سمینار بزرگداشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان و دانشجویان این رشته سمینار بزرگداشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان و دانشجویان این رشته

سمینار بزرگداشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان و دانشجویان این رشته

سمینار بزرگداشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان و دانشجویان این رشته ، در روز ۴ شنبه مورخ ۲۷ اردی‌بهشت‌ماه جاری با سخنان مسئولین، اساتید و مهمانان ویژه این مراسم برگزار گردید

کد خبر: 020301016 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ خرداد ۰۲ - ۱:۲۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، سمینار بزرگداشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان و دانشجویان این رشته ، در روز ۴ شنبه مورخ ۲۷ اردی‌بهشت‌ماه جاری با سخنان مسئولین، اساتید و مهمانان ویژه این مراسم برگزار گردید

سمینار بزرگداشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان و دانشجویان این رشته

سمینار بزرگداشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان و دانشجویان این رشته
سمینار بزرگداشت روز معمار با استقبال پیشکسوتان و مهندسان جوان و دانشجویان این رشته برگزار گردید
سمینار روز معمار با تلاش سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان و انجمن علمی معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با حضور پیشکسوتان و مهندسان جوان، اعضای سازمان و جمع کثیری از دانشجویان مقاطع مختلف و اساتید گروه معماری در سالن همایش‌ های دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد برگزار گردید.
سمینار بزرگداشت روز معمار در روز ۴ شنبه مورخ ۲۷ اردی‌بهشت‌ماه جاری با سخنان مسئولین، اساتید و مهمانان ویژه این مراسم برگزار گردید.
در ابتدای مراسم، افشین صحراکار نایب‌رئیس سازمان، عضو معمار هیات مدیره و مدیر گروه رشته‌ی معماری دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد به‌ عنوان دبیر برگزاری این سمینار و مجری مراسم، ضمن خوش‌آمد گویی به حضار محترم مباحث کلی و سین برنامه را اعلام نمودند.
در این مراسم، سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این سمینار، به‌ لزوم برگزاری این‌چنین گردهمایی‌هایی در جهت ارتقاء تعامل و ایجاد انگیزه در دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی پرداخت.
حمزه حیات پور رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان ضمن تبریک روز معمار به مهندسان معمار، گزارشی از فعالیت‌ های صورت گرفته و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی سازمان با کمیسیون‌ های موضوعی و گروه‌ های همکار ارائه کرد، در ادامه وی به توجه بیش‌ازپیش معماران جوان به بهره‌گیری و حفظ ارزش‌های پایدار معماری اسلامی- ایرانی تأکید داشته، هم‌چنین از ضرورت توجه طراحان و ناظرین معمار به مباحث مربوط به‌صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان و طراحی ساختمان‌ های با رویکرد معماری پایدار اشاره کرد.
عطا حسن‌پور مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان به‌ عنوان یکی از سخنران مراسم گزارشی اجمالی از معماری بناهای تاریخی استان لرستان و اقدامات انجام گرفته سازمان میراث فرهنگی جهت احیا این آثار ارزشمند در حوزه معمار پرداختند و در ادامه ضمن بیان اقدامات مؤثر، پی‌گیری مسائل مرتبط با معرفی هرچه بهتر آثار باارزش معماری در استان هستیم.
ارائه میلاد نم‌نم در مورد معماری خانه‌ها و آثار تاریخی شهر بروجرد و چالش‌های پیش رو در بخش پروژه‌های بافت فرسوده پرداختند.
در پایان، وحید قبادیان استاد رشته معماری، نویسنده، مولف و محقق معماری پایدار ایران سخنران علمی این همایش بود که به بررسی موضوعاتِ معماری پایدار، بنابر وضعیت پیش رفت جوامع و هم‌چنین نتایج پژوهش‌های که در ارتباط با معماری پایدار در تقابل با چالش‌ های معماری معاصر وجود دارد پرداختند؛ که متن سخنرانی وی، به‌ صورت کامل ارائه خواهد شد.
تجلیل از پیشکسوتان معماری بخش دیگر از سمینار روز معمار بود.
قابل ذکر است در این همایش اعضای هیات مدیره، اساتید و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد شرکت داشتند.
در کنار سمینار روز ملی معمار که با تلاش سازمان نظام‌مهندسی ساختمان لرستان و دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد برگزار گردید، آثار معماران عضو سازمان و دانشجویان به نمایش گذاشته شد.
قابل ذکر است، ده‌ها اثر معماران پس از فراخوان‌های واحد روابط عمومی در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته شد.
روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان
منبع: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ خرداد ۰۲
148 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0