ارائه مبانی قیمت‌گذاری اجرای برق ساختمان بعد از بیست سال به وزارت راه ارائه مبانی قیمت‌گذاری اجرای برق ساختمان بعد از بیست سال به وزارت راه

ارائه مبانی قیمت‌گذاری اجرای برق ساختمان بعد از بیست سال به وزارت راه

ارائه مبانی قیمت‌گذاری اجرای برق ساختمان بعد از بیست سال به وزارت راه ، دومین همایش بزرگداشت روز صنعت برق که در مشهد برگزار گردید

کد خبر: 020215001 تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ اردیبهشت ۰۲ - ۵:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارائه مبانی قیمت‌گذاری اجرای برق ساختمان بعد از بیست سال به وزارت راه ، دومین همایش بزرگداشت روز صنعت برق که در مشهد برگزار گردید

ارائه مبانی قیمت‌گذاری اجرای برق ساختمان بعد از بیست سال به وزارت راه

ارائه مبانی قیمت‌گذاری اجرای برق ساختمان بعد از بیست سال به وزارت راه
رئیس نظام مهندسی کشور بیان کرد: بسیار خرسندیم که بعد از بیش از بیست سال موفق شدیم مبانی قیمت‌گذاری را به وزارت راه و شهرسازی اعلام و جداول قیمتی واقعی را اعلام کنیم.
حمزه شکیب،شب گذشته در دومین همایش بزرگداشت روز صنعت برق که در مشهد برگزار گردید، گفت: موضوع تعرفه‌های اجرای برق ساختمان، مساله روز ما است که به همراه اعضای شورای مرکزی بسیار تلاش شد که بتوانیم تعرفه و هزینه ساخت را به هزینه واقعی برسانیم.
شکیب با بیان اینکه بعد از فعالیت رسمی شورای مرکزی سعی کردیم بتوانیم مبانی قیمت‌گذاری را طبق کار و تحقیقات صورت گرفته توسط مشاور، طبق «نفر ساعت» اعلام کنیم، ادامه داد: این رویه به علت طولانی شدن گفتمان بین رشته‌ها، دچار اطاله زمانی شد؛ به موازات، از چند استان نیز برآورد لازم انجام و هزینه‌های ساخت را براساس آن اعلام کردیم.
وی ادامه داد: بسیار خرسندیم که بعد از بیش از بیست سال موفق شدیم مبانی قیمت‌گذاری را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کنیم؛ جداول قیمتی واقعی را اعلام کردیم که براساس آن، هزینه ساخت از متری ۹۲۰۰ تومان تا حدود هجده هزار تومان برای ساختمان‌ های ۱۶ طبقه به بالا است.
رئیس نظام مهندسی کشور با تاکید بر اینکه تمام اعضای شورای مرکزی معتقد به این بوده و هستند که این تعرفه‌ها که به مهندسین و همکاران پرداخت می‌گردد، تناسبی با مسئولیت‌ها ندارد، گفت: وزارت راه و شهرسازی نیز دیدگاه مشابهی دارد ولی با توجه به شرایط حاکم، لزوم مهار تورم، قانون کار و … پاسخ مثبتی از این وزارت‌خانه دریافت نکرده‌ایم که اعداد را به واقعیت نزدیک کنیم.
شکیب افزود: سعی ما بر این است که مبانی قیمت‌گذاری، با وعده وزارت راه و شهرسازی، در نیمه اول سال جاری محقق گردد و جایگزین روش کنونی و ملاک عمل جدید قرار گیرد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ اردیبهشت ۰۲
190 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0