مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی سازمان هستند اسماعیلی مطرح کرد:

چگونه درمعدنی که خروجی‌گاز نداشته،مجوزفعالیت داده‌شده‌است/سازمان نظام‌مهندسی‌معدن باید پاسخ گوی ‌حادثه‌آزادشهر باشد

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی معدن باید پاسخ گوی حادثه آزادشهر باشد، بیان کرد:قانون نظام مهندسی معدن مربوط به هفده سال قبل بوده و هیچ گونه اصلاحی در این قانون صورت نگرفته و به روز نشده است.

کد خبر: 960220023 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶ - ۱:۱۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی معدن باید پاسخ گوی حادثه آزادشهر باشد، بیان کرد:قانون نظام مهندسی معدن مربوط به هفده سال قبل بوده و هیچ گونه اصلاحی در این قانون صورت نگرفته و به روز نشده است.چگونه درمعدنی که خروجی‌گاز نداشته،مجوزفعالیت داده‌شده‌است

چگونه درمعدنی که خروجی‌گاز نداشته،مجوزفعالیت داده‌شده‌است

سازمان نظام مهندسی معدن

چگونه درمعدنی که خروجی‌گاز نداشته،مجوزفعالیت داده‌شده‌است

داریوش اسماعیلی با تاکید به وقوع حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر،تصریح کرد:مشکل اساسی و ریشه ای وقوع چنین حادثه ای مربوط بنظام مهندسی معدن  است، زیرا که طبق قانون باید با تشخیص نظام مهندسی معدن باید در هر معدنی ۱ یا چند ناظر فنی مقیم وجود داشته باشد.
نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در هر معدنی اگر ناظر فنی تشخیص داد، که مشکلی در یک معدن وجود دارد، فورا گزارش را بمدیر معدن و مدیر نظام مهندسی معدن استان و اگر پی گیری نشد، بمدیر نظام مهندسی معدن کل کشور ارسال کند.
چگونه در معدنی که بدون خروجی برای عبور گازها بوده اجازه فعالیت داده شده است
اسماعیلی با اشاره به این که فعالیت ناظر فنی ارشادی نیست، افزود: در حادثه معدن زمستان یورت سازمان نظام مهندسی معدن باید پاسخ گو باشد، که چرا معدنی که یک راه خروج دیگر برای خروج گازها باید در آن وجود داشته باشد، بدون این خروجی بوده و بکارگران اجازه کار در این معدن داده شده است.


وی عنوان کرد:چرا اجازه داده شده است که باتری بداخل معدن برده شود و باتری به باتری در داخل معدن انجام گردد، بنابراین مجموعه نظام مهندسی معدن باید از امکانات، اقتدار بیش تری برخوردار شده و جایگاه واقعی خود را دریابد.
قانون نظام مهندسی معدن مربوط به هفده سال قبل است/هیچ گونه اصلاحی در این قانون صورت نگرفته است
اسماعیلی با اعلام این که نظام مهندسی معدن وارد برخی مقولات غیر تخصصی و اجرایی شده و وظیفه اصلی خود را از یاد برده است، گفت:قانون نظام مهندسی معدن مربوط به هفده سال قبل بوده و هیچ گونه اصلاحی در این قانون صورت نگرفته و به روز نشده است، بنابراین باید مشخص شود که هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی معدن چه کار میکنند.
وی، افزود: بخش فنی معادن مربوط بنظام مهندسی معادن است و این سازمان باید در معادن ناظر گذاشته و مسائل فنی را پی گیری میکند، اما متاسفانه این بخش رها شده است.
منبع: خانه ملت

 

پاسخنامه آزمون نظام مهندسی ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اردیبهشت ۹۶
1148 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0