تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با شرکت مخابرات استان تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با شرکت مخابرات استان

تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با شرکت مخابرات استان

تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با شرکت مخابرات استان ، در مورد گسترش فیبر نوری و توسعه زیرساخت و بهره‌مندی از سرویس‌های نوین ارتباطی منعقد شد

کد خبر: 020301013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ خرداد ۰۲ - ۱۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با شرکت مخابرات استان ، در مورد گسترش فیبر نوری و توسعه زیرساخت و بهره‌مندی از سرویس‌های نوین ارتباطی منعقد شد

تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با شرکت مخابرات استان

تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با شرکت مخابرات استان
با حضور نمایندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی انجام شد؛
شروع عملیات اجرایی طرح ملی «نجما» در خراسان رضوی
پیرو تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با شرکت مخابرات استان در مورد گسترش فیبر نوری و توسعه زیرساخت و بهره‌مندی از سرویس‌های نوین ارتباطی، عملیات اجرایی طرح ملی «نجما» دیروز در خراسان رضوی شروع شد.
حسین بشیر، رئیس و زهید زارعی، عضو برق هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی دیروز در شروع این عملیات اجرایی حاضر بودند.
مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این همایش گفت: این طرح نمونه موفقی از برنامه ریزی ملی بر اساس داشته‌ها با هدف رسیدن به نتایج راهبردی است و پیاده سازی کارشناسانه این طرح، رونق صنعت ارتباطات را در پی خواهد داشت.
سلطانی، اجرای طرح «نجما» را موجب رونق شرکت‌های دانش بنیان، اشتغال‌زایی، رشد تولید و تحقق شعار سال دانست و افزود: توسعه زیرساخت فیبر نوری در رشد اقتصادی اثر گذار خواهد بود که با وجود مشکلات عدیده‌ای که صنعت مخابرات با آن مواجه است در مسیر خدمات به مردم گام بر می‌دارد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: مقام معظم رهبری امسال را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند که تحقق آن الزاماتی دارد و ما هم بعنوان مجریان صحبت‌ های ایشان وظایفی برعهده داریم، از این رو طرح نجما مصداق کامل این طرح ملی است که با همکاری بین دستگاه‌ها می‌تواند پروژه‌ای بزرگ را پیش ببرد.
مدیر مخابرات منطقه خراسان هم در این مراسم اظهار داشت: برای طرح توسعه فیبرنوری در استان ۹ هزار و دویست و نوزده میلیارد ریال اعتبار نیاز است که منابع آن تامین شده است.
حسن اروجی گفت: چهار هزار و پنجاه میلیارد ریال این اعتبار برای توسعه شبکه فیبرنوری FTTH، ۱۶۹میلیارد ریال در ارتقای شبکه دسترسی FTTC و پنج هزار میلیارد ریال در توسعه شبکه انتقال خراسان رضوی سرمایه گذاری خواهد شد.
اروجی ادامه داد: این طرح در ۳ بخش، اجرایی FTTH، توسعه شبکه انتقال خراسان رضوی و ارتقای شبکه دسترسی FTTH عملیاتی خواهد.
وی گفت: در بخش اول این طرح، چهارصد و چهل و هشت هزار و ۸۷۲ مشترک تحت پوشش قرار می‌گیرند که ۱۳۶ هزار مشترک به صورت مستقیم به فیبرنوری متصل خواهند شد.
وی ادامه داد: در بخش نخست، ۳۲۵ کیلومتر فیبرنوری حفاری و نصب خواهد شد که سیزده شهرستان تحت پوشش قرار می‌گیرند.
قرار است در مدت هجده ماه این طرح در سیزده شهرستان خراسان رضوی اجرایی گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ خرداد ۰۲
157 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0