نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی

فقر و فحشا موجود در جامعه نتیجه مشکلات اقتصادی است/با وضعیت موجود چگونه میتوان از مسئله اقتصاد دفاع نمود؟

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فقر و فحشا و بزه کاریهایی که امروز در جامعه شاهد هستیم نتیجه وجود مشکلات معیشتی است و وقتی دولت نمیتواند حداقل معیشت را برای مردم تامین نماید، چگونه میتوان از مسئله اقتصاد دفاع نمود.

کد خبر: 960214014 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۶ - ۹:۱۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فقر و فحشا و بزه کاریهایی که امروز در جامعه شاهد هستیم نتیجه وجود مشکلات معیشتی است و وقتی دولت نمیتواند حداقل معیشت را برای مردم تامین نماید، چگونه میتوان از مسئله اقتصاد دفاع نمود.فقر و فحشا موجود در جامعه نتیجه مشکلات اقتصادی

فقر و فحشا موجود در جامعه نتیجه مشکلات اقتصادی

سازمان نظام مهندسی ساختمان

فقر و فحشا موجود در جامعه نتیجه مشکلات اقتصادی

مهدی آیتی نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت آقای روحانی در حوزه سیاست خارجی عمل کرد مثبتی داشته و همینکه بعد از گذشت سی و اندی سال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی باب مذاکره را باز نمود و همینکه این اجازه را پیدا کرد که میز مذاکره با آمریکا وجود داشته باشد کار مهمی بود.
آیتی گفت: ولی در بخش سیاست داخلی دولت یازدهم و در بحث حقوق اساسی و حقوق شهروندی مردم و عمل کرد استانداران تقریبا در جا زده و هیچ اتفاق مهمی در این عرصه روی نداده است.
آیتی افزود: در حوزه فرهنگی نیز دولت محدودیتها، انسداد و مشکلاتی که در بخش فرهنگی پیش از این وجود داشته هم چنان وجود دارد و امروز هم بعنوان نمونه برای برگزاری یک کنسرت مشکل وجود دارد و کانون هنرمندان و کانون نویسنده ها، کانون وکلا و همه NGOهایی که نهادهای مدنی هستند تعطیل و یا نیمه تعطیلند و با محدودیت کار میکنند.
وی تصریح کرد: حتی در NGOهای صنفی هم چون نظام مهندسی و نظام پزشکی نیز آقای روحانی چه کاری توانسته است انجام دهد و میتوان گفت هیچ اتفاق مهمی در این زمینه روی نداده است و محدودیتها نیز هم چنان باقی است.
نماینده دوره ششم مجلس تاکید کرد: در بخش اجتماعی آیا در دوره آقای روحانی طلاق، اعتیاد، جرم و جنایت و بزه کاری کم تر شده و خیلی بعید است بتوان جواب مثبتی به این سؤالات داد.
وی اذعان کرد: ما شاهد هستیم در بخش محیط زیست آلودگیهای زیست‌محیطی بیش تر شده و در بخش تصادفات جاده‌ای نیز آمار تصادفها بیش تر شده و دولت آقای روحانی در هیچیک از این موارد موفقیتی نداشته است.

وی اظهار داشت: در بخش اقتصادی دولت آقای روحانی زیر سؤال است. علت آن همین است که آقای روحانی تمام توجه خود را بموضوع برجام متمرکز نمود.
این مسدول اضافه کرد: وقتی دولت تمام تخم‌مرغهای خود را در سبد برجام میگذارد و تمام قدرت خود را روی برجام متمرکز میکند و برجام به نتیجه نمیرسد در نتیجه هیچیک از موفقیتهایی که در صورت به نتیجه رسیدن برجام تصور میشد اتفاق نیفتاده است.
وی بیان داشت: اگر چه بعد از اجرای برجام فروش نفت زیاد شده و بعضی مطالبات که مسدود شده یک کشور به داخل آمده ولی اتفاقهای اساسی که بنا بوده در بحث برجام روی دهد روی نداده و با شیطنت آمریکاییها و لابی صهیونیستها برجام به نتیجه نرسیده است.
نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ۲ نقطه ضعف در حوزه اقتصادی وجود دارد که دولت آقای روحانی نمیتواند از آن فرار نماید. یکی بیکاری جوانان است و یکی مسئله تولید. ما درحال حاضر در کشور با بحران بیکاری روبرو هستیم.
آیتی گفت: این که امروز خیلی از فعالین اقتصادی کشور در زندانها محبوس هستند و اموالشان توسط بانکها مصادره شده بدلیل کلاه بردار بودن آن ها نیست و این افراد نه دزدند و نه کلاه بردار و این ها مردمان شریفی بودند که روزی در این مملکت کارآفرین بودند و چرخ اقتصاد کشور را میچرخاندند و اکنون در زندان هستند.
وی در خاتمه یادآورشد: فقر و فحشا و بزهکاریهایی که امروز در جامعه شاهد هستیم نتیجه وجود مشکلهای معیشتی است و وقتی دولت نمیتواند حداقل معیشت را برای مردم تامین کند و مرتبا خط فقر گسترده‌تر میشود و انسانهای بیش تری زیر خط فقر قرار میگیرند چگونه میتوان از مسئله اقتصاد دفاع کرد و میتوان گفت ما کارنامه موفقی در این زمینه داشتیم.

منبع: خبرگزاری فارس

 

کانال تلگرام نظام مهندسی کشاورزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اردیبهشت ۹۶
1308 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0