دو هزار وهفتصد دانش آموخته کشاورزی در نظام مهندسی ساختمان استان شروع بازسازی مناطق زلزله زده استان خراسان شمالی

تشکیل تیم نظارتی تخمین میزان خسارات زلزله بجنورد/ بازدید از دو هزار واحد مسکن مهر استان

مدیرکل دفتر مقررات‌ملی و کنترل ساختمان با بیان تشکیل تیم نظارتی تخمین میزان خسارات زلزله بجنورد در استان خراسان‌شمالی از بازدید دو هزار واحد مسکن مهر استان، خبر داد و بیان کرد: به ساختمانهای مسکن‌مهر، آسیب سازه‌ای وارد نیامده است و بیشترین خسارت زلزله در مسکن‌مهر بجنورد، مربوط به تعاونیها است.

کد خبر: 960227009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۶ - ۱۲:۵۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مدیرکل دفتر مقررات‌ملی و کنترل ساختمان با بیان تشکیل تیم نظارتی تخمین میزان خسارات زلزله بجنورد در استان خراسان‌شمالی از بازدید دو هزار واحد مسکن مهر استان، خبر داد و بیان کرد: به ساختمانهای مسکن‌مهر، آسیب سازه‌ای وارد نیامده است و بیشترین خسارت زلزله در مسکن‌مهر بجنورد، مربوط به تعاونیها است.تشکیل تیم نظارتی تخمین میزان خسارات زلزله بجنورد

تشکیل تیم نظارتی تخمین میزان خسارات زلزله بجنورد

تشکیل تیم نظارتی تخمین میزان خسارات زلزله بجنورد

تشکیل تیم نظارتی تخمین میزان خسارات زلزله بجنورد

حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان که آقایان حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را در سفر به استان خراسان‌شمالی برای برآورد میزان خسارات زلزله به ساختمانها و واحدهای مسکونی همراهی میکند، از تشکیل جلسه های متعدد با استاندار، حوزه های عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی‌ساختمان استان خراسان‌شمالی خبر داد.
مانی فر ادامه داد: جلسات متعدد برگزار شده با استاندار، حوزه‌ های عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان استان خراسان‌شمالی منجر بتشکیل تیم نظارتی تشکیل یافته از مهندسین سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان و مهندسین اداره کل راه و شهرسازی استان شد که با ره نمودهای معاون وزیر راه و شهرسازی این تیم بلافاصله به سایت مسکن مهر اعزام گردیدند تا واحدهای مسکونی سایت مسکن مهر استان را تک به تک مورد بازدید قرار دهند و با مستندسازی، نتیجه بدست آمده را بمعاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گزارش دهند.
وی افزود: انجام عملیات میدانی از ظهر بیست و پنجم اردی بهشت‌ماه شروع شد و تا پایان وقت روز پیش بیش از دو هزار واحد مسکونی را در شهرک گلستان‌شهر شهر بجنورد مورد بازدید تیم نظارتی قرار گرفت و ارزیابیهای در حال انجام است.


مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان هم چنین از حضور و صحبت رودر رو و چهره به چهره معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با آسیب ‌دیدگان زلزله اخیر در استان خراسان‌شمالی خبر داد و افزود: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در یکی از مساجد استان در کنار آسیب‌ دیدگان زلزله حاضر شده و ابعاد حادثه را از دیدگاه فنی و کارشناسی برای مردم تشریح نمودند و این اطمینان‌خاطر و دل گرمی از طرف معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به مردم داده شد که حمایتهای لازم از مردم منطقه توسط دولت انجام میشود.
مانی فر تصریح کرد: متعاقب آن معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بازدیدهایی را از تعدادی از واحدهای مسکونی که مدنظر مردم بود نیز مورد انجام دادند. هم چنین، هماهنگیهایی هم با بانک مسکن استان خراسان‌شمالی انجام شد و جلسه‌ای هم با حضور حامد مظاهریان در بانک تشکیل گردید تا هماهنگی لازم برای اعطای تسهیلات و جبران خسارت به واحدهای مسکونی انجام بگیرد.
وی تاکید کرد: هماهنگی با مسئولین بانک‌مسکن استان در حال انجام است تا مردم با کم ترین بورکراسی بتوانند خسارات وارد آمده به ساختمانهای خود را جبران نمایند.
مانی فر اذعان کرد: میزان خسارات واردآمده چشم گیر نیست. ولی در مجموع میتوان گفت که خسارات عمده بمجموعه ۱۰۰۰ واحدی گلستان‌شهر وارد آمده است و خوشبختانه در کل سایت مسکن مهر خسارات چشم گیر نیست.
وی اظهار داشت: خسارات سازه‌ای نیز بهیچ عنوان در ساختمانها وجود نداشت. به بیان دیگر، مجموعه سایت مسکن مهر رفتار خوبی را در مواجهه با زلزله از خود نشان داد و الحمدلله خسارات چندان جدی و نگران کننده نیستند و قابل‌جبران است.
مانی فر عمده خسارات را در سایت مسکن مهر و در مجموعه ۱۰۰۰ واحدی گلستان شهر مربوط به تعاونیها عنوان کرد.
منبع: آنا

 

کانال تلگرام برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ اردیبهشت ۹۶
1238 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0