بازدید مهندس فرج اله رجبی از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

جزئیات احتمال یک تغییر بنیادی در نظام مهندسی ساختمان/دغدغه های مهندس خورشیدی در دیدار و گفتگو با مقام ارشد نظام مهندسی ساختمان کشور

در بازدید مهندس فرج اله رجبی از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز شد؛ استفاده از ظرفیتهای مجلس برای بالا رفتن جایگاه سازمان نظام مهندسی در کشور و رسیدگی بهتر به اعضا یک الزام است.

کد خبر: 960228004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۹۶ - ۱۲:۱۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،در بازدید مهندس فرج اله رجبی از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز شد؛ استفاده از ظرفیتهای مجلس برای بالا رفتن جایگاه سازمان نظام مهندسی در کشور و رسیدگی بهتر به اعضا یک الزام است.جزئیات احتمال یک تغییر بنیادی در نظام مهندسی ساختمان

جزئیات احتمال یک تغییر بنیادی در نظام مهندسی ساختمان

جزئیات احتمال یک تغییر بنیادی در نظام مهندسی ساختمان

جزئیات احتمال یک تغییر بنیادی در نظام مهندسی ساختمان

در آغاز این دیدار مهندس احمدرضا خورشیدی ضمن خیر مقدم بحضور مقام ارشد سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از ابتدای حضور مهندس رجبی به عنوان عالیترین مقام سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، تمام دوستان متفق القول هستند که شور و نشاط و دلگرمی خاصی برای پیش برد امور فراهم شده است.
وی ابراز کرد: تحول در سازمان بوضوح دیده میشود زیرا که سکان هدایت سازمان را در دست کسی میبینیم که هم تجربیات اجرایی خیلی خوبی در کارنامه خود دارد و هم حضور ایشان در مجلس و ارتباط خوبی که با وزارت خانه ها دارند زمینه استفاده حداکثری از همه ظرفیتها برای پیش برد اهداف متعالی سازمان نظام مهندسی را فراهم نموده است.
خورشیدی ادامه داد: حضور مهندس رجبی در مجلس در بالا رفتن جایگاه مهندس و سازمان نظام مهندسی فرصتی بی نظیر است و امیدوارم این حضور و ارتباط خود در وزارت خانه ها به پیش برد اهداف سازمان و بهبود خدمات رسانی بمردم اثر گذار شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمام کهگیلویه و بویر احمد افزود: در کنار وظیفه ما در بهبود خدمات رسانی بمردم و ارتقا سرعت و کیفیت این خدمات، انتظار ما کمک بجامعه مهندسی و توجه بیش از پیش بمجموعه مهندسین عضو است که امیدواریم با اقدامات خوب ریاست سازمان شاهد تغییرات محسوس در این مورد باشیم.
در ادامه دکتر کهزادی تصریح کرد: مهندس رجبی جزو افتخارات نظام مهندسی و استاد اخلاق و ادب همه ما هستند، سابقه ایشان بویژه در زمان تصدی شهرداری شیراز و خدماتی که ارائه داد بوضوح بر تواناییهای ایشان صحه میگذارد.
وی تاکید کرد: حضور ریاست سازمان در یکی از کمیسیونهای مهم مجلس بی تردید میتواند زمینه ساز بهبود و اصلاح بعضی قوانین دست و پا گیر و بالارفتن جایگاه سازمان باشد کما این که ریاست سازمان مرکزی گامهای خوبی برای تحقق این موارد برداشته است.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان افزود: درزمینه انتخاب اعضای کمیته های تخصصی ازبین افراد صاحب فکر و سبک، در زمینه علوم مهندسی و بویژه مهندسی مشارکتی و پرداختن به ایده های جدید مهندسی روز دنیا دستورات خوبی دادید و امیدواریم استمرار پیدا کند.
وی در خاتمه گفت: شهرسازی آن طور که باید دیده نشده و انتظار میرود توجه به این مقوله بیش از پیش باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه گفت: بی شک حضور مهندس رجبی در مجلس و تعامل ایشان با سایر نماینده ها و وزارت خانه ها فرصتی ایده آل در بهبود قوانین نظام مهندسی در راستای خدمات رسانی بهتر بمردم است.
علی مردانی با بیان این که اجرای تمام و کمال قوانین کنونی و تکمیل همین قوانین خوب برای ایجاد سازمانی قدرت مند با روابط اجتماعی و سیاسی خوب ضروری است بیان داشت: عمده ترین خواسته جامعه مهندسین اصلاح و بازنگری طرحهای مرتبط با جامعه مهندسی در مجلس شورای اسلامی و ضرورت انجام وظایف مرتبط با امور نظام مهندسی و شهرسازی سازمانهای مرتبط از جمله شهرداریها است.
در ادامه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور عنوان کرد: امیدوارم هم کاری و تعامل سازمانهای نظام مهندسی ساختمان و راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد زمینه ساز رشد متوازن بویژه در شهر یاسوج باشد.
مهندس رجبی مطرح کرد: نگاه ما بنظام مهندسی در ۳ سطح است و از استانها تا سازمان مرکزی همه و همه را دخیل در تصمیمات و قوانین می دانیم.
رجبی اذعان کرد: امروز جنبه های صنفی شاخصتر گردیده و همین امر پرداختن به قابلیتهای والای نظام مهندسی برای کمک و هم راهی دیگر سازمانها را کم رنگ کرده بنابراین باید جنبه های اعتلایی بیش تر توجه شود و بدنبال توسعه این مهم باشیم.
وی اظهار داشت: سازمانهای نظام مهندسی باید در همه کارگروههای استانها از جمله شورای فنی، ترافیک و کمیته های عمران شهری مشارکت فعال داشته باشند، هرچند شاید عضو بعضی کارگروههای استان نباشند ولی باید موثر و کمک کننده در مقوله های شهری باشند.
رجبی بیان داشت: سازمان در کمیته عالی شهرسازی حضور دارد و اعتقاد داریم نگاه درست بمسائل شهرسازی در کمیسیون ماده پنج هم میتواند از آسیبهایی که بشهر می رسد جلوگیری نماید و هم میتواند کمک کند نظام مهندسی نقش تاثیرگذاری را در جبهه دیگری ایفا کند، مثلا در بحث استاندارد سازی مصالح، محیط زیست و امور زیربنایی باید نقش آفرین باشیم بگونه ای که استان ما را به عنوان یک عضو موثر بشناسد که اگر یک کار بد هم انجام شد در میان ده تا حسن ما گم گردد.
رئیس سازمان نظاممهندسی کشور خاطرنشان کرد: قصد داریم نقش رئیسان سازمان استانها را موثرتر و فعالتر نمایییم بگونه ای که هر امری اتفاق بیفتد بگونه ای با تایید و از مدخل سازمان نظام مهندسی باشد، روابط خوب و تعامل ارزنده ای بین ما، نماینده های مجلس و وزارت خانه ها ایجاد شده که کمکی به این امر است.


