عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان: ساخت و ساز بنا به شرکت های حقوقی واگذار گردد عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان: ساخت و ساز بنا به شرکت های حقوقی واگذار گردد

عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان: ساخت و ساز بنا به شرکت های حقوقی واگذار گردد

عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان: ساخت و ساز بنا به شرکت های حقوقی واگذار گردد ، سیستم نظام حاکم بر خدمات مهندسین نیاز به اصلاح اساسی دارد

کد خبر: 011214002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ اسفند ۰۱ - ۷:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان: ساخت و ساز بنا به شرکت های حقوقی واگذار گردد ، سیستم نظام حاکم بر خدمات مهندسین نیاز به اصلاح اساسی دارد

عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان: ساخت و ساز بنا به شرکت های حقوقی واگذار گردد

عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان: ساخت و ساز بنا به شرکت های حقوقی واگذار گردد
عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان بیان کرد:
ساخت و ساز بنا به شرکت های حقوقی واگذار گردد
غرقابی، عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان تصریح کرد: برای ایجاد تعهد سازندگان به استحکام بنا، فعالیت ساخت و ساز باید به شرکتهای حقوقی واگذار گردد.
احسان غرقابی گفت: افزایش تعرفه خدمات مهندسین را باید از هر دو جانب یعنی مهندسان و مالکان بررسی کرد و حقوق هرکدام از آنها را در نظر گرفت.
وی ادامه داد: ناظرین کیفی ساختمان به دلیل پایین بودن تعرفه رغبتی به فعالیت ندارند و از سوی دیگر مالکان ساختمان پرداخت هزینه مهندسین ناظر را ضروری نمی دانند.
عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: سیستم نظام حاکم بر خدمات مهندسین نیاز به اصلاح اساسی دارد زیرا با توجه به افزایش تعداد مهندسین ناظر که موجب کاهش ساخت و سازها شده قیمت خدمات افزایش یافته و این امر سبب شده مالکین برای پرداخت هزینه ها با چالشهای زیادی مواجه شوند.
به گفته وی، فعالیتهای ساختمان باید به شرکتهای حقوقی واگذار گردد و خدماتی که این شرکتهای ارائه می دهند دارای ضمانت باشد چراکه این امر موجب میشود تا سازندگان تعهد به سازه را اولویت خود قراردهد و با کیفیت بهتر به فعالیت بپردازند.
غرقابی افزود: تعدد ساخت ساز توسط اشخاص حقیقی باعث شده تا کسی مسئولیتی در قبال سازه ها نپذیرند به این ترتیب در زمان حادثه و وقوع خرابی ساختمان و خسارت جانی و مالی تازه همه به دنبال مقصر باشند.
وی در پایان گفت: سیاستهای اعمال شده در حوزه ساختمان در دو دهه گذشته دیگر جوابگو نیست و نیاز به تغییر اساسی در نظام حاکم بر حوزه ساختمان داریم.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ اسفند ۰۱
156 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0