قدس مفیدی: کاهش عمر مفید ساختمان، آسیب دستمزد غیرواقعی مهندسان ناظر قدس مفیدی: کاهش عمر مفید ساختمان، آسیب دستمزد غیرواقعی مهندسان ناظر

قدس مفیدی: کاهش عمر مفید ساختمان، آسیب دستمزد غیرواقعی مهندسان ناظر

قدس مفیدی: کاهش عمر مفید ساختمان، آسیب دستمزد غیرواقعی مهندسان ناظر ، با این نرخ های دستمزد طبیعتا یک فرد حرفه ای، این کار را قبول نمی کند

کد خبر: 020212001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۲ - ۶:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، قدس مفیدی: کاهش عمر مفید ساختمان، آسیب دستمزد غیرواقعی مهندسان ناظر ، با این نرخ های دستمزد طبیعتا یک فرد حرفه ای، این کار را قبول نمی کند

قدس مفیدی: کاهش عمر مفید ساختمان، آسیب دستمزد غیرواقعی مهندسان ناظر

قدس مفیدی: کاهش عمر مفید ساختمان، آسیب دستمزد غیرواقعی مهندسان ناظر
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد:
کاهش عمر مفید ساختمان، آسیب دستمزد غیرواقعی مهندسان ناظر
قدس مفیدی، عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان اظهار داشت: آسیب دستمزد غیرواقعی مهندسان ناظر کاهش کیفیت و عمر مفید ساختمان است.
سید محمد قدس گفت: وزارت‌خانه راه و شهرسازی که متولی تدوین مقررات ملی ساختمان است قیمت هر متر مربع زیربنا را در جدول حق الزحمه خدمات مهندسی یک رقم اعلام کرده و برای هرمتر مربع مسکن ملی را رقم دیگری.
وی ادامه داد: اشکال از آنجایی به وجود می آید که دولت هزینه هر مترمربع زیربنا مسکن ملی بیشتر از رقمی است که برای جدول دستمزد مهندسان ناظر مشخص شده؛ به عبارتی قیمت زمینی که برای محاسبه مهندسان ناظر تعیین شده با قیمت های واقعی فاصله معناداری دارد.
عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: به عبارتی در یک وزارتخانه، قیمت ملک را دو جور مختلف اعلام می کنند که این یک بام و دو هوای وزارت شهرسازی اصلا منطقی نیست.
وی، آسیب های دستمزد غیرواقعی مهندسان ناظر را کاهش کیفیت و عمر مفید ساختمان اعلام کرد و افزود: با این نرخ های دستمزد طبیعتا یک فرد حرفه ای، این کار را قبول نمی کند و به این ترتیب ما شاید ساخت بناهایی خواهیم بود که مهندسی ساز نیستند.
قدس مفیدی، داشتن شهری نازیبا و ساختمانی ناایمن را از دیگر عواقب کاهش دستمزد مهندسان ناظر دانست و افزود: نتیجه این فرایند سهمیه فروشی است که تبعات آن ساختمان بی کیفیت و شهرسازی درجه چندم است.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اردیبهشت ۰۲
218 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0