رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:

زنجیره تولید برای صادرات محصولات کشاورزی در استان تهران ایجاد میشود

علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: تا زمانیکه استان تهران کنسرسیوم محصولات کشاورزی برای سامان دهی تولید نداشته باشد نمیتواند در امر صادرات موفق باشد.

کد خبر: 960223021 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶ - ۸:۳۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: تا زمانیکه استان تهران کنسرسیوم محصولات کشاورزی برای سامان دهی تولید نداشته باشد نمیتواند در امر صادرات موفق باشد.زنجیره تولید برای صادرات محصولات کشاورزی در استان تهران

زنجیره تولید برای صادرات محصولات کشاورزی در استان تهران

زنجیره تولید برای صادرات محصولات کشاورزی در استان تهران

زنجیره تولید برای صادرات محصولات کشاورزی در استان تهران

اولین نشست کمیته صادرات محصولات کشاورزی و دامی استان تهران در سال نودوشش صبح امروز با حضور علی‌اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی، علی رضا بزرگی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران، اصغر برائی‌نژاد مدیرکل دام پزشکی استان و جمعی از مدیران ستادی و اعضای اتحادیه باغ داران و اتحادیه صادرکنندگان میوه استان با هدف تشکیل زنجیره تولید و زنجیره صادراتی تشکیل گردید.
منصوری در ابتدای این نشست گفت: اولین گام در تشکیل کنسرسیوم صادراتی، زنجیره صادراتی سیب بود که سال پیش تشکیل شد که امیدواریم هرچه زودتر فعالیت خود را بصورت عملی شروع کند.
منصوری با اعلام لزوم ایجاد زنجیره تولید ادامه داد: برنامه‌های توسعه در حوزه کشاورزی در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان تهران بسرعت دنبال میشود و برای دست یابی به اقتصادی کردن کشاورزی، رونق صادرات، کاهش ضایعات کشاورزی و سامان دهی تولید بایستی به سمت تشکیل زنجیره‌های تولید رفت، که این زنجیره‌ها میتواند امنیت شغلی را برای کشاورزان بوجود آورد.


وی با اشاره به قابلیتها و توانمندیهای استان تهران افزود: استان تهران با دارا بودن بهره‌برداران توان مند با دانش فنی و آگاهی بالا، قابلیت خیلی بالایی در تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و با قابلیت صادراتی دارد، که همین کشاورزان میتوانند در شکلگیری زنجیره‌های تولید کارساز باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: تا زمانیکه استان تهران کنسرسیوم و زنجیره‌های تولید محصولات کشاورزی برای سامان دهی نداشته باشد، نمیتواند در امر صادرات موفق باشد؛ لذا باید این زنجیره‌ها در بخش دام و طیور، دربخش باغبانی و گل خانه‌ها و حتی محصولات سبزی و صیفی به ویژه کشتهای گلخانه‌ای شکل بگیرند.
منصوری با اشاره به این که ایجاد زنجیره تولید بعضی محصولات کشاورزی استان از کیفیت و کمیّت بالایی برخوردار است عنوان کرد: گیلاس بیش ترین تولید را در سطح کشور دارد، قارچ و همچنین انار، خیارگلخانه‌ای، سبزیجات برگی و پسته هم امکان ایجاد زنجیره در استان تهران را دارا هستند.
وی تاکید کرد: اکنون با توجه به قیمتها و کشش بازار، تولیدکنندگان گل با مشکل خاصی مواجه نیستند اما با توجه به توسعه روزافزون واحدهای گلخانه‌ای حتماً باید در حوزه تولید گل و ایجاد زنجیره تولید برای آنها فکری اساسی نمود.
وی در خاتمه ایجاد زنجیره‌های تولید در حوزه لبنی را نیز ضروری دانست و یادآور شد: بیش ترین تولید فرآورده‌های لبنی در استان تهران است؛ پس نیاز به سامان دهی تولید، هدفگذاری صادرات، شناسایی کشورهای هدف و تشکیل زنجیره‌های تولید و صادرات در جهت اقتصادی کردن کشاورزی است.

منبع: تسنیم

 

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اردیبهشت ۹۶
1529 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0