ایشان اضافه کردند: امروز افزایش اهمیت نظام مهندسی را بویژه با بروز برخی اتفاقات شاهدیم مثلا در جریان پلاسکو از نظام مهندسی بعنوان یک دستگاه مهم دعوت شد، جلسه هایی با شخص رئیس جمهور داشتیم.
وی با بیان این که مقررات ملی سرمایه ملی است که همه باید به آن اعتقاد راسخ داشته باشند، یادآور شد: در هفته پیش تفاهم نامه ای با سازمان فنی و حرفه ای کشور داشتیم که فضای برای اموزش حرفه بویژه برای مهندسینی که حرفه شان ایجاب میکند آموزشهای این چنینی را ببینند ایجاد گردد، تفاهمنامه ای با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور داشتیم و آن ها معتقد هستند که شرکتهای دانش بنیان در حوزه ساخت و ساختمان سازی باید حتما تاییدیه سازمان نظام مهندسی را داشته باشند و این یعنی جایگاه ارزنده سازمان در معادلات مهم کشور!
وی با اشاره به این که ارتباطات ما باید از سازمان مرکزی تا واحدهای استانی تسری یابد و باید واحدهای استانی به عنوان یک مهره مهم بشمار آیند، گفت: سازمان نظام مهندسی باید تولید کننده قوانین و مقررات باشد، تمام قوانین نظام مهندسی را راه و شهرسازی می نویسد من با وزیر صحبت کردم و ایشان گفتند هر وقت توانایی بعهده گرفتن این مهم را داشتید آماده واگذاری این اختیار بنظام مهندسی را داریم و صرفا نقش حاکمیتی که داریم را انجام می دهیم.
وی در مورد احتمال بعهده گرفتن وظیفه تولید مقررات ادامه داد: در همین مورد شروع تعمیم روابط با مراکز فنی داخلی، جامعه مهندسی، مراکز دانشگاهی، سندی کاهای پیمان کاری و مراکز علمی و پژوهشی و هم راه با آن با مراکز ملی و بین المللی را شروع کردیم.
وی در خاتمه افزود: این سازمان باید شناخته شده باشد، بدنبال رفع برخی نواقص و تداخلات قانونی هستیم و امیدواریم ۱ ماه بعد از انتخابات این دستاوردها را بصحن مجلس بریم و بی شک در این مسیر و بجهت توسعه کیفی سازمان هرگونه هم فکری و ایده نوین را با آغوش باز پذیرا هستیم.
منبع: بویر نیوز

 

کانال تلگرام آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ اردیبهشت ۹۶
1504 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0