یدالله جعفری: ضرورت بازنگری در قوانین حوزه ساخت و ساز در استان یزد یدالله جعفری: ضرورت بازنگری در قوانین حوزه ساخت و ساز در استان یزد

یدالله جعفری: ضرورت بازنگری در قوانین حوزه ساخت و ساز در استان یزد

یدالله جعفری: ضرورت بازنگری در قوانین حوزه ساخت و ساز در استان یزد ، اصلی ترین چالش پیش روی مردم در حوزه ساخت و ساز دستگاه های متولی در این حوزه هستند

کد خبر: 011223024 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ اسفند ۰۱ - ۳:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، یدالله جعفری: ضرورت بازنگری در قوانین حوزه ساخت و ساز در استان یزد ، اصلی ترین چالش پیش روی مردم در حوزه ساخت و ساز دستگاه های متولی در این حوزه هستند

یدالله جعفری: ضرورت بازنگری در قوانین حوزه ساخت و ساز در استان یزد

یدالله جعفری: ضرورت بازنگری در قوانین حوزه ساخت و ساز در استان یزد
ضرورت بازنگری در قوانین حوزه ساخت و ساز در استان یزد
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان یزد با اشاره به افزایش نجومی قیمت زمین در استان بیان کرد: قوانین حوزه ساخت و ساز باید مورد بازنگری قرار گیرد.
یدالله جعفری در نشست با اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: اصلی ترین چالش پیش روی مردم در حوزه ساخت و ساز دستگاه های متولی در این حوزه هستند.
جعفری با اشاره به تشریفات اداری وقت گیر و هزینه بردار در حوزه ساخت و ساز گفت: باید دستگاه های متولی در جلسات متمرکز برای این مسائل چاره اندیشی کنند.
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان یزد گفت: نخستین معظل هزینه های بالای آغاز فعالیت ساخت است و موضوع بعد تضادهای موجود در بحث مالکیت و صدور پروانه می باشد که سردرگمی برای متقاضایان ایجاد کرده است.
جعفری با اشاره به غیر واقعی بودن جریمه ها افزود: ساخت و ساز خارج از محدوده یکی از معضلات جدی است که تضادهای بسیاری را برای مردم بهمراه داشته به گونه ای که بعضا مشاهده میشود تمام انشعابات در داخل کوچه موجود اما از طرفی ملک خارج محدوده اعلام می شود که موجبات نارضایی شهروندان را فراهم کرده است.
وی گفت: باید از ابتدا مانع تخلف گردید نه اینکه تخلف انجام گردد بعد به دنبال حل آن بود.
جعفری ادامه داد: حجم بالای احکام تخریب اجرا نشده یکی از چالشهای جدی است که قبح این حکم را برای متخلفین از بین برده است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۰۱
1299 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0