علی‌رضا عباسی با اشاره به اینکه ساختمان‌ های ناایمن زنگ خطری برای استان کرج است علی‌رضا عباسی با اشاره به اینکه ساختمان‌ های ناایمن زنگ خطری برای استان کرج است

علی‌رضا عباسی با اشاره به اینکه ساختمان‌ های ناایمن زنگ خطری برای استان کرج است

علی‌رضا عباسی با اشاره به اینکه ساختمان‌ های ناایمن زنگ خطری برای استان کرج است ، از اعضای سازمان نظام مهندسی خواست با توجه به علم و مهارتی که در این زمینه دارند، با نگاه دقیق‌تری این موضوع را در سطح استان پی‌گیری کنند

کد خبر: 011126012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ بهمن ۰۱ - ۲:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، علی‌رضا عباسی با اشاره به اینکه ساختمان‌ های ناایمن زنگ خطری برای استان کرج است ، از اعضای سازمان نظام مهندسی خواست با توجه به علم و مهارتی که در این زمینه دارند، با نگاه دقیق‌تری این موضوع را در سطح استان پی‌گیری کنند

علی‌رضا عباسی با اشاره به اینکه ساختمان‌ های ناایمن زنگ خطری برای استان کرج است

علی‌رضا عباسی با اشاره به اینکه ساختمان‌ های ناایمن زنگ خطری برای استان کرج است
زنگ خطر ساختمان‌ های ناایمن در البرز
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ساختمان‌ های ناایمن زنگ خطری برای استان است، از اعضای سازمان نظام مهندسی خواست با توجه به علم و مهارتی که در این زمینه دارند، با نگاه دقیق‌تری این موضوع را در سطح استان پی‌گیری کرده و اگر خطری در محلی وجود دارد مراتب را اطلاع دهند تا پیگیری قانونی در زمینه رفع آن انجام گردد.
زنگ خطر ساختمان‌های نا ایمن در البرز
علی‌رضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد، در بازدید از سازمان نظام مهندسی استان البرز در جریان مشکلات و دغدغه‌های مسؤولان و اعضای این سازمان قرار گرفت.
عباسی، مهم‌ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی را قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون عنوان کرد و گفت: بر این باوریم که این دو وظیفه مهم بدون ارتباط برقرار کردن با مسؤولان و مردم به درستی میسر نمی‌ گردد، لذا یکی از برنامه‌ های مهم ما به عنوان نماینده مردم بازدید از مجموعه‌های مختلف و برگزاری جلسات ملاقات مردمی با هدف برقراری ارتباط بهتر با مسئولان و مردم و آگاهی از دغدغه و مطالبات آنان است.
وی، تصویب قانون سازمان نظام مهندسی کشور در سال ۱۳۷۴ را به فال نیک گرفت و گفت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی برخی کارهای دولتی به بخش خصوصی واگذار گردید، چون دولت نمی‌تواند پیمانکار خوبی باشد و در هر کاری ورود کند، اما می‌تواند از ظرفیت مردمی استفاده کند.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از افتخارات ما این است که سومین کشور تربیت کننده مهندس در دنیا هستیم و باید از این ظرفیت بهره ببریم، افزود: در طول این سال‌ها عملکرد خوب سازمان نظام مهندسی نشان داد که هم فکر تشکیل این سازمان بکر بوده و هم مهندسین ما در این مجموعه موفق عمل کرده و کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته‌اند. البته ایراداتی هم وجود دارد که قابل رفع است.
وی در ادامه طراحی نقشه‌های ساختمان را که در حوزه نظام مهندسی ساختمان انجام می‌ شود، مورد بحث قرار داد و ادامه داد: انتظار ما این است که این سازمان در طراحی نقشه‌ها موازین معماری اسلامی را بیشتر لحاظ کند.
عباسی، هم‌چنین به وضعیت اهلیت و صلاحیت اعضای سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: کار شما از حساسیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و لازم است تنها به مدرک فارغ‌التحصیلان اکتفا نکرده و مهارت و تجربه آنان را نیز مورد توجه قرار دهید. چون اکنون کشور با مسابقه مدرک‌گرایی روبرو است، این در حالی است که بخش اعطمی از فارغ‌التحصیلان ما یا بیکارند یا کار مرتبط با رشته تحصیلی خود ندارند که می‌توان با مهارت‌آموزی بخش دوم را به سوی کار مرتبط سوق داد.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله اخیر ترکیه تصریح کرد: چنین اتفاقاتی هر زمان و در هر کشوری رخ می‌دهد ولی وجود یک نظام مهندسی معتبر با چارچوب و قوانین دقیق که وظیفه نظارت را به درستی انجام دهد، در کاهش چنین فجایعی موثر است، لذا لازم است خود پالایشی در سازمان نظام مهندسی وجود داشته باشد تا مردم هم ضریب اطمینان بالاتری نسبت به نظام مهندسی داشته و از قوانین ساخت و ساز تبعیت کنند.
وی ضمن اشاره به یکی از دغدغه‌های مطرح شده در این نشست مبنی بر وجود تعارض منافع در کار گفت: ما نیز در مجلس به دنبال وضع قانونی هستیم که این تعارض منافع به حداقل برسد ولی برای وضع قانونی جامع و مانع به نقطه نظرات آحاد جامعه نیاز داریم. لذا، با تشکیل کارگروه‌ های مختلف درصددیم ضمن شنیدن مطالبات و مشکلات مردم از نقطه نظرات و پیشنهادات کارشناسی آنان در جهت غنی شدن قوانین و رفع مشکلات مردم گام برداریم.
عباسی در بخش دیگری از اظهاراتش وجود ساختمان‌ های ناایمن در کشور و استان البرز را زنگ خطری مهم اعلام کرد و افزود: شاید سازمان نظام مهندسی در این زمینه مسؤولیت حرفه‌ای نداشته باشد ولی همه ما در این زمینه یک مسؤولیت اجتماعی داریم که باید به آن توجه کرده و به آن پایبند باشیم.
وی در خاتمه از اعضای این سازمان خواست با توجه به علم و مهارتی که در این زمینه دارند، با نگاه دقیق‌ تری این موضوع را در سطح استان پی‌گیری کرده و اگر خطری در محلی وجود دارد مراتب را اطلاع دهند تا پی‌گیری قانونی در زمینه رفع آن انجام گردد.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ بهمن ۰۱
1045 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0