همایش بزرگداشت روز ملی معمار با محوریت بررسی جایگاه معماری همایش بزرگداشت روز ملی معمار با محوریت بررسی جایگاه معماری

همایش بزرگداشت روز ملی معمار با محوریت بررسی جایگاه معماری

همایش بزرگداشت روز ملی معمار با محوریت بررسی جایگاه معماری ، به میزبانی استان مازندران برگزار گردید. کیفیتی که مهندسان معمار به زندگی انسان‌ ها می‌بخشند وصف ناپذیر است

کد خبر: 020223004 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۲ - ۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، همایش بزرگداشت روز ملی معمار با محوریت بررسی جایگاه معماری ، به میزبانی استان مازندران برگزار گردید. کیفیتی که مهندسان معمار به زندگی انسان‌ ها می‌بخشند وصف ناپذیر است

همایش بزرگداشت روز ملی معمار با محوریت بررسی جایگاه معماری

همایش بزرگداشت روز ملی معمار با محوریت بررسی جایگاه معماری
همایش بزرگداشت “روز ملی معمار” با محوریت “بررسی جایگاه معماری؛ چالش‌ها و فرصت ها” به میزبانی استان مازندران برگزار گردید
مدیرکل دفتر مقررات ملی وزارت راه و شهرسازی: کیفیتی که مهندسان معمار به زندگی انسان‌ ها می‌بخشند وصف ناپذیر است
همایش بزرگداشت “روز ملی معمار” با محوریت “بررسی جایگاه معماری؛ چالش‌ها و فرصت ها” با حضور اعضای معمار و روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها، مسئولین استانی و کشوری، روز ۴ شنبه و پنج‌شنبه ۱۳و ۱۴ اردی‌بهشت ۱۴۰۲ به میزبانی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در محل مجتمع فرهنگی رفاهی میزبان شهرستان بابلسر برگزار گردید.
عهد یزدی نژاد رییس سازمان مازندران در مراسم روز ملی معمار ضمن خیر مقدم به مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی وزارت راه و شهرسازی، از اعضای معمار سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران و اعضای هیات مدیره‌های نظام مهندسی‌های کشور بابت حضور در مراسم تقدیر و تشکر کرد.
وی با تبریک روز معمار، ارزش کار معماران را بسیار زیاد دانست و گفت: قدمت معماری به اندازه تاریخ کشور ماست و ۱۰ هزار سال پیشینه معماری در کشور داریم و هر دوره از معماری سبک‌های زیادی را تجربه کردیم.
وی گفت؛ انتظار جامعه معماری و سایر رشته‌ها حذف تعرفه‌های دستوری بوده و امیدوارم معماران با خلق آثار فاخر همچنان در صنعت ساختمان بدرخشند.
فرهاد خدادی عضو هیات مدیره سازمان مازندران در این مراسم، ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان حاضر در همایش، و تبریک سوم اردیبهشت روز ملی معمار را به همه معماران با تشکر از پیگیری‌های حمزه شکیب، مبهم بودن تعرفه خدمات را سبب نگرانی دانست و از همت شورای مرکزی برای تهیه جدول شماره ۱۰ تشکر کرد.
وی اظهار داشت: طبق ماده ۱۱۷ آیین نامه اجرایی امیدوار هستیم تعرفه مناسبی برای مهندسان داشته باشیم و شورای مرکزی باید حداکثر تلاش خود را در این مسیر نموده و وزارت راه و شهرسازی نیز همکاری‌های لازم را انجام دهد.
وی شرح خدمات معماران را بسیار حایز اهمیت دانست و ادامه داد: هفته آتی شرح خدمات معماری به وازرت راه و شهرسازی ارایه می گردد و امیدوار هستیم مورد تایید وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرد.
حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی وزارت راه و شهرسازی نیز در مراسم روز ملی معمار ضمن تبریک این روز، نقش معماران در تهیه مکان با کیفیت زندگی را بی بدیل دانست و گفت: کیفیتی که مهندسان معمار به زندگی انسان‌ها می‌بخشند وصف ناپذیر است.
مانی فر، آموزش را مهم‌ترین چالش این روز‌های مهندسین دانست و افزود: دانشجویان رشته‌های معماری ساعات حضور بیشتری در دانشگاه‌ها از سایر رشته‌ها داشته و شیوه‌های آموزشی موجب می‌شد تا یک مهندس معمار پختگی‌های لازم را در محیط کار داشته باشد.
مانی فر، بحث شرح خدمات و جایگاه معمار در ساختمان را دارای ابهاماتی دانست و افزود: محوریت خلق بنا در گذشته با معماران بود و امروزه شرایط تغییر کرده و با توسعه مهندسی در رشته‌های مختلف، چالش‌های صنفی زیادی از جنس معیشت و حقوق مشترک ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: در حوزه مهندسی معماری عقب ماندگی تاریخی داریم، ولی جامعه معماران بیش از گذشته فعالیت دارند و امیدوارم جایگاه مهندسین معمار ارتقا پیدا کند.
وی، درگیری متقابل سنت و مدرنیته را از چالش‌های روز مهندسین معماری دانست و گفت: تعادل میان این دو حوزه باید برقرار باشد و این وظیفه خطیر مهندسین معمار است.
وی در خاتمه، اظهار امیدواری کرد مهندسان معمار روز‌های خوبی را پیش رو در خلق آثار فاخر مهندسی داشته باشند.
هم‌چنین در روز چهاردهم اردیبهشت نشستی با حضور اعضای معمار هیات مدیره سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استان ها برگزار و پس از بحث و بررسی موضوعات روز رشته معماری مقرر شد، در هرسال حداقل هر سال ۲ بار، این نشست با دبیری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران برگزار شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اردیبهشت ۰۲
171 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0