بازدید معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی البزر از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز بازدید معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی البزر از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز

بازدید معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی البزر از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز

ازدید معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی البزر از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز ، روز 2 شنبه نوزدهم دی ماه ۱۴۰۱ صورت گرفت. میزبان احمد افضلی نیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بود

کد خبر: 011029002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ دی ۰۱ - ۱۱:۰۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، بازدید معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی البزر از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز ، روز ۲ شنبه نوزدهم دی ماه ۱۴۰۱ صورت گرفت. میزبان احمد افضلی نیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بود

بازدید معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی البزر از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز

بازدید معاون استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی البزر از سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز
بازدید معاون استاندار و مدیرکل راه وشهرسازی استان البزر از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز
در این بازدید مسایل و مشکلات ساخت و ساز در استان مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت
روز ۲ شنبه نوزدهم دی ماه ۱۴۰۱، رییس و هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز میزبان احمد افضلی نیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و رضا خالقی مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز و هیات همراه بودند.
در ابتدای این دیدار، علیرضا مجربی کرمانی رییس سازمان ضمن خیرمقدم به میهمانان و تشکر از حوزه معاونت عمرانی استانداری و اداره کل راه وشهرسازی البرز که بعنوان مراجع اصلی مرتبط با حوزه ساختمان همکار و همراه سازمان نظام مهندسی البرز بوده اند گزارشی از برنامه ها و اقدامات هیات مدیره و هیات رییسه جدید در جهت تنسیق امور و از میان برداشتن مشکلات پیش روی ارایه کامل خدمات مهندسی به همه شهرهای استان ارایه کرد.
مجربی با اشاره به حذف منابع درآمدی سازمان از جمله شناسنامه فنی ملکی که عملا سازمان را از جهت منابع مالی خودگردان کرده است و ادامه داد: با حذف این منابع درآمدی، سازمان با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد.
وی با تاکید براینکه بودجه سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با جلسات متعدد کارشناسی نوشته شده است، گفت: این یکی از شفاف ترین بودجه های سازمان از بدو تاسیس تاکنون است و در آن تاکید بر حفظ سرمایه های سازمان و عدم هزینه کرد وجوه سرمایه ای و توجه به امور آموزشی، ترویجی و رفاهی برای اعضا مورد توجه قرار گرفته است.
وی هم‌چنین با اشاره جلسات متعدد با مدیریت شهری شهرهای استان در جهت بررسی مشکلات ساخت و ساز در استان و یافتن راه‌کارهای مناسب قانونی برای تسهیل و تسریع ارایه خدمات در این شهرها، بر رویه های مختلف در شهرداری های استان اشاره و بیان کرد: باید در قالب یک تفاهم نامه استانی، یک روش واحد به همه شهرداری های استان ابلاغ گردد.
رئیس سازمان با اشاره به افزایش تعداد کار شرکتهای مجری در هیات ۴ نفره استان گفت: هنوز این تعداد جوابگوی تقاضاهای موجود نیست.مجربی افزود: مجریان ذیصلاح استان های مجاور نیز عملا امکان ارایه خدمات مناسب را به دلیل بعد مسافت دارا نیستند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز تاکید کرد: اجرای نقشه های موسوم به نقشه های اجرایی به جای نقشه های مصوب یکی از مهم ترین مشکلات ساخت و ساز استان است. وی افزود: نقشه های موسوم به اجرایی ساختمان ها اگر تاییدیه فنی و تطبیق با مقررات ملی ساختمان را نداشته باشد، وجود سازمان در بخش ساخت و ساز کم اهمیت و کم فایده خواهد شد و به تبع آن شاهد کاهش شدید کیفیت ساخت و ساز خواهیم بود کما اینکه در حال حاضر تجربه حذف سازمان نظام مهندسی در برخی شهرها مانند گرمدره – که تاثیر بسزایی در افت کیفیت ساخت و ساز داشت – ملموس است.
افضلی، معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری البرز نیز در سخنانی با تقدیر از هیات مدیره و هیات رییسه سازمان، خود را عضوی از خانواده مهندسان البرز خواند.
افضلی با بیان این نکته که بخش عمده ای از بودجه بعضی شهرداری ها از کمیسیون ماده ۱۰۰ تامین می گردد، اظهار داشت: نباید بقای شهرداریها طبق خلاف ساختمانی باشد.
وی با تاکید بر اینکه از این پس برای هماهنگیهای لازم جلسات مستمر با سازمان نظام مهندسی خواهیم داشت، گفت: در امر ساخت و ساز یک مجموعه از دستگاه‌ها دخیلند و کوتاهی از طرف هر یک از اعضای این مجموعه و بطور ویژه شهرداری اگر اتفاق بیافتد، جوابگوی آن فقط شهرداری نخواهد بود بلکه دستگاه‌های دیگر هم درگیر خواهند شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز افزود: ضروری است که در کارگروهی متشکل از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان استان، شیوه نامه ثابتی طبق مقررات ملی ساختمان و ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برای سراسر استان گرداوری شود و توسط معاونت عمرانی ابلاغ گردد تا برای همه شهرداری ها لازم الاجرا باشد.
خالقی، مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز نیز در سخنانی با تقدیر از هیات رییسه سال قبل سازمان، نظم و تغییرات صورت گرفته در دوره جدید را قابل تقدیر خواند.
خالقی با تاکید بر اینکه از این پس برای هماهنگیهای لازم جلسات مستمر با سازمان نظام مهندسی خواهیم داشت، گفت: در امر ساخت و ساز مجموعه ای از دستگاه ها دخیلند و کوتاهی از طرف هریک از اعضای این مجموعه اگر اتفاق بیافتد، جواب‌گوی آن فقط دستگاه نخواهد بود بلکه دستگاه‌های دیگر هم درگیر خواهند شد.

