رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر: طولانی بودن زمان صدور پروانه از سوی نظام مهندسی رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر: طولانی بودن زمان صدور پروانه از سوی نظام مهندسی

رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر: طولانی بودن زمان صدور پروانه از سوی نظام مهندسی

رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر: طولانی بودن زمان صدور پروانه از سوی نظام مهندسی ، نظام مهندسی در مدت زمان یک ماه هم نمی‌تواند پاسخ‌گوی مراجعان خود باشد

کد خبر: 011210001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ اسفند ۰۱ - ۱۲:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر: طولانی بودن زمان صدور پروانه از سوی نظام مهندسی ، نظام مهندسی در مدت زمان یک ماه هم نمی‌تواند پاسخ‌گوی مراجعان خود باشد

رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر: طولانی بودن زمان صدور پروانه از سوی نظام مهندسی

رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر: طولانی بودن زمان صدور پروانه از سوی نظام مهندسی
رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر بیان داشت؛
طولانی بودن زمان صدور پروانه از سوی نظام مهندسی
رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر با اشاره به تعیین زمان ۲ هفته ای برای صدور پروانه از سوی شهرداری تصریح کرد: نظام مهندسی در مدت زمان یک ماه هم نمی‌تواند پاسخ‌گوی مراجعان خود باشد.
علی محمودزاده با بیان اینکه متأسفانه یکی از تهدیدهای جدی در بخش ساختمان سازی نسیم شهر، ضعف عملکرد مهندسان در بخش نظارت است، گفت: براساس اعلام کارشناسان عمر مفید ساختمان باید به صد سال برسد، اما به‌ خاطر ضعف نظارتی، عمر برخی از ساختمان‌ های نسیم شهر به سی سال هم نمی‌رسد.
محمودزاده با بیان اینکه براساس اعلام سازندگان متأسفانه امضافروشی و صوری کاری در بین اعضای سازمان‌های نظام مهندسی به امری بدیهی تبدیل شده است، ادامه داد: وقتی که یک مهندس زیر پروژه‌ای را امضا می‌کند، در آینده باید کل مسئولیت نظارت این پروژه را بصورت کامل بر عهده بگیرد، بنابراین امضا فروشی در این بین معنا ندارد.
وی هم‌چنین از تعرفه بالای این سازمان انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه تعرفه سازمان نظام مهندسی نسیم‌شهر با تهران برابری می‌کند، اما باز هم شاهد نظارت ضعیف و در بسیاری موارد صوری از سوی این نهاد هستیم و حتی در خیلی از موارد کار نظارت بر ریزدانه‌ها را قبول نمی‌کنند.
رئیس شورای اسلامی نسیم‌شهر به مکاتبات شورا و شهرداری با سازمان نظام مهندسی اشاره و بیان کرد: با این وجود بازهم تغییر محسوسی در عملکرد نظام مهندسی مشاهده نمی‌شود و از آنجایی که اکثراً مهندسین ناظر ساکن شهر تهران هستند چندان دلسوزی برای مردم نسیم‌شهر ندارند و همچنان کوتاهی خود را بر گردن سازنده‌ها می‌اندازند.
وی به دیگر چالش‌ های نظام مهندسی اشاره کرد و افزود: مدت زمان قانونی صدور پروانه ۲ هفته از سوی شهرداری اعلام شده در حالی که نظام مهندسی در مدت زمان یک ماه هم نمی‌تواند پاسخ‌گوی مراجعین خود باشد و این امر سبب سرگردانی مراجعین و در نتیجه انصراف از در خواست پروانه ساختمانی و در افزایش تمایل به ساخت و سازهای غیر مجاز می‌ شود.
محمودزاده گفت: از آنجایی که نظارت مهندسین ناظر فعلی قوی نیست و ظاهراً قصد اصلاح شدن هم ندارند به‌ نظر می‌ رسد باید از طرف مسئولان شهرستانی ترتیبی اتخاذ شود تا به جای استفاده از مهندسین پروازی از ظرفیت متخصصین نسیم‌شهری استفاده گردد.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ اسفند ۰۱
233 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0