دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد

دانش مهندسی در کشور ما در حال رشد است

دکتر حامد مظاهریان گفت: استان خراسان شمالی استانی است که همیشه مستعد زلزله بوده است و باید آمادگی لازم در مقابل این بحران را داشته باشد.

کد خبر: 960227011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۶ - ۱:۴۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی دکتر حامد مظاهریان گفت: استان خراسان شمالی استانی است که همیشه مستعد زلزله بوده است و باید آمادگی لازم در مقابل این بحران را داشته باشد.دانش مهندسی در کشور ما در حال رشد است

دانش مهندسی در کشور ما در حال رشد است

دانش مهندسی در کشور ما در حال رشد است

دانش مهندسی در کشور ما در حال رشد است

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در بازدیدهایی که از استان خراسان شمالی صورت گرفته است به بعضی از زیرساخت ها آسیب وارد شده بود و پل ها و راه ها در جاهایی ریزش داشتند که هم کاران ما در اداره کل راه و شهرسازی مسیرها را باز نمودند و حرکت به سمت بازسازی این مسیرها آغاز شده است.
مظاهریان ادامه داد: در بازدید از مسکن روستایی نیز چهار هزار واحد شناسایی شده اند که نیمی نیاز به احداث مجدد و نیمی نیاز بمرمت و بازسازی دارند تا هرچه زودتر جریان زندگی به این ها باز گردد.
وی گفت:خسارت هایی که در محدوده شهری وارد شده است قابل کنترل است و این نشان دهنده این است دانش مهندسی در کشور ما در حال رشد است ولی هنوز به ایده آل ها نرسیده ایم اما جامعه مهندسی درمسیر درستی در حالت حرکت است.


مظاهریان در خصوص مسکن مهر گلستان شهر هم عنوان کرد: در این سایت نیز آسیب ها قابل رویت بود و حدود بیش از هزار واحد بر اثر زلزله آسیب دیده است اما خوشبختانه این آسیب ها سازه ای نبوده اند که ساختمان را در خطر قرار بدهند .
وی افزود: فقط تعدادی از واحدها را مشکوک هستیم که شاید آسیب جدی دیده باشند و قرار است دوباره تیم تخصصیتری بازدید از این واحدها را انجام دهد، تعدادی از این واحدها دچار ریزش و ترک شده که موجب ایجاد رعب و وحشت در ساکنان شده است و ما نیز به آنها حق میدهیم.
ایشان اضافه کردند: با هم کاری اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی و دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی ، تیم هایی تشکیل شده و در حال بازدید از تک تک واحدها هستند تا میزان خسارت وارده را برآورد نمایند و این تیم ها امروز و فردا هم در گلستان شهر مستقر هستند تا اگر واحدی باقیمانده باشد بازدید صورت گیرد.
او گفت : ما پی گیر نظام تامین مالی برای جبران این خسارات هستیم تا بخش هایی را از طریق وام بلاعوض و بخش هایی را هم از طرق وام کم بهره انجام دهیم .
مظاهریان در مورد سایت های نیمه تمام گلستان شهر هم اظهار داشت: این وظیفه دستگاه های مربوطه است تا کار را تمام کنند و کارهای باقیمانده را بسرعت انجام دهند.
معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خاتمه عنوان کرد : امیدوارم هر چه زودتر جریان زندگی به استان خراسان شمالی برگردد و ما باید از این حوادث درس بگیریم تا خانه های مقاوم تر بسازیم و به بحث مهندسی اهمیت بیش تری بدهیم و هم چنین بحث بیمه ساختمان ها را جدی بگیریم زیرا اگر تمام ساختمان هایی را که میسازیم و نگه داری میکنیم بیمه باشند یک نظام روشنی داریم و بیمه را نیز درگیر می کنیم و ساختمان هایمان هم کیفیت بیش تری خواهد داشت.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

 

کانال تلگرام مهندسی برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ اردیبهشت ۹۶
923 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0