فرشید پور حاجت: تعلل وزارت راه وشهرسازی در حوزه صنوف ساختمان فرشید پور حاجت: تعلل وزارت راه وشهرسازی در حوزه صنوف ساختمان

فرشید پور حاجت: تعلل وزارت راه وشهرسازی در حوزه صنوف ساختمان

فرشید پور حاجت: تعلل وزارت راه وشهرسازی در حوزه صنوف ساختمان ، با وجود آنکه قانون نظام مهندسی تدوین شده اما آیین نامه نظام صنفی هنوز تدوین نشده است

کد خبر: 011214005 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ اسفند ۰۱ - ۷:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، فرشید پور حاجت: تعلل وزارت راه وشهرسازی در حوزه صنوف ساختمان ، با وجود آنکه قانون نظام مهندسی تدوین شده اما آیین نامه نظام صنفی هنوز تدوین نشده است

فرشید پور حاجت: تعلل وزارت راه وشهرسازی در حوزه صنوف ساختمان

فرشید پور حاجت: تعلل وزارت راه وشهرسازی در حوزه صنوف ساختمان
تعلل وزارت راه در تدوین آیین‌نامه نظام صنفی ساختمان
دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور افزود: وزارت راه وشهرسازی در حوزه صنوف ساختمان تعلل کرده و با وجود آنکه قانون نظام مهندسی تدوین شده اما آیین نامه نظام صنفی هنوز تدوین نشده است.
فرشید پور حاجت، دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور با عنوان اینکه به اندازه نیاز کشور مهندس داریم و مهندس متناسب با نیاز کشور پرورش یافته است ادامه داد: اما اینکه این تعداد مهندس به چه میزان آموزش داده شده اند و آیا موفق بوده اند باز می گردد به ساختاری که در سازمان نظام مهندسی نهادینه شده است.
دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان یک نهاد حرفه ای امروز جایگاه حرفه اش متزلزل شده و نگاه صنفی جایگزین نگاه حرفه ای شده است.
وی افزود: در ساختار نهادهای حرفه ای و صنفی تفاوتهای بنیادی وجود دارد. اساس این ایراد آن است که وزارت راه و شهرسازی در حوزه صنوف ساختمان تعلل کرده و از سال هفتاد و چهار که قانون نظام مهندسی تصویب شده تا امروز هنوز آیین نامه نظام صنفی کارهای ساختمانی ماده ۲۹ قانون تدوین نشده و یکی از مشکلات اساسی که در دیوان سالاری وبورکراسی ایجاد شده آن است که سازمان نظام مهندسی در حوزه حرفه و در حوزه صنفی ورود کرده و ساختار آن اقتصادی شده و نگاه حرفه ای به این بخش فراموش شده است.
پورحاجت تصریح کرد: شورایعالی این آیین نامه صنفی را تدوین نکرده و بی انضباطی رخ داده است و در حال حاضر یکی از موضوعاتی که صحبت می گردد، تبدیل زمان صدور پروانه ساختمانی است.
وی گفت: متاسفانه در این حوزه قانون درست وضع نشده و با وجود آنکه به تعداد نیاز مهندس پرورش داده شده و بالغ بر پانصد هزار نفر مهندس داریم اما به این حوزه خوب ورود نکرده ایم.
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اسفند ۰۱
278 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0