تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین نظام مهندسی ساختمان استان و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین نظام مهندسی ساختمان استان و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین نظام مهندسی ساختمان استان و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین نظام مهندسی ساختمان استان و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی ، کلانشهر تبریز امضا شد. متاسفانه یکی از موارد مغفول مانده سال‌های اخیردر کشور، موضوع پژوهش است

کد خبر: 011229003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ اسفند ۰۱ - ۱۱:۰۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین نظام مهندسی ساختمان استان و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی ، کلانشهر تبریز امضا شد. متاسفانه یکی از موارد مغفول مانده سال‌های اخیردر کشور، موضوع پژوهش است

تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین نظام مهندسی ساختمان استان و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی

تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین نظام مهندسی ساختمان استان و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی
امضای تفاهم‌نامه همکاری پژوهشی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر تبریز
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی با بیان این‌ که این استان و به خصوص شهر تبریز در گذشته های نه چندان دور از نظر تحقیقاتی یکی از مراکز مهم کشور بوده، بیان کرد: متاسفانه یکی از موارد مغفول مانده سال‌های اخیردر کشور، موضوع پژوهش است.
رضا دیزجی گفت: البته در مواردی شاهد بودیم که در برخی از حوزه ها کارهایی هم انجام شده ولی نکته مهم این بوده که تاکنون نتوانسته‌ایم به خوبی از خروجی پژوهش‌ها در ساحت اجرا بهره ببریم. این در حالی است که پژوهشگران زیادی در کشور هستند که از جایگاه جهانی برخوردارند.
وی که در جلسه مشترک، امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین دو مجموعه کمیسیون پژوهش‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان و مرکز پژوهش‌ های شورای اسلامی کلانشهر تبریزکه با هدف افزایش همکاری‌های هرچه بیشتر پژوهشی بین دو مجموعه برگزار گردید، سخنرانی می کرد با اشاره به اهمیت همکاری‌های پژوهشی بین مجموعه شهرداری و سازمان نظام مهندسی استان ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک سازمان نظام‌مهندسی و مرکز پژو‌هش‌های شورای شهر، بتواند درآینده گرهی از مشکلات عدیده شهر را باز کند.
مهدی علی‌لو، عضو هیأت مدیره سازمان نظام‌مهندسی نیزدر ادامه با اشاره به گزارشی از روند برگزاری دوره های آموزشی در سازمان گفت: یکی از ارکان سازمان نظام‌مهندسی، بخش پژوهش است که در سال‌های اخیر نسبت به بخش آموزش، فعالیت کمتری داشته‌ است.
علی لو، با اشاره به اینکه سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان دارای سی و پنج هزار نفر عضو در هفت رشته است، گفت: با فعال‌سازی کمیسیون پژوهش در چندماه گذشته، آماده همکاری در پژوهش‌های مرتبط با مدیریت شهری هستیم.
طبق این گزارش، روح‌الله رشیدی، رئیس مرکز پژوهش‌ های شورای اسلامی کلانشهر تبریز، درادامه این جلسه با اشاره به اینکه سازمان‌نظام مهندسی جز جدایی‌ناپذیر مدیریت شهری است، افزود: همکاری این سازمان با مرکز پژوهش‌ های شورای اسلامی کلانشهر تبریز به نفع شهر است، چرا که تأثیر این سازمان در مسائل شهرسازی غیرقابل انکار است.
وی در ادامه گفت: در دوره جدید تلاش کردیم، رویکردی گسترده‌تر و عمیق‌تر به مسائل شهری داشته باشیم و از گروه‌ها و طیف‌های مختلف علمی در این مرکز، میزبانی کنیم.
رشیدی گفت: مبنای عمل مرکز، نیازهای مطالعاتی منتشر شده در ابتدای هرسال است که آماده‌ایم در حوزه‌های تعیین شده با جامعه مهندسین همکاری داشته باشیم.
احد ابراهیم‌پور، معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های شورای شهر نیز در این جلسه تصریح کرد: بخشی از مشکلات موجود در شهر به این دلیل است که شناختی دقیق و درست از شهر نداریم. بنابراین تلاش می‌کنیم بخشی از پژوهش‌های مرکز را در راستای جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی ظرفیت‌ها و نقص‌های تبریز متمرکز کنیم.
در خاتمه این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری توسط رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی کلانشهر تبریز، امضا گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ اسفند ۰۱
294 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0