دویست و سیزدهمین جلسه شورای مرکزی روز 3 شنبه مورخ بیست و نهم فروردین نودوشش در محل سالن جلسات شورا برگزار شد.

دویست و سیزدهمین جلسه شورای مرکزی برگزار گردید

دویست و سیزدهمین جلسه شورای مرکزی روز 3 شنبه مورخ بیست و نهم فروردین نودوشش در محل سالن جلسات شورا برگزار شد.

کد خبر: 960219027 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۹۶ - ۳:۲۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل دویست و سیزدهمین جلسه شورای مرکزی روز ۳ شنبه مورخ بیست و نهم فروردین نودوشش در محل سالن جلسات شورا برگزار شد.برگزاری دویست و سیزدهمین جلسه شورای مرکزی

برگزاری دویست و سیزدهمین جلسه شورای مرکزی

برگزاری دویست و سیزدهمین جلسه شورای مرکزی

برگزاری دویست و سیزدهمین جلسه شورای مرکزی

در ابتدا مهندس بهادری بعد از تبریک روز معمار بیان کرد: حادثه خسارت بار سیل و رانش زمین در استان های آذربایجانشرقی، غربی و اردبیل که منجر بجان باختن و مفقود شدن عده ای از هم وطنان عزیز گردید سبب اندوه عمیق و فراوان برای عموم هم وطنان شد.
بهادری در ادامه اظهار داشت ما وظایفی هم بعنوان پدر و هم بعنوان معمار داریم. ما معمارها بوسیله ساختمانی که میسازیم شکل زندگی انسان را از ثانیه تولد حتی میتوان گفت پیش از تولد تا ثانیه مرگ تحت تأثیر قرار داده و از معماری بعنوان پدر خاموش عنوان کرد.
وی ادامه داد: ریشه کلمه معماری عَمَر است. یعنی بفعلیت رساندن استعدادهای هر چیزی و این بمعنای آباد کردن است.
دبیر اجرایی شورای مرکزی افزود: معماری ۲ بال دارد، بال حکمت و بال صناعت، بال حکمت یعنی شناختن انسان و بال صناعت یعنی شناختن ظرفیت های طبیعی و درست در محل اتصال این ۲ بال است که معماری روی می دهد.
در این نشست بعد از بحث پیش از دستور توسط خانم دکتر نصر، مهندس رمضانی، مهندس وثیق نیا و مهندس سلیمی، ریاست شورای مرکزی به تمام موارد مطرح شده در جلسه پاسخ داد.
ریاست نظام مهندسی ساختمان مناسبت سوم اردی بهشت ماه بزرگداشت روز شیخ بهایی و روز معمار را تبریک گفت و بیان داشت: که خوب یا بد بودن ساختمان از نظر بهره برداران دید معماری آنها است.
ایشان افزودند: سازمان های نظام مهندسی نباید واردتبلیغات انتخاباتی گردند و صرفادرجهت ایجادشورانتخاباتی وانتخاب متخصصان درشوراهای شهر برنامه ریزی نمایند.
هم چنین در باره گروه های تخصصی و کمیسیون های شورای مرکزی عنوان کرد: که در دوره هفتم شورای مرکزی با روی کرد متفاوت با آن ها برخورد خواهد شد و هدف این است که سازمان های نظام مهندسی بتوانند خود مرجع نگارش آئیننامه باشند.
هم چنین مهندس رجبی اذعان کرد: در گروه های تخصصی و کمیسیون ها از ظرفیت استان ها و حتی افراد شاخص خارج از سازمان نظام مهندسی باید استفاده نمود.
رجبی در ادامه نشست اظهار داشت: در نشست مشترکی که با وزیر راه و شهرسازی و معاون ایشان داشته است مطالبی عنوان شد که بوسیله سایت شورای مرکزی به اطلاع اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان رسید.
وی بیان کرد: بزودی بانک اطلاعات حرفه ای مهندسین کشور نیز با تلاش شورای مرکزی تشکیل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: که در آئین نامه باید موارد متعارض با قانون و مواردیکه ضمانت اجرایی ندارد مشخص گردد ولی چارچوبه آئین نامه را نباید تغییر داد. هم چنین تأکید کرد که عبارات دارای ایهام و ابهام مشخص گردد.
در ادامه وی مطرح کرد: روابط عمومی شورای مرکزی با ارتباط با اعضای شورا برنامه خود را در رابطه با بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها ارائه نماید.
بعد از آن مهندس رمضانی در مورد اقدامات برگزاری اجلاس بیستم هیئت عمومی سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها به ارائه توضیح پرداخت و پیشنهاد تشکیل کمیته برای انعکاس سیستمی که عمل کرد و توانمندی های سازمان های نظام مهندسی را بتواند انجام دهد نمود.
وی گفت: استان ها گزارش عمل کرد خود و رابطین را به شورای مرکزی معرفی کنند.
اختیار هزینه های مربوط به اجلاس بیستم هیئت عمومی سال نودوشش به هیئت رییسه شورای مرکزی تفویض گردید..
در ادامه نشست بعد از بحث و بررسی مصوب شد که تعداد اعضای گروه های تخصصی به ۱۱ نفر از ۹ نفر و کمیسیون ها به ۹ نفر از هفت نفر تغییر یابد که مصوب گردید.
دکتر قناعت گزارش جامعی از حضور افراد در گروه های تخصصی و کمیسیون ها در دوره ششم شورای مرکزی ارائه کرد.
او در ادامه طبق نظامنامه تشکیل گروه ها و کمیسیون های شورای مرکزی موارد مهمی را تأکید کرد.
در ادامه دکتر مجربی کرمانی بروند بررسی و تصویب اعضای پیشنهادی گروه های تخصصی و کمیسیون های شورای مرکزی که ازسوی هیئت رئیسه پیشنهاد شده بود پرداخت بعد از بحث و تبادل نظر مبسوط توسط اعضای شورای مرکزی مصوب شد.


مهندس طاهری پیشنهاد کمیسیون بر اساس بند د ماده صدوچهارده آئین نامه را کرد
همچنین دکتر نصر نیز پیشنهاد کمیسیون ترویج مقررات ملی ساختمان را ارائه کرد
در پایان مهندس مقومی به ۲ جلسه برگزار گردیده کارگروه بررسی آئین نامه کنترل ساختمان اشاره کرد و بیان داشت: راه بردها، تقسیم بندی عناصر حرفه ای ساخت و ساز تعیین صلاحیت حرفه ای توسط سازمان ها، کارنامه حرفه ای اعضا، آموزش، شناسنامه فنی و ملکی، کنترل ساختمان با حضور افراد متخصص و حرفه ای، شفافیت معرفی بازرس ها بر مبنای شاخص ها را تأکید کرد.
مقومی ۴ پیشنهاد حاصل از برگزاری ۲ جلسه کارگروه آئین نامه کنترل ساختمان در شورای مرکزی را ارائه نمود که شامل پیشنهاد تشکیل جلسه با حضور مقامعالی وزارت یا معاون ایشان برای انعکاس موارد مطرح شده هم چنین پیشنهاد تشکیل پایگاه خبری در شورای مرکزی و تشکیل فراخوان نظرسنجی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها و تهیه پیشنهادهای شورای مرکزی در مورد آئین نامه ماده سی و سه و سایر اصطلاحات مورد نیاز ارائه کرد.
هم چنین مصوب شد جلسه سوم خرداد ماه شورای مرکزی در مشهد مقدس برگزار شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی استان اردبیل

 

دانلود رایگان نشریه ۱۱۰ برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ اردیبهشت ۹۶
1218 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0