پی‌گیری حضور کارشناسان نظام مهندسی برای بررسی پایداری ساختمان بهار پی‌گیری حضور کارشناسان نظام مهندسی برای بررسی پایداری ساختمان بهار

پی‌گیری حضور کارشناسان نظام مهندسی برای بررسی پایداری ساختمان بهار

پی‌گیری حضور کارشناسان نظام مهندسی برای بررسی پایداری ساختمان بهار ، در نهایت اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران این تقاضا را به نظام مهندسی ارجاع داده است

کد خبر: 011210002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ اسفند ۰۱ - ۱۲:۵۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پی‌گیری حضور کارشناسان نظام مهندسی برای بررسی پایداری ساختمان بهار ، در نهایت اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران این تقاضا را به نظام مهندسی ارجاع داده است

پی‌گیری حضور کارشناسان نظام مهندسی برای بررسی پایداری ساختمان بهار

پی‌گیری حضور کارشناسان نظام مهندسی برای بررسی پایداری ساختمان بهار
سخنگوی شهرداری تهران بیان کرد:
پی‌گیری حضور کارشناسان نظام مهندسی برای بررسی پایداری ساختمان بهار/ نامه‌نگاری شهرداری منطقه ۷ با اداره کل معماری و ساختمان
سخنگوی شهرداری تهران از نامه‌نگاری شهردار منطقه ۷ با اداره کل معماری و ساختمان برای بررسی وضعیت پایداری ساختمان بهار در پی وقوع حادثه آتش‌سوزی خبر داد.
عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در مورد نامه‌نگاری شهردار منطقه ۷ در خصوص ساختمان ۱۰ طبقه در خیابان بهار گفت: بعد از وقوع آتش سوزی در خیابان شماره ۱۵۳، شهردار این منطقه به همراه جمعی از مدیران نامه‌ای برای اداره کل معماری و ساختمان تنظیم کردند.
محمدخانی در ادامه درباره کلیات نامه شهردار منطقه ۷ برای اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران اظهار داشت: نامه مذکور در مورد استفاده از کارشناسان سازمان نظام مهندسی ماده ۲۷ برای بررسی بیشتر و تخصصی‌تر این ساختمان است.
وی در توضیح ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بیان داشت: طبق ماده ۲۷ وزارتخانه، مؤسسات دولتی، نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی، شرکت‌ های دولتی و شهرداری ها می توانند در ارجاع امور کارشناسی با رعایت آئین نامه خاصی که به پیشنهاد مشترک «وزارت مسکن و شهرسازی» و «وزارت دادگستری» به تصویب هیأت وزیران می رسد، به جای کارشناسان رسمی دادگستری از مهندسان دارای پروانه اشتغال که به وسیله سازمان استان معرفی می گردند، استفاده کنند.
وی در پاسخ به نتیجه نامه ارسال شده، گفت: در نهایت اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران این تقاضا را به نظام مهندسی ارجاع داده است.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل در ادامه افزود: کارشناسان نظام مهندسی برای بازدید از ساختمان ده طبقه تجاری-اداری در خیابان بهار به محل اعزام می شوند تا در خصوص خطرناک بودن و یا پایدار بودن ساختمان از نظر سازه ای، نظر دهند.
وی در خاتمه در مورد اصلاح و مقاوم‌سازی این ساختمان گفت: با توجه به نظر کارشناسان در این حوزه، در صورتی که آسیبی متوجه ساختمان و ساختمان‌ های اطراف باشد، تمهیدات مورد نیاز و مقاوم‌سازی باید صورت گیرد.
منبع: شهردار آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اسفند ۰۱
203 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0