رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

صدور وتمدید۱۹۰۲ فقره مجوز وپروانه واحدهای آبزی پروری درسال ۱۳۹۵

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، از صدور و تمدید ۱۹۰۲ فقره مجوز و پروانه موافقت اصولی، تاسیس و بهره برداری واحدهای آبزی پروری در سال ۱۳۹۵ خبر داد.

کد خبر: 960228012 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۶ - ۳:۵۸ ق.ظ

 

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی کشاورزی مرکزی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، از صدور و تمدید ۱۹۰۲ فقره مجوز و پروانه موافقت اصولی، تاسیس و بهره برداری واحدهای آبزی پروری در سال ۱۳۹۵ خبر داد.صدور وتمدید۱۹۰۲ فقره مجوز وپروانه واحدهای آبزی پروری

 

صدور وتمدید1902 فقره مجوز وپروانه واحدهای آبزی پروری

صدور وتمدید۱۹۰۲ فقره مجوز وپروانه واحدهای آبزی پروری

 صدور وتمدید۱۹۰۲ فقره مجوز وپروانه واحدهای آبزی پروری

 

احمد کبیری با اشاره به اینکه ۱۱۲۸۲ تن ظرفیت جدید به واحدهای پرورش ماهیان سرد آبی بر اساس مجوزهای موافقت اصولی، پروانه تاسیس و بهره برداری اضافه شده است، اظهار داشت: از این مقدار ظرفیت، ۶۰۴۴ تن از آن شامل ۱۸۶ فقره پروانه به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: در این حوزه استان زنجان با صدور ۲۹۲ مورد پروانه و مجوز در بین سایر استانها عملکرد بالاتری را در سال ۹۵ داشته است. همچنین از تعداد ۹۸۸ مجوز و پروانه تمدید شده، میزان ۷۳۶۵ تن شامل ۳۷۱ فقره پروانه بهره برداری در حوزه ماهیان سردآبی تمدید شده است که این رقم برای تمدید پروانه های تاسیس این واحدها ۵۸۹۴٫۵ تن می باشد.


کبیری بر اهمیت حوزه پرورش ماهی در قفس تاکید کرد و افزود: با عنایت به اهمیت ویژه این نوع فعالیت و همچنین تاکید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات کشور بر گسترش آن، سازمان نظام مهندسی کشاورزی با صدور۱۲۴ مورد موافقت اصولی در قالب مجوز پرورش ماهی در قفس به میزان ظرفیت ۹۴۷۱۰ تن به ظرفیت واحدهای موجود اضافه نموده است که در این مورد استان بوشهر با صدور ۲۸ مورد موافقت اصولی با ظرفیت ۳۸۹۵۰ تن و استانهای مازندران و گیلان با صدور ۱۲ مورد پروانه تاسیس به ظرفیت ۱۸۰۰۰ تن از استانهای پیشرو در زمینه این فعالیت بوده اند.
وی اعلام کرد: در حوزه پرورش میگوی آب شور تعداد ۱۲۵ مورد مجوز و پروانه تحت عناوین موافقت اصولی، تاسیس و بهره برداری در استانهای مستعد صادر شده است که بر این اساس مقدار۴۳۲۶ تن از ظرفیت ایجاد شده به بهره برداری رسیده است. در این حوزه استان هرمزگان با صدور ۶۹ فقره مجوز و پروانه در بین استانهای مستعد، از استانهای پیشرو می باشد.
کبیری تعداد مجوهای حوزه پرورش ماهیان خاویاری را ۷۷ فقره اعلام کرد و گفت: مقدار ۵۲۲ تن خاویار به ظرفیت بهره برداری کشور اضافه شده است. در این راستا استان گیلان در بین استانهای صادر کننده مجوز دارای بالاترین نرخ رشد می باشد.
وی در ادامه افزود: در حوزه پرورش ماهیان گرم آبی بر اساس مجوزهای موافقت اصولی، پروانه تاسیس و بهره برداری صادر شده ، مقدار ۷۹۰۰ تن به ظرفیت بالقوه کشور اضافه شده است که بر این اساس مقدار ۲۷۸۶ تن از آن به بهره برداری(تعداد ۵۲ فقره پروانه بهره برداری) رسیده است.
کبیری به اقدامات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در راستای بهبود فرایندها در حوزه مجوزها و پروانه ها اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگروه مشترک مجوزها و پروانه های شیلاتی با محوریت تدوین و بروزرسانی دستورالعمل ها و ضوابط فنی موجود، تدوین پیش نویس دستورالعمل ساماندهی مسئولین فنی واحدهای آبزی پروری، تدوین پیشنویس دستورالعمل صدور کارت شناسایی واحدهای خرد و دومنظوره، طراحی و استقرار سامانه پنجره واحد مجوزها و پروانه ها با همکاری وزارت جهاد کشاورزی از جمله اقدامات این سازمان می باشد.

 

 

منبع: سازمان نظام مهندسی کشاورزی مرکزی

 

کانال تلگرام نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ اردیبهشت ۹۶
1165 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0