مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان

طرحهای ناتمام راه و شهرسازی طی ۲ سال اخیر دوباره فعال گردید

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان مطرح کرد: طرحهای زیادی طی سالیان متمادی در این استان ناتمام و تعطیل شده بود، ولی طی 2 سال اخیر و با پیگیریهای پی دی پی، این طرحها تعیین تکلیف و دوباره فعال گردید.

کد خبر: 960231017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶ - ۵:۰۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان مطرح کرد: طرحهای زیادی طی سالیان متمادی در این استان ناتمام و تعطیل شده بود، ولی طی ۲ سال اخیر و با پیگیریهای پی دی پی، این طرحها تعیین تکلیف و دوباره فعال گردید.طرحهای ناتمام راه و شهرسازی طی ۲ سال اخیر

طرحهای ناتمام راه و شهرسازی طی 2 سال اخیر

طرحهای ناتمام راه و شهرسازی طی ۲ سال اخیر

طرحهای ناتمام راه و شهرسازی طی ۲ سال اخیر

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: کنارگذر شرق و غرب اصفهان، تملک کارخانه ریسباف به مساحت هفتاد هزار مترمربع برای ایجاد فضای مناسب شهری و انتخاب سرمایه گذار بمنظور احداث آزاد راه اصفهان – شیراز و تبدیل بزرگراهها به آزاد راهها از جمله پروژههایی بود که طی ۲ سال گذشته در این استان دوباره فعال و پی گیری شده است.
حجت اله غلامی که در نخستین همایش مدیران، روسا و کارشناسین حراستهای وزارت راه و شهرسازی سخن میگفت، ادامه داد: طی ۲ سال اخیر بیش از یک هزار میلیارد تومان در قالب طرحهای مشارکتی با بخش خصوصی به این پروژهها اختصاص یافت.
وی بااشاره به ماده سی و چهار و سی و پنج قانون نظام مهندسی افزود: این اداره کل طبق این مادههای قانونی، نظارت عالیه بر ساخت وسازهای شهری را بعهده دارد و چنان چه طبق مدارک در هر مکانی که ساخت وسازها با طرحهای جامع و تفصیلی مغایرت داشته باشند، دستور توقف آنرا صادر میکند.
قطعه اول آزاد راه شرق اصفهان حد فاصل آزاد راه اصفهان – نطنز تا آزاد راه اصفهان – اردستان تا اواخر شهریور امسال به بهره برداری میرسد.
آزاد راه غرب اصفهان از مسیر دلیجان – اصفهان شروع و بمیدان کرکوند در شهرستان مبارکه (در فاصله شصت کیلومتری اصفهان) متصل میشود.
مالکیت مجموعه تاریخی و قدیمی کارخانه ریسباف اصفهان جهت تاسیس موزه بزرگ اصفهان بیستم دی سال جاری از بانک ملی بوزارت راه و شهرسازی منتقل شد.

‘ریسباف’ بازمانده ای از مجموعه کارخانه های نساجی اصفهان است که در دوران پهلوی اول، اصفهان را به یکی از قطبهای نساجی کشور تبدیل نموده بود و تولیداتش خارج از مرزهای ایران نیز طرفدارهایی داشت.
استان اصفهان در مرکز کشور با دارا بودن بیش از یازده هزار و پانصد کیلومتر راه و صدوهفت شهر در استان و بلحاظ تردد بار و مسافر، رتبه اول بار و رتبه سوم جابجایی مسافر را در میان دیگر استان ها دارد.
منبع: مرور نیوز

 

کانال تلگرام نظام مهندسی اردبیل

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ اردیبهشت ۹۶
1148 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0