بمدت 1 هفته

بررسی شکایات به آزمون نظام مهندسی از پانزدهم آذر

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه بیان کرد: بعد از انتشار رسمی پاسخنامه آزمون نظام مهندسی از پانزدهم آذر بمدت 1 هفته، سامانه وزارت راه شکایات را بررسی می‌ کند.

کد خبر: 191110009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ آبان ۹۸ - ۳:۲۵ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه بیان کرد: بعد از انتشار رسمی پاسخنامه آزمون نظام مهندسی از پانزدهم آذر بمدت ۱ هفته، سامانه وزارت راه شکایات را بررسی می‌ کند.

بررسی شکایات به آزمون نظام مهندسی از پانزدهم آذر

شکایات به آزمون نظام مهندسی از پانزدهم آذر بررسی می گردد

حامد مانی فر، در مورد آزمون نظام مهندسی که در تاریخ هجدهم و نوزدهم مهر برگزار گردید، اظهار داشت: آزمون ورود به حرفه مهندسی براساس ماده بیست و یکم آیین نامه نظام مهندسی ساختمان است و طبق قانون وزارت راه و شهرسازی برای صدور و تمدید مجوز اقدام به برگزاری آزمون می ‌کند.

مانی فر تصریح کرد: فرایند برگزاری آزمون مبتنی بر رعایت امنیت و رعایت اصول فنی و مهندسی است و در فرایند طراحی سوال دو گروه فعالیت می ‌کنند گروه اساتید و اهل فن و گروه امنیت فضای کار که تحت نظر وزارت راه و شهر سازی فعالیت می ‌کند.

وی در پاسخ به اعتراض شرکت کنندگان مبنی بر این که پاسخ سوالات طراحی شده در منابع ذکر شده نیست، ادامه داد: پس از طراحی سوال، اساتید پیشنهاد خود را ارائه می‌ دهند و سوالات غربالگری و در نهایت وارد شناسنامه سوالات می ‌گردد که در این شناسنامه نام طراح سوال و پاسخ سوال مشخص شده است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان ساخت: در مجموع سیر و هفت دفترچه در آزمون طراحی و امنیت ازمون تامین گردید و دس از برگزاری آزمون و انتشار پاسخ نامه به داوطلبان فرصت می ‌دهیم تا نقطه نظرات خود را به ما منعکس کنند.

بررسی شکایات به آزمون نظام مهندسی از پانزدهم آذر

مانی فر اظهار داشت: نباید حرف از سختی یا مشکلی پرسش ها به میان بیاید، زیرا هر فردی که در این آزمون شرکت می ‌کند حداقل باید ۳ سال سابقه حرفه‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: این آزمون به صورت جزوه باز بود و بیش از شصت درصد سوالات در کتاب قانون مقررات ملی ساختمان قابل استخراج است و نیازی به مراجعه به منابع دیگر نیست و هر شخصی از نمره صد نمره پنجاه را کسب کند قبول است و افراد زیادی این نمره را کسب کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی-اسفند ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ آبان ۹۸
2863 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0