رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

بدنبال زلزله شب گذشته بجنورد؛ کمیته متناظر بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی تشکیل گردید

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در این میزگرد اضطراری که به هم راه بازدید از بعضی مناطق آسیب دیده بهمراه تعدادی از کارشناسین سازمان برگزار گردید، بیان کرد: زلزله ۵٫۷ ریشتری دیشب بجنورد در عمق یازده کیلومتری زمین و بفاصله بیست و یک کیلومتری مرکز استان، رخ داد.

کد خبر: 960224016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۶ - ۴:۰۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در این میزگرد اضطراری که به هم راه بازدید از بعضی مناطق آسیب دیده بهمراه تعدادی از کارشناسین سازمان برگزار گردید، بیان کرد: زلزله ۵٫۷ ریشتری دیشب بجنورد در عمق یازده کیلومتری زمین و بفاصله بیست و یک کیلومتری مرکز استان، رخ داد.کمیته متناظر بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

کمیته متناظر بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

کمیته متناظر بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

کمیته متناظر بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

مهندس “علی اکبر رمضانی” گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان باید بعنوان کارشناس فنی و مهندسی به این بخش ورود پیدا کند.
رمضانی خطاب به کارشناسین سازمان، تشکیل اکیپهای کارشناسی برای بازدید از مناطق حادثه دیده را خواستار شد و ادامه داد: این اکیپها بلافاصله تشکیل و به نوبت مناطق شهری و روستایی را، بخصوص در مناطق حادثه دیده بدقت بازدید کنند.


وی شناسایی ضعفهای ساختمانها در مواقع بروز حادثه و ارائه راه کارهای مقاوم سازی را از جمله وظایف این اکیپها نام برد وافزود: ما سازمانی غیرانتفاعی هستیم که نظر کارشناسی ما برای گرفتن تصمیمات مهندسی و مدیریتی شهری در آینده حائز اهمیت است لذا باید در این حادثه، بیش ترین تمرکز ها بر مسائل فنی برای رفع عیوب ساختمانها صورت پذیرد.
او تاکید کرد: از دیدگاه فنی ، ممکن است این زمین لرزه، بعضی از ساختمانها را آماده تخریب کرده باشد و این موضوع باید بدقت کارشناسی گردد تا نقاط سست ساختمان، شناسایی و در راستای مقاومسازی آن نسخه های فنی ارائه شود.
وی با اشاره به این که، نیاز به مقاوم سازی بعضی بناها بدنبال این حادثه وجود خواهد داشت خاطرنشان کرد: یکی از اهداف عمده اعزام تیم کارشناسی بمناطق حادثه دیده نیز این است که در صورت تخصیص اعتبارات خاص به این حادثه، قسمتی از این اعتبارات به مقاومسازی ساختمانها تعلق گیرد.
ایشان از تیم کارشناسی خواست تا پیشنهادهای خود را نسبت به مقاومسازی بناها اعلام نمایند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی تصریح کرد: در این پژوهش میدانی، بطور خاص ساختمانهایی با کاربری مسکونی هدف خواهد بود چرا که بیش ترین ساختمانهای استان را شامل میشود و با جان بسیاری از شهروندان محترم در ارتباط است.
وی هم چنین مطرح کرد: در جریان این بازدیدها، بوضعیت ساختمانهای تازه ساز نیز توجه ویژه گردد تا تفاوت ساختمانهای مهندسی ساز با ساختمانهای قدیمی مشخص شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی

 

سوالات آزمون نظام مهندسی ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ اردیبهشت ۹۶
1400 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0