نامه مهم ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان رییس هیئت مدیره پاساژ رضوان اهواز بیان کرد:

اگر پاساژ رضوان ایمن نبود شهرداری چرا آنرا پلمب نکرد؟

رییس هیئت مدیره پاساژ رضوان اهواز با اشاره به اینکه سازه ساختمان این پاساژ از نظر ایمنی هیچ مشکلی ندارد، با بیان وقوع آتش‌سوزی در این مرکز تجاری مطرح کرد: ‌اگر این ساختمان ایمنی نبود چرا شهرداری اهواز اقدام به پلمب آن نکرد؟

کد خبر: 960223008 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶ - ۲:۵۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،رییس هیئت مدیره پاساژ رضوان اهواز با اشاره به اینکه سازه ساختمان این پاساژ از نظر ایمنی هیچ مشکلی ندارد، با بیان وقوع آتش‌سوزی در این مرکز تجاری مطرح کرد: ‌اگر این ساختمان ایمنی نبود چرا شهرداری اهواز اقدام به پلمب آن نکرد؟اگر پاساژ رضوان ایمن نبود شهرداری چرا آنرا پلمب نکرد

اگر پاساژ رضوان ایمن نبود شهرداری چرا آنرا پلمب نکرد

سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان

اگر پاساژ رضوان ایمن نبود شهرداری چرا آنرا پلمب نکرد

رحیم چینی‌ساز گفت:‌ ساختمان پاساژ رضوان اهواز در سال شصت و سه یا شصت و چهار بنا شد و دارای سازه فلزی، سقف ضربی و با مصالح قدیمی و آجر بنا گردیده است. این ساختمان از نظر ایمنی هیچ مشکلی ندارد ولی در هر حال پاساژ رضوان اهواز یک پاساژ مدرن نیست و از پاساژهای سنتی اهواز به حساب می آید.
شهرداری نسبت بقرار دادن اجناس در راه روها اخطار داده بود
چینی ساز ادامه داد:‌ با توجه به اینکه اجناس و کالاهای کسبه در راه روهای پاساژ رضوان قرار داده میشد، شهرداری نسبت به این مساله به ما اخطار و تذکر داده بود و ولی در پاسخ به کسانیکه میگویند ساختمان پاساژ رضوان اهواز غیرایمنی بود، میگویم اگر این ساختمان ایمن نبود چرا اقدام به پلمب آن نکردید؟
وی افزود: حدود ساعت ۱۳:۳۲ ظهر روز پنج شنبه(بیست و یکم اردی بهشت ماه) زمانیکه پاساژ رضوان اهواز بسته بود، نگهبان پاساژ وقوع آتش‌سوزی را به آتش‌نشانی اعلام نمود و آتش‌نشانی هم حدود ۱۳:۴۰ بمحل آتش‌سوزی رسید. متاسفانه با توجه به نوع کالاها و اجناس موجود در این پاساژ و گسترش سریع آتش، همه پاساژ و اجناس و کالاهای موجود در آن بصورت صددرصدی در آتش سوخت.
۳۰ درصد مغازه‌های پاساژ رضوان فاقد پوشش بیمه هستند
رئیس هیئت مدیره پاساژ رضوان اهواز با اشاره به اینکه خسارت مالی حادثه آتش‌سوزی پاساژ رضوان اهواز خیلی زیاد است، عنوان نمود: در این پاساژ هفتادوسه دهنه مغازه وجود دارد که از این رقم سی وپنج باب مغازه فعال بودند و دیگر مغازه‌ها در حقیقت بعنوان انبار اجناس مورد استفاده قرار میگرفتند. هم چنین این پاساژ دویست و ده نفر شاغل داشت و براساس برآوردهای ما تنها هفتاد درصد مغازه‌های این پاساژ بیمه هستند.
چینی ساز ابراز کرد:‌ طبق لیستی که امروز (شنبه) از همه کسبه پاساژ رضوان تهیه نمودیم، سی درصد مغازه‌ها فاقد پوشش بیمه بوده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان طبق بررسیهای اولیه از محل حادثه آتش‌سوزی پاساژ رضوان گزارشی بفرمانداری مبنی بر قابل بازسازی ساختمان پاساژ رضوان اهواز ارایه داده است.


حادثه پاساژ رضوان نمیتواند عمدی باشد
ایشان با اعلام اینکه امکان ندارد حادثه آتش‌سوزی روز پنج شنبه عمدی باشد، اضافه نمودند: زمان وقوع حادثه، پاساژ بسته شده بود و هیچ کس در پاساژ حضور نداشت لذا عمدی بودن این حادثه منتفی میشود.
وی با اشاره به اینکه هنوز خسارت مالی ناشی از حادثه آتش‌سوزی پاساژ رضوان برآورد نشده است، مطرح کرد: هنوز با کسبه و مغازه‌داران زیان‌دیده جلسه‌ای برگزار نشده ولی باید فکری برای کسبه این پاساژ کرد و هم چنین ارایه وامهای کم‌بهره به زیان‌دیدگان پی گیری گردد.
منبع: ایسنا

نشریه ۱۱۰ جلد اول

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اردیبهشت ۹۶
1291 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0