تشکیل کارگروهی تخصصی از طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان تشکیل کارگروهی تخصصی از طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

تشکیل کارگروهی تخصصی از طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

تشکیل کارگروهی تخصصی از طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان ، مطرح گردید. جلسه وحدت رویه خدمات آزمایشگاهی استان اصفهان ۲ شنبه هجدهم اردیبهشت 1402 با حضور علی‌رضا کهرنگی برگزار شد

کد خبر: 020223013 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۲ - ۳:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تشکیل کارگروهی تخصصی از طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان ، مطرح گردید. جلسه وحدت رویه خدمات آزمایشگاهی استان اصفهان ۲ شنبه هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور علی‌رضا کهرنگی برگزار شد

تشکیل کارگروهی تخصصی از طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

تشکیل کارگروهی تخصصی از طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان
پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی آزمایشگاه‌های استان اصفهان
بمنظور وحدت رویه خدمات آزمایشگاهی استان اصفهان، پیشنهاد تشکیل کارگروهی تخصصی از طرف رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان مطرح گردید.
جلسه وحدت رویه خدمات آزمایشگاهی استان اصفهان ۲ شنبه هجدهم اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور علی‌رضا کهرنگی کارشناس مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، سهیل عمرانی نماینده معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان و نمایندگانی از آزمایشگاه مکانیک خاک، انجمن آزمایشگاه‌ها، انجمن ژئوتکنیک و برخی آزمایشگاه‌ها و شرکت‌ های فعال در این زمینه در سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه مدعوین به بیان انتقادات و پیشنهادات خود در مورد رویه‌های خدمات آزمایشگاهی پرداختند. «تاکید بر تغییر نیافتن رویه‌ها با تغییرات مدیریتی سازمان»، «تاکید بر انجام مطالعات ژئوتکنیک و ارتقاء سطح کیفی گزارشات»، «انجام مطالعات ژئوتکنیک توسط سازمان»، «ایجاد وحدت رویه خدمات آزمایشگاهی در شهرداری و نظام مهندسی» و «پیشگیری از جعل گزارشات ژئوتکنیک» از جمله مواردی بود که توسط مدعوین بیان گردید.
در ادامه آرش بخشی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان اظهار داشت: وظیفه سازمان در مورد خدمات آزمایشگاهی تنسیق امور است و هدف از برگزاری این جلسه شنیدن دغدغه‌های فعالان این حوزه است. لازم به ذکر است یکی از ابزارهای بررسی و اعمال نظر ناظر و مهندس همین آزمایش‌های دقیق است که متاسفانه آزمایش به سمت بی اعتباری رفته است. پیشهاد من این است که برای بهبود روندها کارگروهی ۷ نفره با حضور نمایندگانی از انجمن آزمایشگاه‌ها، انجمن ژئوتکنیک، شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان، دفتر فنی استانداری و انجمن مکانیک خاک تشکیل گردد تا با جلسات منظم، رویه خدمات آزمایشگاهی به نحو بهتری دنبال شود.
احمد بناکار عضو هیات مدیره سازمان نیز گفت: هدف از برگزاری این جلسه این بوده که اشکالات گذشته رفع شود و هدف ما پیش رفتن به جلو است نه بازگشت به عقب. باید توجه داشت که در مورد خدمات آزمایشگاهی نباید به نظرات مالکین توجه گردد و باید تمام موارد الزامی آزمایشگاهی به دقت بررسی و گزارشات آن صادر گردد. پیشهاد من در مورد فعالیت کارگروه این است که در ابتدا در خصوص ژئوتکنیک فعالیت داشته باشند و سپس سایر موضوعات را دنبال کنند و برای تمام جلسات نیز دستور جلسه داشته باشند.
در ادامه علی اصغر میرقادری عضو هیات مدیره سازمان با اشاره به نرم افزار تهیه شده برای وحدت رویه خدمات آزمایشگاهی بیان کرد: در این مورد، اقدامات خوبی صورت گرفته است و این نرم افزار باید تکمیل و پیاده سازی شود.
در خاتمه این جلسه مقرر گردید، ظرف یک هفته، ۷ نماینده کارگروه مشخص و سپس جلسات کارشناسی آن شروع گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اردیبهشت ۰۲
2480 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0