مدیر عامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

بهره مندی صدوپانزده خانوار زاهدانی از مشعل گاز/ لوله کشی گاز قدیمی منازل مورد تایید کارشناسان نیست

مدیر عامل شرکت گاز استان سیستان وبلوچستان با اعلام این که لوله کشی گاز قدیمی منازل مورد تایید کارشناسان سازمان نظام مهندسی نیست، بیان کرد: درحال حاضر صدوپنجاه انشعاب در زاهدان نصب گردیده است.

کد خبر: 960214012 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۶ - ۷:۵۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مدیر عامل شرکت گاز استان سیستان وبلوچستان با اعلام این که لوله کشی گاز قدیمی منازل مورد تایید کارشناسان سازمان نظام مهندسی اختمان سیستان و بلوچستان نیست، بیان کرد: درحال حاضر صدوپنجاه انشعاب در زاهدان نصب گردیده است.بهره مندی صدوپانزده خانوار زاهدانی از مشعل گاز

بهره مندی صدوپانزده خانوار زاهدانی از مشعل گاز

بهره مندی صدوپانزده خانوار زاهدانی از مشعل گاز

بهره مندی صدوپانزده خانوار زاهدانی از مشعل گاز

طرح انتقال گاز به شرق و جنوب شرق کشور در سال هشتادوچهار توسط شرکت ملی گاز ایران رقم خورد. این طرح بعنوان خط لوله هفتم سراسری با نهصدوهفت کیلومتر طول، علاوه بر تامین نیاز گازی استانهای سیستان وبلوچستان، کرمان و هرمزگان امکان صادرات گاز به دیگر کشورها شامل پاکستان را فراهم نمود.
بعد از رسیدن گاز به سیستان و بلوچستان، ماموریت اصلی گازرسانی بشهرهای استان بود بکندی پیش رفت و سپس متوقف شد تا این که پس از دوازده سال چشم انتظاری مردم جنوب شرق در بعد وعده های تکراری مسئولین بالاخره در دهم اسفند نودوپنج شعله گاز در میدان گاز شهر زاهدان روشن گردید آنهم به این امید که تا چند سال آینده مردم این استان پهناور بتوانند از نعمت گاز بهره مند گردند.
محمدحسن طهرانی در مورد پروژه گازرسانی زاهدان گفت: گازرسانی به مرکز استان ۳ سال طول میکشد ولی در تلاش هستیم تا با رای زنی با سرمایه گذاران و پیمان کاران در سریعترین زمان مردم را از داشتن نعمت گاز بهره مند کنیم.
وی با اعلام نصب صدوده علمک گاز در کلان شهر زاهدان بیان کرد: از آن جاییکه کنده کاری خیابانها و ترافیک منجر به دردسر مردم میشود پیمان کار فاز نخست علمک گذاری و اشتراک پذیری خیابانهای زیباشهر، شهرک مخابرات، بلوار جمهوری و بزرگ مهر در اولویت قرار دارد زیرا بیش ترین مشترک را داشته و جزو مناطق پرجمعیت شهری محسوب میشوند.


مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به این که انتظار میرود تا پایان سال بیست و پنج هزار مشترک در این شهر از نعمت گاز بهره مند گردند، ادامه داد: هر محدوده از شهر زاهدان که لوله کشی و علمکگذاری میشود دارای گاز شهری خواهد شد، هم چنین برنامه های آموزشی لازم در مورد نحوه استفاده از گاز نیز از طریق بروشور، نصب بنر و رسانه ها به مردم ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: شهروندان برای اشتراک باید اقدام نمایند و لوله کشیها را با تائید کارشناسین سازمان نظام مهندسی انجام دهند تا نیاز بتعویض لوله ها و دوباره کاری نباشد.
طهرانی با تاکید بر این موضوع که از لحاظ بودجه ای با مشکلی مواجه نیستیم،اظهار داشت: هزینه مربوط به حق اشتراک برای منازل مسکونی دویست و سی هزار تومان است، هم چنین هزینه مصرف ماهیانه گاز مشترکین نیز متناسب با میزان مصرفی مورد نیاز آن ها سنجیده خواهد شد.
وی با اشاره به این که پروژه گازرسانی به سیستان وبلوچستان زمینه اشتغال زایی را برای افراد جویای کار فراهم نموده است، افزود: در این زمینه نیروهای بومی بکار گرفته شدند بگونه ای که در بخشهای مختلف بطور مستقیم پانصد نفر و بطور غیر مستقیم هزار و پانصد نفر مشغول بکار هستند.
طهرانی تصریح کرد: طبق برنامه ریزیهای انجام شده ابتدا شهرها و سپس روستاها گاز رسانی خواهند شد.
وی با اعلام این که پروژه گازرسانی قسمت به قسمت پیمان سپاری میشود،تاکید کرد: تاکنون سی و سه میلیارد تومان پیمان سپاری انجام شده بگونه ای که کل این پروژه صدوسی میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
این مسئول در ادامه با اشاره به این که دو جایگاه CNG د شهر زاهدان پیش بینی شده است، عنوان داشت: برای محقق شدن این مهم منتظر ورود سرمایه گذار در بخش خصوصی هستیم.
وی با اشاره به این که شهروندان باید به علامت آبی رنگی که در کنار درب ورودی منازل درج میشود دقت نمایند چراکه این علامت ملاک لوله کشی داخلی ساختمان است که مجریهای شرکت بعد از مراجعه بمنازل طبق آن اقدام میکنند.
طهرانی با اعلام این که علمک گذاریهای گاز در محدوده زیباشهر نصب شده است، عنوان کرد: لوله کشی گاز قدیمی منازل مورد تایید کارشناسین سازمان نظام مهندسی نیست زیرا گاز مایع موجود در آنها احتمال زنگ زدگی لوله ها را دارد.
ایشان با اشاره به این که هیچ مشکل فنی در بحث گازرسانی و ارائه خدمت رسانی بشهروندان وجود ندارد، افزود: بمحض نصب علمک گاز و تائید کارشناسین سازمان نظام مهندسی از لوله کشی گاز ساختمان، اقدام بنصب کنتور کرده که در همین راستا تا کنون صدوپانزده خانوار از نعمت گاز شهری بهره مند شده اند.
ظرف چند روز آتی تعداد نصب علمکها در شهر زاهدان به بیش از دو هزار عدد خواهد رسید.
لازم به ذکر است خط لوله گاز ایران شهر به زاهدان دویست و شصت ودو کیلومتر طول دارد که در آن از لوله هایی با قطر سی و شش اینچ استفاده شده است.

منبع: عصر هامون

 

کانال تلگرام نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اردیبهشت ۹۶
1558 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0