوپنج
وی تاکید کرد: با توقف عملیات ساخت مصلی در سال نودوچهار، پیمان کاری که پروژه را در اختیار گرفته بود، اوایل سال نودوپنج از ادامه هم کاری انصراف داد و دیگر پیمان کاری حاضر به هم کاری در این پروژه نبوده است و بعد از این مسائل با معرفی چند مهندس در زمینه‌های مختلف از طرف سازمان نظام مهندسی شهرستان فریمان خراسان رضوی، این پروژه به افراد جدید واگذار گردید ولی عدم تخصیص اعتبار از ابتدای سال نودوپنج تاکنون سبب شده تا ادامه عملیات ساخت هم چنان متوقف بماند.
نیاز ۱ و نیم میلیاردی جهت تکمیل فضای مسقف در مصلی
وی با اشاره به این که تاکنون حدود سی درصد از کار ساخت مصلای جدید فریمان انجام شده است، عنوان کرد: در مدت ۵ سال که از شروع عملیات ساخت مصلای جدید میگذرد، اسکلت سازه‌ها بصورت کلی تکمیل شده و حدود هزار متر از فضا مسقف شده است و میتوان با اعتبار حدود ۱ و نیم‌ میلیارد تومان عملیات نازککاری و ساخت تأسیسات لازم جدید آماده سازی فضایی برای اقامه نماز جمعه را تکمیل نمود.
منبع: خبرگزاری بین المللی قرآن

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ خرداد ۹۶
1251 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0