سفر چند ساعته دکتر روحانی

رییس جمهور و معدن چیان

سفر چند ساعته دکتر روحانی رییس جمهوری به استان گلستان و حاضر شدن در معدن آسیب دیده زمستان یورت آزادشهر بیش از آنکه از جنبه نگاه التیام بخش نفر اول قوه اجرایی کشور مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد به کارزاری برای تخریب بی پرده و بدون رعایت اخلاق مخالفان تبدیل گردید.

کد خبر: 960218025 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۶ - ۱:۴۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،سفر چند ساعته دکتر روحانی رییس جمهوری به استان گلستان و حاضر شدن در معدن آسیب دیده زمستان یورت آزادشهر بیش از آنکه از جنبه نگاه التیام بخش نفر اول قوه اجرایی کشور مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد به کارزاری برای تخریب بی پرده و بدون رعایت اخلاق مخالفان تبدیل گردید.رییس جمهور و معدن چیان

رییس جمهور و معدن چیان

رییس جمهور و معدن چیان

رییس جمهور و معدن چیان

حادثه تلخ انفجار این معدن که تعلقی صد درصدی به بخش خصوصی دارد مسوولین را از تمام دقایق نخست بمحل حادثه کشاند و با وجود مشکلهای فراوان در امداد رسانی مانند نبود تجهیزات کافی، تسریع در کمک بمصدومین و همت برای نجات جان محبوسان در دستور کار قرار گرفت.
اتحاد یک پارچه مدیران گلستان در فراخوانی ظرفیتها حتی از استانهای مجاور موجب شد زمستان یورت بمحلی برای نمایش قدرت مانور گلستانیها در زمان بروز حوادث تبدیل گردد به طوری که رییس سازمان نظام مهندسی کشور در برنامه زنده شبکه خبر عمل کرد مسوولین گلستان را در این زمینه عالی عنوان نمود.
از همان لحظات اول بروز حادثه حل مشکل معدن چیان بدغدغه اصلی هیئت دولت تبدیل شد تا جایی که دکتر روحانی به ۲ وزیر خود دستور داد به آزادشهر بروند تا از نزدیک در جریان رسیدگی بموضوع حل مشکل کارگران آسیب دیده و جان باخته معدن قرار گیرند.
با وجود حضور این وزیران و دیگر دست اندرکاران مرتبط با مدیریت بحران و حوادث در معدن آزادشهر و در شرایطی که قبل از این اعلام شده بود دکتر روحانی روز ۳ شنبه (فردا) برای دیدار مردمی به استان گلستان سفر خواهد کرد، برنامه این سفر تغییر کرد و رییس جمهور یک شنبه را البته نه برای دیدار با مردم و سفر انتخاباتی بلکه برای دیدار با خانواده جان باختگان و گفتگو با معدن چیان انتخاب نمود.
حضور مستقیم نفر اول اجرایی کشور در روزهای گرم تبلیغات انتخاباتی این گمانه را ایجاد میکرد که رقبا از فرصت برای زیر سئوال بردن عمل کرد دولت یازدهم استفاده نموده و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.حاشیه های بوجود آمده در این سفر موید این پیش بینی شد.
معدن خصوصی زمستان یورت آزادشهر گرفتار در سوء مدیریتهای چند ساله مشکلهای فراوانی را برای کارگران ایجاد کرد که حقوقهای اندک، تاخیر در پرداختها، پوشش ضعیف بیمه ای، نبود تجهیزات و امکانات مناسب بخشهایی از آن است.


حل این مشکلها اگر چه بصورت مستقیم ارتباطی با دولت نداشت و لازم بود پاسخ برخی کمبودها و نارساییها را پیمان کار بدهد اما دکتر روحانی در سفر چند ساعته به این معدن بجای صاحبان و مالکان معدن این دردها را دید، با معدن چیان گفتگو کرد، فریادها را بجان خرید تا خشم کارگران آسیب دیده زمستان یورت را اندکی تسکین بخشد.
کارگران دل شکسته و آسیب دیده معدن آزادشهر مصیبت زده جان باختن هم کاران ، دوستان و چشم انتظار محبوسان بر سر رییس جمهور فریاد زدند، با مشت به خودرو نفر اول قوه مجریه کوبیدند، وزیران را آماج انتقادات تند و تلخ خود قرار دادند اما آن چه شنیدند و دیدند فقط امید بود و امیدواری.
اعتراض کارگران هر چند با خشم و فریاد هم راه بود ولی چیزی جز بیان بی پروا و پرده به رییس جمهوری نبود که شنیدن صدای اعتراضها را بجان خرید و بجای ادامه دادن برنامه های تبلیغاتی در ایام انتخابات مسیر خود را بسمت معدن آزادشهر کج نمود تا تسکینی بر دردهای بی پایان این مصیبتزدگان باشد.
برخی سعی نمودند از فرصت حضور رییس جمهور برای مقاصد سیاسی خود استفاده کنند؛ آنها داد زدند و فریاد کشیدند اما نتوانستند کارگران را علیه رییس دولت بشورانند.
آنچه از معدن زمستان یورت آزادشهر بر جای مانده فریادهای از سر تظلم خواهی دل سوخته هایی است که درمان درد خود را بجای سهامداران از رییس جمهور میخواهند.
حتی گفته میشود عده بسیاری از افراد مخالف دولت از شهرها و روستاهای اطراف خود را به زمستان یورت رسانده بودند تا با انجام اقدامات هیجانی کارگران عصبانی را با خود هم راه کنند و در این بین ضعف حلقه دوم و سوم حفاظت بهترین فرصت را به آن ها داده تا خود را بمحل حضور رییس جمهور برسانند که البته این موضوع نیازمند مداقه است.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۹۶
1436 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0