تشکیل کمیته کار برای پی‌گیری ساختمان‌ های ناایمن اصفهان ضروری است تشکیل کمیته کار برای پی‌گیری ساختمان‌ های ناایمن اصفهان ضروری است

تشکیل کمیته کار برای پی‌گیری ساختمان‌ های ناایمن اصفهان ضروری است

تشکیل کمیته کار برای پی‌گیری ساختمان‌ های ناایمن اصفهان ضروری است ، در مبحث ایمنی ساختمان با دو موضوع "ساختمان‌ های در دست احداث" و "ساختمان‌ های دارای پایان کار" روبرو هستیم

کد خبر: 011223002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ اسفند ۰۱ - ۱:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تشکیل کمیته کار برای پی‌گیری ساختمان‌ های ناایمن اصفهان ضروری است ، در مبحث ایمنی ساختمان با دو موضوع “ساختمان‌ های در دست احداث” و “ساختمان‌ های دارای پایان کار” روبرو هستیم

تشکیل کمیته کار برای پی‌گیری ساختمان‌ های ناایمن اصفهان ضروری است

تشکیل کمیته کار برای پی‌گیری ساختمان‌ های ناایمن اصفهان ضروری است
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد:
تشکیل کمیته کار برای پی‌گیری ساختمان‌ های ناایمن اصفهان ضروری است
رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: تشکیل کمیته کار برای پیگیری ساختمان‌های ناایمن و اقداماتِ پس از آن، ضروری است.
عمار شهیر در مورد مبحث ایمنی ساختمان گف: براساس بند (ض) ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی موظف است ارزیابی ایمنی ساختمان‌ های مهم و بلندمرتبه با کاربری‌ های مختلف را با اولویت‌بندی کلانشهرها در برابر آتش‌سوزی، زلزله، فرونشست و فروریزش زمین ارزیابی کند.
شهیر ادامه داد: در این رابطه دستورالعملی ابلاغ و مقرر گردید کارگروهی ایجاد گردد تا ساختمان‌ های که ناایمن و ناپایدار اعلام می‌شود، طبق بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به مالکان ابلاغ کنند.‌
وی گفت: مطابق با این قانون شهرداری‌ها موظف هستند که در مواردی از جمله ساختمان ناایمن و ناپایدار برخورد کنند.
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان جلسات کارگروه برگزار شده و طبق دستورالعمل کارگروه مقرر گردید، کمیته کارهایی بطور مثال برای موارد خارج حریم، روستاها و … تشکیل گردد.
شهیر با بیان اینکه در مبحث ایمنی ساختمان با دو موضوع “ساختمان‌ های در دست احداث” و “ساختمان‌ های دارای پایان کار” روبرو هستیم، افزود: بررسی مشکلات آن گروه از ساختمان‌ های دارای پایان کار که سال‌ ها از زمان ساخت می‌گذرد و به مشکلاتی برخورد کرده‌اند بر عهده کمیته بازدید است و نتیجه این بازدید در فرم‌ها و سامانه منتاک وارد و به وزارت کشور ارسال می‌ گردد.
وی گفت: در هر صورت ناایمن بودن یک ساختمان در سامانه منتاک تأیید می‌ گردد و شهرداری نیز باید به مالکان اعلام کند؛ لذا در صورتی که مالکان اقدامی نکنند با حکم دادستان اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد: اولین قدم این است که شهرداری موارد مشخص شده در بازدید را در سامانه منتاک وارد کند زیرا پس از تأیید هر مورد در آن سامانه، نحوه برخورد بر اساس میزان خطر ساختمان می‌تواند متفاوت باشد.
شهیر گفت: تمامی موارد منوط بر این است که اولین جلسه کمیته کار برگزار و نظرات اعضای این کمیته به کارگروه ارسال تا اقدامات بعدی انجام گردد.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۰۱
283 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0