لزوم ساماندهی نماها و منظر شهری طبق معماری ایرانی-اسلامی در اردبیل لزوم ساماندهی نماها و منظر شهری طبق معماری ایرانی-اسلامی در اردبیل

لزوم ساماندهی نماها و منظر شهری طبق معماری ایرانی-اسلامی در اردبیل

لزوم ساماندهی نماها و منظر شهری طبق معماری ایرانی-اسلامی در اردبیل  ، با همکاری 3 جانبه مسکن، شهرداری و سازمان در دستور کار نظام مهندسی اردبیل قرار دارد

کد خبر: 011020002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ دی ۰۱ - ۹:۰۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، لزوم ساماندهی نماها و منظر شهری طبق معماری ایرانی-اسلامی در اردبیل  ، با همکاری ۳ جانبه مسکن، شهرداری و سازمان در دستور کار نظام مهندسی اردبیل قرار دارد

لزوم ساماندهی نماها و منظر شهری طبق معماری ایرانی-اسلامی در اردبیل

لزوم ساماندهی نماها و منظر شهری طبق معماری ایرانی-اسلامی در اردبیل
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل اظهار داشت: ساماندهی نماها و منظر شهری طبق معماری ایرانی-اسلامی و ضوابط سبک‌سازی با همکاری ۳ جانبه مسکن، شهرداری و سازمان در دستور کار نظام مهندسی اردبیل قرار دارد.
یوسف ساجد گفت: با همکاری شهرداری، صدور مجوز آغاز به‌کار بدون آپلود پروانه ساختمانی در سیستم الکترونیکی امکان‌پذیر نخواهد بود.
ساجد ادامه داد: با اجرای طرح در دست اقدام که با همکاری شهرداری صورت خواهد گرفت، صدور مجوز شروع عملیات ساختمانی قبل از آپلود پروانه ساختمانی در سیستم الکترونیکی امکان‌پذیر نخواهد بود که جزو برنامه‌ های سازمان است.
وی گفت: وظیفه ناظر در حین اجرای ساختمان، نظارت مستمر بر ساختمان است و مهم ترین و مشهورترین تعریف قانونی در خصوص نظارت مستمر در تبصره هفت ماده صد قانون شهرداری‌ ها و هم چنین ماده ۷ آیین نامه حفاظتی کارگاه‌ های ساختمان و مبحث دوم و سایر مباحث مقررات ملی اشاره کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی در سازمان نیز اشاره و عنوان کرد: هیئت مدیره سازمان در جهت آگاه‌سازی مهندسان و ارتقای کیفیت ساخت و ساز در برگزاری دوره‌ های آموزشی و بهبود دانش حرفه‌ای و مهارت مهندسی گام‌ های موثری برداشته و در این مسیر تمامی تلاش خود را به‌کار بسته است.
وی تصریح کرد: سعی داریم با بهره‌گیری از همه امکانات و ابزارهای موجود از جمله برگزاری دوره‌ های آموزشی و بازخوانی تخلفاتی که منجر به محکومیت‌ های انتظامی شده، دانش حقوقی مهندسان را افزایش دهد که نتیجه آن سبب ارتقای کیفیت ساخت و ساز شده و با ساز و کارهای مناسب از بروز تخلفات ساختمانی به‌صورت بازدارنده عمل خواهد کرد.
ساجد گغت: وظیفه دیگر سازمان ساماندهی نماها و منظر شهری طبق معماری ایرانی-اسلامی و ضوابط سبک سازی با همکاری ۳ جانبه مسکن، شهرداری و سازمان است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: سازمان نظام مهندسی دغدغه ساخت و ساز شهری با استانداردهای مناسب داشته و همین امر باعث ورود به مسئله روند بررسی و تصویب طرح تفصیلی است که امیدوار هستیم با همکاری دستگاه های متبوع در اسرع وقت شاهد اجرایی کردن این طرح و به حداقل رسیدن پرونده های ماده پنج و صد باشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل به استراتژی سازمان در جهت ارتقای کیفیت ساخت و ساز و جلوگیری از بروز تخلفات پرداخت و گفت: با تکیه بر توان فنی و تخصصی مهندسین، در صورتی که افزایش ارتفاع بناها در طبقات، به لحاظ فنی و محاسباتی پاسخ گوی بارهای سازه‌ای نباشد، از تایید آنها خودداری می‌ گردد.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ دی ۰۱
1179 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0