رئیس سازمان نظام مهندسی معدن بیان کرد:

رئیس نظام مهندسی معدن خبر داد: بدنبال راه اندازی صنعت ژئوتوریسم هستیم

سازمان نظام مهندسی معدن بدنبال این است که بتواند صنعت ژئوتوریسم (زمین گردشگری) را در کشور راه اندازی نماید و جلسات بسیاری در این مورد تشکیل شده و بنتایج خوبی رسیده ایم.

کد خبر: 960225007 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۶ - ۱:۵۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، سازمان نظام مهندسی معدن بدنبال این است که بتواند صنعت ژئوتوریسم (زمین گردشگری) را در کشور راه اندازی نماید و جلسات بسیاری در این مورد تشکیل شده و بنتایج خوبی رسیده ایم.بدنبال راه اندازی صنعت ژئوتوریسم هستیم

بدنبال راه اندازی صنعت ژئوتوریسم هستیم

بدنبال راه اندازی صنعت ژئوتوریسم هستیم

بدنبال راه اندازی صنعت ژئوتوریسم هستیم

نادعلی اسماعیلی روز دوشنبه در حاشیه گردهمایی ملی معادن روباز در استان کرمان گفت: خوشبختانه پدیده های معدنی بسیاری داریم که میتوانیم بواسطه وجود آن ها پای ژئوتوریستهای معدنی دنیا را به کشور باز کنیم.
اسماعیلی ادامه داد: معدن بخشی از اقتصاد کشور را میچرخاند کما این که در شرایط تحریم همین معادن بودند که اقتصاد کشور را سر پا نگه داشتند.
اسماعیلی افزود: باید اشتغال بخش معدن اعلام گردد تا ببینیم این بخش چه تعداد اشتغال در کشور ایجاد کرده برای مثال یک ماده معدنی هم چون آهک تمام صنعت سرامیک، سیمان و تصفیه را بخود وابسته کرده است و اگر آهک نباشد این صنایع هم نخواهند بود.
وی با تاکید بر لزوم توجه بیش تر به معدن کاران تصریح کرد: معدن کاران با شرایط خیلی سختی کار میکنند و سرمایه گذاران بخش معدن برای بنتیجه رسیدن، مشکلات بسیاری را پشت سر میگذارند و نباید بگونه ای باشد که از آن ها بعنوان زالو صفت یاد کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن عنوان کرد: باید ببینیم در کل دنیا با معدن کاران و سرمایه گزاران بخش معدن چگونه برخورد میکنند که امروز در شرایط مطلوبی قرار دارند.
وی تاکید کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، معدن یکی از مزیتهای ماست بنابراین هر آن چه در کشور تولید میشود وابسطه به معادن است.
اسماعیلی با ابراز خرسندی از تشکیل شورایعالی معادن در استانها اضافه کرد: نمایندگان مردم در مجلس میتوانند از این به بعد سئوالهای خود را از استاندار بپرسند.
اسماعیلی بیان داشت: در بخش معدن مزاحمتهای زیادی است و حتی کلمه معدن از لحاظ فرهنگی مشکلات زیادی دارد بگونه ای که وقتی میگویند سرمایه گذار میخواهد در مکانی بهره برداری کند همه فکر میکنند این شخص آمده سرمایه ها را بردارد و با خود ببرد در حالیکه توجه نمیکنند این معدن میتواند اشتغال زیادی را در منطقه ایجاد کند.

 


وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مطلوب در حوزه معادن تاکید کرد: مشکل امروز ما این است که تا الان برای معدن فرهنگسازی نکردیم و حداقل چند فیلم برای این بخش نساخته ایم تا مردم بدانند معدن چه نعمت بزرگی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن اظهار داشت: یک محدوده معدنی در استان کردستان راه اندازی شد و امروز چهارصد نفر را مشغول و اقتصاد و امنیت آن منطقه را متحول کرده اما هیچکس برای آن هیچ تبلیغی نکرده است.
اسماعیلی مطرح کرد: بهنرمندان توصیه میکنم که برای معادن کشور مستند بسازند و مردم را آگاه کنند.
وی ابراز کرد: بنظر بنده باید مجسمه و سردیس سرمایه گذاران معدن را که پولهای خود را در چنین مناطق دور افتاده ای هزینه و این مناطق را متحول میکنند در ورودی هر منطقه نصب کرد.
اسماعیلی افزود: این افراد اگر تعداد کمی از مردم یک منطقه را از آسیبهای اجتماعی دور کند قطعا عاقبت بخیر خواهد شد.
گردهمایی ملی معادن روباز دیروز (یک شنبه) با حضور متخصصین و صاحبنظران داخلی و خارجی و با محورهای فرصتهای سرمایه گذاری در معادن روباز و کاربرد فناوریهای جدید در معادن روباز کشور در کرمان گشایش یافت و تا بیست و هفتم اردی بهشت در دانشگاه شهید باهنر ادامه دارد.
نخستین گردهمایی معادن روباز کشور سال هشتاد با ابتکار شرکت مس منطقه ای کرمان برگزار گردید و از سومین و آخرین گردهمایی هم ده سال میگذرد.
منبع: ایرنا

 

دانلود رایگان راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اردیبهشت ۹۶
1301 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0