نخستین نشست تخصصی کارگروه نظارت و HSE قرارگاه مسکن استان البرز نخستین نشست تخصصی کارگروه نظارت و HSE قرارگاه مسکن استان البرز

نخستین نشست تخصصی کارگروه نظارت و HSE قرارگاه مسکن استان البرز

نخستین نشست تخصصی کارگروه نظارت و HSE قرارگاه مسکن استان البرز ، در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برگزار گردید

کد خبر: 011220005 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ اسفند ۰۱ - ۶:۰۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نخستین نشست تخصصی کارگروه نظارت و HSE قرارگاه مسکن استان البرز ، در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برگزار گردید

نخستین نشست تخصصی کارگروه نظارت و HSE قرارگاه مسکن استان البرز

نخستین نشست تخصصی کارگروه نظارت و HSE قرارگاه مسکن استان البرز
نخستین نشست تخصصی کارگروه نظارت و HSE قرارگاه مسکن استان در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برگزار گردید
بررسی شرح وظایف ابلاغی کارگروه و تبادل نظر در خصوص برنامه ریزی و نحوه فعالیت کارگروه ازجمله موارد مطرح شده در این نشست بود
با توجه به تعیین سازمان نظام مهندسی به عنوان نخغ نشست تخصصی کارگروه نظارت و HSE نهضت ملی مسکن، روز یک‌شنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ راس ساعت با حضور نمایندگان دائمی عضو کارگروه در محل سالن جلسات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز برگزار شد.
در ابتدای جلسه که نمایندگانی از اداره کل راه و شهرسازی البرز، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ،شهرداریهای اشتهارد و فردیس، فرمانداری های نظرآباد و چهارباغ ، دکتر مجربی رییس، رضوانی فر نایب رییس دوم و افراسیابی از اعضای هیات مدیره و خلج مردی مدیر گروه های تخصصی و کارگروه ها و کمیسیونهای تخصصی به نمایندگی از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان حضور داشتند، افراسیابی عضو هیات مدیره سازمان ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین جلسه، با تاکید بر لزوم بررسی شرح وظایف کارگروه، خلاصه ای از وظایف کارگروه را مطرح کرد.
سایر اعضای حاضر در جلسه نیز به بیان نقطه نظرات خود در مورد عمکلرد بهینه کارگروه مطابق وظایف آن پرداختند.
هم‌چنین، مجربی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، با حضور در نشست این کارگروه، ضمن ابراز خوشحالی از تشکیل این کارگروه، تاکید کرد در ابتدای امر می‌بایست چهارچوب مشخصی برای کلیه فعالیت های کارگروه تبیین شود.
وی اولویت ارایه خدمات فنی و مهندسی در ساخت و سازهای استان را با مهندسان استان دانست و بهره گیری از گردش کامل خدمات مهندسی را تضمینی بر بهبود روند کار و کیفیت ساخت در نهضت اقدام ملی مسکن برشمرد.
ریاست سازمان هم‌چنین بر آمادگی سازمان نظام مهندسی برای ارایه کلیه خدمات و استفاده از تخفیفات ویژه در این مورد، تاکید کرد.
در خاتمه، بعد از بحث حول مباحث مطروحه، مصوبات ذیل مورد تایید و تصویب اعضا قرار گرفت:
۱- مقرر شد، هنگام اخذ مجوز ساخت، نام شرکت ارایه دهنده خدمات مهندسی در مجوز ذکر گردد.
۲- مقرر شد، از شخصیتها و شرکتهای حقوقی دارای صلاحیت در روند ساخت و ساز تصریح شده در قانون جهش تولید مسکن در حوزه استان البرز، استفاده شود.
۳- مقرر شد، کارگروه هایی در مناطقی که اقدام ملی مسکن در آن در حال اجراست، جهت بازدیدهای میدانی مستمر، تشکیل گردد.
۴- مقرر شد، چک لیستهای نظارتی در رشته های مختلف به پیشنهادی دبیرخانه شورای فنی، تهیه شود.
۵- مقرر شد، کنترل استفاده از عوامل فنی دارای گواهی مهارت در ساخت و سازها توسط اداره فنی و حرفه ای در راستای وظایف ذاتی، انجام شود.
۶- مقرر شد، در زمینه HSE، درخواست اجرای وظایف توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به انجام برسد.
۷- مقرر شد، لحاظ کردن تصمیمات کارگروه در قراردادهای حقوقی با پیمانکاران بررسی شود.
۸- مقرر شد، کمیته های نظارتی با حضور نظام مهندسی، نظام فنی و اجرایی، اداره کل راه و شهرسازی و نیروهای کارشناسی فرمانداری ها و شهرداری های هر منطقه تشکیل شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اسفند ۰۱
123 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0