عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد؛

پیشنهاد ایجاد کمسیون ترویج مقررات ملی ساختمان/ وضع مقررات ملی ساختمان در جهت حمایت از مردم

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، پیشنهاد ایجاد کمیسیون مقررات ملی و کنترل ساختمان را در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان داد و بیان کرد: کمسیون میتواند بعنوان مرجع مناسب در استانها و هم چنین در شورای مرکزی در راستای ترویج قانون در جامعه قدم بردارد.

کد خبر: 960216011 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۶ - ۸:۱۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، پیشنهاد ایجاد کمیسیون مقررات ملی و کنترل ساختمان را در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان داد و بیان کرد: کمسیون میتواند بعنوان مرجع مناسب در استانها و هم چنین در شورای مرکزی در راستای ترویج قانون در جامعه قدم بردارد.پیشنهاد ایجاد کمسیون ترویج مقررات ملی ساختمان

پیشنهاد ایجاد کمسیون ترویج مقررات ملی ساختمان

پیشنهاد ایجاد کمسیون ترویج مقررات ملی ساختمان

پیشنهاد ایجاد کمسیون ترویج مقررات ملی ساختمان

دکتر طاهره نصر عضو شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور، اظهار داشت: مطابق بند سه، چهار، پنج، هفت و نه از ماده دو قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، تنسیق امور مربوط بمشاغل و حرفه‌های فنی و مهندسی، تأمین موجبات رشد و اعتلای مهندسی در کشور، ترویج مقررات ملی ساختمان و افزایش بهره‌وری،ارتقا کیفیت خدمات مهندسی و نظارت بر حسن اجرای خدمات، وضع مقررات ملی ساختمان برای حمایت از مردم بعنوان بهره‌برداران از ساختمانها و فضاهای شهری و الزام برعایت مقررات ‌ملی‌ ساختمان از طرف کلیه دستگاهها تأکید شده است.
نصر افزود:لذا تشکیل کمسیون ترویج مقررات ملی ساختمان بصورت کمسیونی مستقل در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و دارای جایگاه مخصوص (و نه زیرمجموعه از سایر بخشهای ارائه شده) در چارت سازمانی نظام های استان های کشور پیشنهاد میشود. تشکیل این کمسیون می تواند در تعامل وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز تاثیر گذار باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز ادامه داد: هم چنین طبق ماده سی و سه فانون نظام مهندسی، سازمان های استانها میتوانند متناسب با شرایط ویژه هر استان پیشنهاد تغییرات ویژه ای را در مقررات ملی ساختمان و قابل اجرا در هر استان بدهند که پیشنهادات بعد از تأیید شورای فنّی استان با تصویب وزارت راه و شهرسازی قابل اجرا میباشد.


نصر تصریح کرد: این کمسیون میتواند بعنوان مرجع مناسب در استانها و هم چنین در شورای مرکزی در راستای ترویج قانون در جامعه قدم بردارد.
وی اذعان کرد: در ماده پانزده قانون نظام مهندسی ساختمان نیز هم کاری با مراجع مسئول در امر کنترل ساختمان و اجرای دقیق و صحیح کنترل ساختمان و هم چنین کمک بترویج اصول مهندسی و معماری و هم کاری با وزارت راه و شهرسازی در زمینه گرداوری و اجرا و کنترل مقررات ملی و استانداردها و معیارها تأکید شده است. همچنین در ماده بیست و یک از اهم وظایف شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، برنامه‌ریزی و فراهم‌آوردن زمینه اجرای اهداف و خط مشی های قانون با جلب مشارکت سازمان استانها و هماهنگی وزارت راه و شهرسازی نام برده شده است. لذا ضرورت تعامل وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کاملا واضح است و این کمسیون میتواند در این بخش تاثیرگذار باشد.
نصر خاطرنشان کرد: از طرفی در ماده سی و شش قانون نیز تدریس مقررات ملی ساختمان در دروس دانشگاهی و تأکید بر فراهم ساختن تمهیدات بوسیله وزرات علوم و تحقیقات و فناوری مورد تأکید قرار گرفته است.
وی افزود: همچنین جایگاه این کمسیون در بحث آموزش دارای جایگاه ارزشی خواهد بود و بنوعی به ایجاد زمینه‌های فرهنگی در قانون کمک میکند. هم چنین، این کمسیون میتواند در تعامل وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و هم چنین سازمان نظام‌مهندسی ساختمان نقشی ویژه ایفا کند.
منبع: مازندشورا

 

کانال تلگرام نظام مهندسی قم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۹۶
1212 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0