معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان خراسان شمالی مطرح کرد:

خسارت زلزله به چهار هزار و پانصد واحد مسکونی روستایی/ ارزیابی میزان خسارت در مناطق زلزله زده تسریع گردد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان خراسان شمالی بیان کرد: در زلزله هفته پیش، در بخش روستایی چهار هزار و پانصد واحد مسکونی آسیب جدی دیده و در بخش شهری بیش ترین آسیب بمجموعه مسکن مهر گلستان شهر وارد شده است.

کد خبر: 960302008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ خرداد ۹۶ - ۱۱:۳۶ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان خراسان شمالی بیان کرد: در زلزله هفته پیش، در بخش روستایی چهار هزار و پانصد واحد مسکونی آسیب جدی دیده و در بخش شهری بیش ترین آسیب بمجموعه مسکن مهر گلستان شهر وارد شده است.خسارت زلزله به چهار هزار و پانصد واحد مسکونی روستایی

خسارت زلزله به چهار هزار و پانصد واحد مسکونی روستایی

خسارت زلزله به چهار هزار و پانصد واحد مسکونی روستایی

خسارت زلزله به چهار هزار و پانصد واحد مسکونی روستایی

محمد حسین علی نیا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان خراسان شمالی در تشریح اقدامات صورت گرفته بمنظور بهسازی منازل آسیب دیده از زلزله هفته پیش، گفت: کلیه منازل روستایی از طرف استان بیمه شده و بعد از ارزیابی بنا بر حسب میزان خسارات تا سقف پانزده میلیون تومان از طرف بیمه خسارت پرداخت خواهد شد.
علی نیا با اشاره این که مبلغ پنج میلیون تومان وام بلاعوض و بیست میلیون تومان وام با سود ۴ درصد و بازپرداخت پانزده ساله به مناطق روستایی اعطاء خواهد گردید،ادامه داد: به هر خانوار شهری هم مبلغ شش میلیون تومان بصورت بلاعوض و سی میلیون تومان وام با سود ۴ درصد و بازپرداخت پانزده ساله کمک میشود.
وی افزود: بررسی و ارزیابی خسارات وارده در مناطق روستایی از طرف کارشناسین بنیاد مسکن و در مناطق شهری از طرف تیمی متشکل از کارشناسین سازمان نظام مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی در حال انجام است.
علی نیا تصریح کرد: در تلاشیم تمامی این تسهیلات بصورت هم زمان به مردم تعلق بگیرد تا آنها بتوانند پیش از شروع فصل سرما بحث بازسازی، نوسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خود را به پایان برسانند.
وی ابراز کرد: در بخش روستایی چهار هزار و پانصد واحد مسکونی آسیب جدی دیده اند و در بخش شهری بیش ترین آسیب بمجموعه مسکن مهر گلستان شهر وارد شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: در بخش شهری مجموعا ده هزار واحد مسکونی آسیب دیده اند که ۵ هزار واحد مربوط به گلستان شهر است.
علی نیا خاطر نشان کرد: دو هزارو پانصد واحد مسکونی آسیب دیده در بخش شهری احداثی و هفت هزارو پانصد واحد تعمیری هستند و در مناطق روستایی نیز دوهزارو چهار صد واحد احداثی و دوهزارو صد واحد تعمیری است.
وی اذعان کرد: جهت اسکان اضطرای در مناطق زلزله زده مناطق شهری و روستایی مجموعا سه هزارو سیصد تخته چادر و چهار هزارو پانصد تخته پتو توزیع گردیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی بحث اسکان موقت مردم را خیلی مهم دانست و گفت: نخستین نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان جهت رسیدگی سریع به امور تشکیل و موارد بصورت کارشناسی مورد و بحث و بررسی قرار گرفته است.
وی ابراز کرد: کمیته ای با حضور کارشناسین سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی و اداره کل راه و شهر سازی برای بررسی، تجزیه و تحلیل نوع خسارات وارده تشکیل شده است تا علاوه بر تشدید نظارتها در ساخت و سازها موارد توصیه ای نیز به مردم اطلاع رسانی گردد.
علی نیا یادآور شد: خوشبختانه مسئولین استانی و دستگاهها و سازمانهای مربوطه در ساعات اولیه بروز حادثه با تشکیل شورای مدیریت بحران استان و اعزام نیروهای امدادی بمناطق زلزله زده حضور بموقعی در مباحث امداد، نجات و ارائه خدمات داشته اند.
لازم به ذکر است؛ ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه روز شنبه، بیست و سوم اردی بهشت، زلزله ‌شدیدی به بزرگی ۵.۷ ریشتر بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را لرزاند که این حادثه دو فوتی و حدود پانصدوپنجاه مصدوم و مجروح بهمراه داشت.

منبع: خبرگذاری شبستان

 

کانال تلگرام نظام مهندسی قم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ خرداد ۹۶
1284 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0