افضلی افزود: ضروری است که در کارگروهی متشکل از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان استان، شیوه نامه ثابتی طبق مقررات ملی ساختمان و ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برای سراسر استان تدوین گردد و توسط معاونت عمرانی ابلاغ گردد تا برای همه شهرداری ها لازم الاجرا باشد.
خالقی مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز نیز در سخنانی با تقدیر از هیات رییسه سال قبل سازمان، نظم و تغییرات صورت گرفته در دوره جدید را قابل تقدیر خواند.
خالقی، موفقیت سازمان در انجام وظایف خود را موفقیت یکی از ارکان اصلی ساخت و ساز و سبب ارتقای کیفیت ساخت و ساز در استان برشمرد که می بایست از آن حمایت کرد.
خالقی با اشاره بر اینکه نکته که در شهرداری ها سلایق و برخی انحرافات از مقررات ملی ساختمان مشاهده می گردد، بر ضرورت یکسان سازی رویکردها و وحدت روش ها تاکید کرد.
وی ادامه داد: طرح ساماندهی نقشه های اجرایی منطبق بر طرح تفضیلی در ۲۲ بند با تاکید بر ساماندهی سطح اشغال و… با هدف حذف عمده تخلفات در نقشه های اجرایی در دست گرداوری است که تاکنون شش بند آن نهایی شده و الباقی در دست بررسی است که در صورت تکمیل و ابلاغ این طرح، مشکلات ساخت و ساز دونقشه ای تا حد زیادی رفع خواهد شد.
وی، نگاه ویژه جهت ارایه خدمات مهندسی در بافت های فرسوده و سکونت‌گاه های غیررسمی را خواسته فوری اداره کل راه و شهرسازی و دستور استاندار محترم البرز و معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برشمرد و گفت: انتظار این است که بسته تشویقی پیشنهادی نظام مهندسی در خصوص ارایه خدمات مهندسی هر چه سریع تر اعلام گردد.
هم‌چنین در این جلسه جمعی از اعضای هیات مدیره و مدیران حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها، مشکلات و پیشنهادات خود در راستای ارتقای کیفیت ساخت و ساز در استان و تسهیل امور مراجعان پرداختند که از جمله مهم‌ترین مسایل بیان شده می توان به از بین بردن انگیزه ساخت و ساز قولنامه ای، تنظیم تمهیدات لازم برای ارایه خدمات مهندسی به ساختمانهای با متراژ کوچک موسوم به ساخت و ساز ریز دانه در برخی شهر های استان از جمله طالقان، چهارباغ و اشتهارد، تعیین تکلیف و رفع مشکل بخشنامه تعارض منافع برای کارکنان سازمان و …. اشاره کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۰۱
656 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0