مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی سازمان هستند اسماعیلی خبر داد:

عمل کرد ضعیف نظام مهندسی معدن در معادن/شورایعالی معادن نظارت موثری داشته باشد

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بیان کرد:نظام مهندسی معدن در معادن ضعیف عمل کرده است، زیرا که طبق قانون با پی گیری نظام مهندسی معدن چندناظر مقیم باید در معادن حضور داشته باشد.

کد خبر: 960223007 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶ - ۲:۳۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، بیان کرد:نظام مهندسی معدن در معادن ضعیف عمل کرده است، زیرا که طبق قانون با پی گیری نظام مهندسی معدن چندناظر مقیم باید در معادن حضور داشته باشد.عمل کرد ضعیف نظام مهندسی معدن در معادن

عمل کرد ضعیف نظام مهندسی معدن در معادن

سازمان نظام مهندسی معدن

عمل کرد ضعیف نظام مهندسی معدن در معادن

داریوش اسماعیلی با اشاره به این که حرفه معدن جزء مشاغل سخت بوده که معدن زغال سنگ هم در این میان ویژگی خاص خود را دارد، ادامه داد:فعالیت در معادن زغال سنگ از طریق حفر تونلها و در زیرزمین انجام میشود، که وزارت صنعت و وزارت کار بعنوان متصدی معادن و معدن چیان باید بوضعیت آن ها رسیدگی نمایند.
وی با اشاره به این که خلاء قانونی در حوزه معادن وجود ندارد، تصریح کرد:در هر صورت اگر وزارت خانه ها احساس میکنند، که خلاء قانونی در این حوزه وجود دارد، مجلس آمادگی صددرصدی برای رفع این موانع دارد.
کارگران باید متناسب با فعالیت خود بیمه گردند
وی به طرح مباحثی هم چون بیمه کتاب داری معدن چیان، تصریح کرد:کارگر در هر محلی که فعالیت میکند، باید متناسب با فعالیت خود بیمه گردد، بنابراین بیمه نبودن کارگرهای این معدن ناشی از خلاء نظارتی نهادهای مربوطه و بیتوجهی بحقوق کارگران است.
اسماعیلی خاطرنشان کرد:شورایعالی معادن و اداره کل صنعت، معدن و تجارت در هر استان باید بر حسن فعالیت معادن در استان مربوطه نظارت نماید.
حفظ و فعالیت معادن زغال سنگ در کشور ضروری می باشد
وی با اعلام این که حفظ و فعالیت معادن زغال سنگ در کشور ضروری است، یادآور شد:اگر فعالیت شورایعالی معادن در کشور متوقف گردد، باید از خارج وارد کرد و از طرف دیگر برداشت از معادن زغال سنگ برای بخش خصوصی مقرون بصرفه نبوده و دولت باید از این بخش حمایت نماید.
او اظهار داشت:دولت میتواند با پرداخت یارانه و معافیتهای مالیاتی، آب و برق از بخش خصوصی و ادامه فعالیت معادن زغال سنگ حمایت نموده و حضور بخش خصوصی در این بخش را مقرون بصرفه نماید.


ماشین آلات، تجهیزات و دستگاههای تست گاز در معدن ها به نوسازی نیازمند است
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که ماشین آلات، تجهیزات و دستگاههای تست گاز در معادن به نوسازی نیازمند است، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برنامه خود برای نوسازی معادن را ارائه نماید، تا مجلس حمایتهای لازم در این موضوع را انجام دهد.
وی مطرح کرد:نظام مهندسی معدن در معادن ضعیف عمل کرده است، زیرا که طبق قانون با پی گیری نظام مهندسی معدن چندناظر مقیم باید در معادن حضور داشته باشد.
منبع: خانه ملت

 

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی طراحی برق اسفند ۹۵

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اردیبهشت ۹۶
1113 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0